;
خانواده و زناشوییزندگی

روانشناسی لبخند مردان و زنان؛ فکر طرف مقابلت را بخوان

روانشناسی لبخند: حتما بارها شنیده اید که خنده بر هر درد بی درمان دواست و خندیدن تاثیر زیادی روی جنبه‌های سلامت روانی و جسمانی دارد. در این مطلب خانواده و زناشویی، می خواهیم بگوییم گرچه خندیدن و لبخند زدن بیشتر اوقات نشانه ای از شادی و داشتن حس رضایت است اما گاهی لبخند می‌تواند انتخابی، آگاهانه، عمدی و حاکی از شادی و رضایت نباشد بلکه خشم، غم و دلسردی را نشان دهد. با انواع لبخند و خنده آشنا شوید تا بتوانید درک کنید که آیا لبخند اطرافیان یا دوستانتان واقعی است یا خیر.

بیشتر بخوانید: مجردها شادترند و زندگی بهتری دارند یا متاهل ها؟

لبخند دوشن

لبخند دوشن که از آن به عنوان واقعی ترین لبخند یاد می شود، به لبخندی می گویند که به چشمان می‌ رسد و باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف آنها می شود،؛ در این نوع خنده کل صورت، به ویژه چشم‌ها لبخند می‌زنند.

احتمالا بپسندید: بدترین اشتباهات بعد از طلاق زن و شوهرهای امروزی

لبخند ساختگی

بسیاری از ما در موقعیت های گوناگون و به عمد لبخند می زنیم اما واقعا خوشحال نیستیم، در این نوع لبخند گوشه ها لب ها کش میث آید اما چشم ها نمی خندد و بی حالت است، این همان لبخند مؤدبانه‌ای است که وقتی می‌خواهیم با دیگران خوب باشیم، می‌زنیم.

لبخند بداقبالی

روانشناسی لبخند، گاهی اوقات غم و اندوه شکل یک لبخند را به خود می‌گیرد. دراین نوع لبخند که معمولا بر لبان نفرات دوم مسابقات ورزشی نقش می بندند، گرچه لب‌ها کشیده شده و طرح خنده رویشان شکل می گیرد اما در چشم‌ها غم و اندوه عمیقی دیده می‌شود.

روانشناسی لبخند

لبخند اصلاح کردن

برخی مواقع ما می کوشیم چیزی را که برایمان ناخوشایند است، با لبخند زدن کمی خوشایند تر کنیم، این لبخند همانند لبخند فروشنده‌ای می باشد که حراج اجناس اش به پایان رسیده است.

لبخند شرم

برخی از ما برای کاهش تنش در موقعیت های مختلف لبخند می زنیم، این همان خنده شرم است که با کج شدن جزئی سر و در بسیاری از مواقع سرخ شدن همراه است.

لبخند تنهایی

گاهی لبخند ها منعکس کننده احساسات دردناک هستند، تا کنون به لبخندی که بر روی فرد منزوی و تنها شکل می بندد، دقت نموده اید؟ این لبخند که به سختی قابل درک است همراه با ابراز اندوهی خفیف است و زمان تنهایی خود را کامل نشان می دهد.

لبخند تحقیرشدن

روانشناسی لبخند، تا کنون در موقعیتی قرار گرفته اید که به دلیل شوخی نا بجا دیگران و خنده هایشان سراسر خشم باشید اما مجبور به لبخند زدن شوید. گرچه در این حالت لب ها می خندند اما خشم و ناراحتی در اجزای دیگر صورت مشهود است.

لبخند ترس

برخی افراد در مواقعی که دچار استرس و ترس هستند و در مقابل افراد دارای موقعیت بالا قرار دارند، لبخند می زنند. در این مواقع فرد احساس درماندگی کرده و لبخند می زند تا نشان دهد که هیچ برنامه خصمانه‌ای در مقابل طرف مقابل ندارد.

روانشناسی لبخند

لبخند عشوه گری

برخی لبخندها نقش‌های بسیار خاصی در روابط با دیگران دارند. لبخند عشوه گری که نمونه آن لبخند مونالیزاست، با ریز شدن و شیطنت آمیز شدن چشم ها همراه است و حالتی تلقین کننده و معماگونه دارد.

لبخند شیطنت آمیز

روانشناسی لبخند، گاهی لبخندهای ما معنایی کاملاً متضاد با ماهیت لبخند دارند و بیانگر طرد، تحقیر یا حتی ظلم نسبت به دیگران است. یکی از این لبخندها لبخند شیطنت آمیز است که زمانی که از درمانده شدن کسی خوشحال می‌شویم یا از شر دیگران خلاص می گردیم، روی لب نقش می بندد.

لبخند سرکوب شده

گاهی بنابر شرایط و قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی لبخندمان را مهار می کنیم و تلاش عضلانی برای کنترل لبخند روی عضلات صورت مشهود است، لبخندی که اساساً دال بر شادی و خرسندی بوده اما صلاح نیست که بروز داده شود.

بیشتر بخوانید: ۵ اتفاق بد که بعد از طلاق در بدن شما رخ می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا