;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل توبه گرگ مرگ است!

ضرب المثل توبه گرگ مرگ است اشاره به افرادی دارد که در تمام طول زندگی خود کار اشتباهی را انجام داده و زمانی که شرایط برای شان سخت می شود توبه می کنند اما پس از مدتی توبه می شکنند و باز همان کار اشتباه را تکرار می کنند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!

داستان ضرب المثل توبه گرگ مرگ است

گرگ پیری بود که در جنگل بزرگی زندگی می کرد، او در تمام سال های زندگی خود به حیوانات زیادی آزار رسانده و بسیاری از آن ها را به عنوان غذا خورده بود، به همین علت تمام حیوانات جنگل از او متنفر بودند.

در یکی از روز ها گرگ برای این که بتواند در دل دیگران جایی باز کند و مورد محبت آن ها قرار بگیرد تصمیم گرفت تا به جایی دور رفته و از کار هایی که انجام داده توبه کند. با همین نیت به راه افتاد و کمی که پیاده رفت بسیار گرسنه شد، ایستاد و نفسی تازه کرد سپس به اطراف نگریست.

شاید بپسندید: حکایت دو همسایه و ترس شان از مرگ!

ضرب المثل توبه گرگ مرگ است

شاید بپسندید: تنها 12 درصد از افراد موفق به اصلاح معادله غلط با حرکت دادن 2 چوب کبریت می شوند!

اسبی را دید که در مرغزاری مشغول خوردن علف بود. گرگ پیر قیافه ی مظلومی به خود گرفت پیش اسب رفت و به او گفت: تصمیم گرفته ام به جای دوری بروم و از کار هایی که تا به حال انجام داده ام توبه کنم اما اکنون بسیار گرسنه ام، از تو می خواهم که در این راه با من شریک شوی.

اسب گفت: بسیار خوب، اما از دست من چه کاری بر می آید؟ گرگ گفت: من چون توبه کرده ام نمی توانم تو را شکار کنم اما اگر تو خودت را قربانی کنی با گوشت خود مرا سیر می کنی، در این صورت هم من از گرسنگی نجات پیدا می کنم هم حیوانات دیگر می توانند از گوشت تو بخورند و سیر شوند. با این فدا کاری تو به همه ی ما کمک می کنی.

اسب کمی فکر کرد تا راه نجاتی برای جانش پیدا کند و سپس گفت: عمو گرگ! من آماده ی این فدا کاری هستم و می خواهم که در این کار خیر شرکت کنم و با قربانی کردن خودم شما را نجات دهم اما دردی دارم که سال های زیادی ست مرا آزار می دهد از تو می خواهم درد مرا درمان کرده و سپس قربانی ام کنی.

گرگ جواب داد: درد تو چیست؟ هر چه باشد آن را درمان می کنم اگر هم خودم نتوانم، از روباه کمک می خواهم و علاجی برای دردت پیدا می کنم. اسب گفت: چندین سال قبل، پیش یک نعلبند نادان رفتم تا سم هایم را نعل بزند، اما نعلبند ناشی بود و نعل ها را اشتباهی روی گوشت پایم زد و این درد از آن روز مرا بسیار آزار داده است، از تو می خواهم نزدیک تر بیایی و زخم مرا نگاه کنی.

گرگ نزدیک تر آمد و گفت پایت را بلند کن تا زخم تو را ببینم. در همین لحظه اسب پایش را بلند کرد و لگد محکمی بر سر گرگ زد. گرگ به شدت زخمی شد و در حال مرگ بود که با خود گفت: ای گرگ بد شانس تو که نعلبند نبودی پس چرا گول حیله اسب را خوردی! اسب که نجات پیدا کرده بود با خوشحالی می رقصید و به گرگ می گفت: توبه گرگ مرگ است.

شاید بپسندید: ضریب هوشی خود را با مجموع عددی سگ های بامزه ارزیابی کن!| فقط نابغه ها موفق می شوند!

ریشه ضرب المثل توبه گرگ مرگ است

گرگی را به جرم ربودن و دریدن گوسفندان به نزد قاضی بردند.

قاضی هم ساعت ها او را پند و نصیحت داد که ای گرگ ! هیچ می دانی که این گوسفندانی که هر روز از گله می دزدی، ممکن است برای یتیمی یا بیوه زنی محتاج باشد؟ چرا از دست از این کار ناجوانمردانه بر نمی داری؟

گرگ هم با ظاهری مظلومانه دائم اظهار پشیمانی می کرد و قول می داد که دیگر آن کار را تکرار نمی کند. در همین هنگام صدای چوپان و گوسفندان به گوش گرگ رسید و او متوجه شد که گله از صحرا بازگشته است. یک باره اختیار از کف داد و با عصبانیت بر سر قاضی فریاد زد که: آن قدر معطل کردی که گله از صحرا برگشت و من به آن نرسیدم!

بیشتر بخوانید: تو تصویر ابتدا چی دیدی تا بگم آدم جاه طلبی یا حساس و گوشه گیر!؟

کاربرد ضرب المثل توبه گرگ مرگ است

ضرب المثل ” توبه گرگ مرگ است ” اشاره به افرادی دارد که در تمام طول زندگی خود کار اشتباهی را انجام داده و زمانی که شرایط برای شان سخت می شود توبه می کنند اما پس از مدتی توبه می شکنند و باز همان کار اشتباه را تکرار می کنند.

شاید بپسندید:اگه چشات مثل شاهینه، در یک نگاه جغد متفاوت تصویر را پیدا می کنی!

ضرب المثل توبه گرگ مرگ است

شاید بپسندید: داستان پندآموز مرد فقیر و بقال از سری داستان های هزار و یک شب!

اطرافیان این افراد به خوبی می دانند که آن ها به هیچ وجه اصلاح پذیر نبوده و اظهار ندامت و پشیمانی شان تنها مدت کوتاهی دوام خواهد آورد به همین دلیل به او می گویند ” توبه گرگ مرگ است” یعنی تنها مرگ است که می تواند آن فرد را انجام دادن اشتباهاتش نجات دهد.

زمانی که کار نا پسندی را به طور پیوسته انجام دهیم این کار تبدیل به عادت رفتاری ما شده و دیگر قادر به اصلاح آن نخواهیم بود. ضرب المثل توبه گرگ مرگ است نیز اشاره به همین موضوع دارد، کسی که توانایی ترک یک عادت بد را ندارد و درست شبیه گرگ درنده خویی است که نمی تواند دست از شکار کردن بر دارد.

احتمالاً بپسندید: اطرافیان تو رو احساساتی می شناسند یا فرد قابل اعتماد!؟ | بگو اول چی دیدی!؟

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: چیستان: چه چیزی می تواند یک اتاق را پر کند اما فضایی را اشغال نمی کند!؟

 

 

 

 

 

 

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: اگه باهوشی سریع بگو کدوم یکی ادای نقاشا رو در میاره!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

(ویدیو)تهیه بستنی جلو چشم مشتری با میوه‌های تازه، خیلی هم بهداشتی و خوشمزه!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: اگه تو یه نگاه گربه ای که داره نگات می کنه رو پیدا کنی، چشات مثل شاهینه!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید:چیستان: یک واژه بگوید که همه حروف در آن باشد!؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: چیستان جالب: پسر مادربزرگ و پدربزرگ شماست، اما عموی شما نیست!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: یکی از این دو مرد مدعی هست که بازیگره مرد هست، آیا درسته!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: فقط یه نابغه ریاضی میتونه این معادله را رمزگشایی و عدد گمشده را پیدا کند!

لینک های مرتبط

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل ریش گرو گذاشتن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا