;
سلامت روانیسلامت

8 بهترین راههای افزایش آسان اعتماد به نفس!

دلایل زیادی وجود دارد که برخی افراد اعتماد به نفس ندارند. به نظر می رسد که تجربیات گذشته یکی از موارد باشد که سبب می شود اعتماد به نفس نداشته باشیم. وضعیت و محیطی که در آن شخص بزرگ شده و کودکی خود را پشت سر گذاشته است، می تواند بر کل نگرش آینده فرد تأثیر بگذارد. به این ترتسی ممکن است فرد با اعتماد به نفیس کمتری رشد پیدا کند، داشتن اعتماد به نفس می تواند کلید موفقیت در بسیاری از امور باشد. در این مطلب از سری مطالب سلامت و سلامت روانی به بررسی راههای افزایش آسان اعتماد به نفس خواهیم پرداخت. با چشمک همراه باشید. این راهها به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و بهتر عمل کنید.

بیشتر بخوانید:زبان بدن مردان: ۲۳ مهم ترین نشانه که یک مرد عاشق شما شده است  

راههای افزایش آسان اعتماد به نفس

دنیای امروزی و همچنین رشد در یک شرایط نابرابر، سبب می شود که بسیاری از افراد پس از رشد دارای اعتماد به نفس کافی نباشند. روان شناسان معتقدند با تمرین برخی از کارها می تواند پس از مدتی اعتماد به نفس کافی بدست آورد. اعتماد به نفس همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط و محیطی که فرد در آن رشد کرده است، بدست می آید. اما به هر حال توجه به برخی موارد سبب می شود که فرد بتواند اعتماد به نفس کافی بدست آورد. مهمترین این راهکارها برای افزایس اعتماد به نفس عبارتند از:

سعی کنید باورهای محدود کننده خود را نادیده بگیرید

یکی از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس، بی توجهی به باورهایی که شما را محدود می کنند. گاهی اوقات افراد تمایل دارند روی چیزهایی تمرکز کنند که فکر می‌کنند برایشان غیرقابل انجام است . به این ترتیب اجازه می‌دهند که این افکار آنها را ناامید کند. آنها بیش از آنچه که فکر می کنند توانایی های خود را کاهش می دهند و اجازه می دهند منفی ها در مسیر زندگی آنها جریان پیدا کنند.

وقتی چنین لحظاتی در مقابل شما ظاهر می شود، همه چیز را برگردانید و به خود بگویید که می توانید آن را امتحان کنید و قطعا می توانید موفق شوید. هیچ شرمی در تلاش وجود ندارد و اگر موفق شوید، به خود ثابت خواهید کرد که تا زمانی که برای آن تلاش کنید هیچ چیز برای شما ممنوع نیست. اگر هم موفق نشوید در اینده شما خواهید توانست عوامل عدم موفقیت خود را بهتر شناسایی کنید.

از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس: روبرو شدن با ترس های زندگی

از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس: روبرو شدن با ترس های زندگی

وقتی اجازه می‌دهیم ترس بر ما مسلط شود، کنترل زندگی خود را از دست می‌دهیم. از دست دادن کنترل بر زندگی به معنای از دست دادن اعتماد به نفس می باشد. بنابراین، به جای تسلیم شدن به بزرگترین ترس های خود، می توانیم تصمیم بگیریم که مستقیماً در چشمان افراد نگاه کنیم. این تنها راهی است که می توانیم آنها را فتح کنیم و یک بار برای همیشه، ترس های خود را پشت سر بگذاریم. این یک پیروزی شخصی است که به ما نشان می دهد چگونه می توانیم کنترل زندگی خود را بدون توجه به هر اتفاقی در دست داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: آرایش مناسب با سبک لباس: با هر سبک لباس چگونه آرایش کنید؟

هیچ وقت خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

یک دیگر از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس، مقایشه نکردن خود با دیگری است. البته تنها در برخی شرایط مقایسه کردن برای پیشرفت ضروری است. در یک مطالعه در سال 2018، محققان دریافتند افرادی که خود را با افراد در رسانه های اجتماعی مقایسه می کنند حسادت زیادی دارند. و همانطور که نسبت به دیگران حسادت می کردند، نسبت به خود نیز احساس بدی پیدا می کنند. برای غلبه بر آن، باید همیشه موفقیت های خود در زندگی و چیزهایی را که تاکنون به دست آورده اید به خود یادآوری کنید. چیزی که شما از دیگران در شبکه های اجتماعی می بیند، لزوما همه واقعیت ها نیست. لذا باید این موارد را پشت ذهن خود بگذارید و فقط به اینکه چطور می توانید موفق شوید، فکر کنید.

از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس :قاطعیت داشته باشید

استرس و کمبود عزت نفس چیزی است که اغلب باعث می شود افراد در فعالیت های روزانه خود قاطعیت نداشته باشند. این یک مهارت ارتباطی بسیار مهم است که باعث می شود دیگران به شما احترام بگذارند و نشان می دهد که همیشه از حقوق خود دفاع می کنید. نحوه ایستادن شما و نحوه بیان کلمات شما نقش مهمی در شنیدن و احترام به نظر شما دارد. زمانی که حقوق اولیه خود را می خواهید، لازم نیست خجالتی یا ساده لوح باشید.

مراقب ذهن و بدن خود باشید

راههای افزایش آسان اعتماد به نفس

از دیگر راههای افزایش آسان اعتماد به نفس، توجه به سلامت عمومی بدن و شرایط فکری و روحی است. چهار چیز وجود دارد که مغز و بدن شما برای انجام بالاترین توانایی های خود به آن نیاز دارند. رژیم غذایی خوب، ورزش، خواب و مدیتیشن. و اینها همچنین فعالیت هایی هستند که به شما کمک می کنند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در جامعه قاطع تر به نظر برسید. ثابت شده است که تمام این چهار فعالیت باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس می شوند و در عین حال نگرش مثبت تری به شما می دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه والدین خوبی باشیم: به فرزند خود کمک کنید شخصیت مستقل داشته باشد

از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس : نترسیدن از گرفتن اعتبار برای دستاوردهای خود

برخی از افراد می ترسند که مباهات در مورد دستاوردهای خود، آنها را متکبر و خودخواه جلوه دهد. اما، این نادرست است، زیرا به رؤسای خود اطلاع دهید که کاری که انجام داده‌اید به چیزی شگفت‌انگیز منجر شده است، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. نه تنها این، بلکه با دانستن اینکه کار خوب شما توسط کسانی که بیشتر از همه مهم هستند شناخته می شوند، احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت. البته، باید مطمئن شوید که از زبان و نگرش درست استفاده می کنید.

تماس چشمی برقرار کنید

راههای افزایش آسان اعتماد به نفس

اگر این برای شما سخت است، می توانید با نسبت 80/20 شروع کنید و در 80٪ مواقع روی چشم های آنها و در 20٪ موارد روی چیز دیگری تمرکز کنید.  اصل پارتو یا همان قانون پارتو یکی از مفیدترین مفاهیم موجود در مدیریت زمان و زندگی افراد است. این قانون حاکی از آن است که 20 درصد از فعالیت‌های شما، 80 درصد نتیجه برای شما در بر خواهد داشت. ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که سطح اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. همچنین متوجه خواهید شد که روابط شما قوی تر و طولانی تر می شود.

از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس: یک مهارت جدید بیاموزید

یاد گرفتن یک مهارت جدید می تواند از راههای افزایش آسان اعتماد به نفس باشد. هیچ‌کس همه چیز را نمی‌داند یا در چیزی که از قبل می‌داند کامل نیست. به این معنی رشد می تواند همیشه یک گزینه باشد. می توانید برای الهام گرفتن به پادکست ها و کتاب های راهنمایی مراجعه کنید و شروع به کار روی مهارت های خود کنید. همانطور که دانش شما در حال رشد است، خواهید دید که اعتماد به نفس شما نیز به بهترین شکل ممکن افزایش می یابد. پر کردن شکاف هایی که احساس می کنید نه تنها شما را در چشمان خود، بلکه در چشم دیگران نیز می سازد.

آیا در اعتماد به نفس در زندگی روزمره خود مشکل دارید و آیا هر یک از روش های فوق را برای بازیابی اعتماد به نفس خود امتحان کرده اید؟ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه زیبا و باکلاس باشیم: ۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا