;
دنیای مد

معنای گوشواره در گوش چپ و راست مردان

معنای گوشواره در گوش چپ مردان: معنای گوشواره طلاو نقره در گوش چپ مردان از گذشته تا کنون بارها و بارها تغییر کرده است. در برهه‌ای از تاریخ این نوع استفاده از گوشواره نماد هم‌جنس‌گرابی بوده است و در برهه‌ای دیگر، ملوان‌ها از این مدل گوشواره استفاده می‌کردند (احتمالا در فیلم‌های مربوط به دوره رنسانس، ملوانانی با یک گوشواره در گوش چپ را دیده‌اید).

اما اکنون گوشواره در گوش چپ مردان دیگر چنین معانی‌ای ندارد. ممکن است در برخی از جوامع همچنان استفاده از گوشواره در گوش چپ معنای منحصر‌به‌فرد فرهنگی و یا اجتماعی را القا کند، اما به‌طور کلی، در فرهنگ عمومی جهان، دیگر انداختن گوشواره در گوش چپ نماد ملوان‌بودن و… نیست.

در حال حاضر، برخی گوشواره در گوش چپ را نماد خلاقیت و آمادگی برای تجربه جهان می‌دانند. از آنجا که نیمکره چپ مغز با خلاقیت مرتبط است، برخی از افراد از گوشواره چپ برای نشان‌دادن این توانایی‌ها استفاده می‌کنند. با این حال این معنا همه‌گیر نیست و عمومیت ندارد.

به‌شکل کلی گوشواره در گوش چپ مردان، تقریبا هیچ معنایی که قابل ردیابی باشد، ارائه نمی‌کند. اگرچه بیشتر مردان ترجیح می‌دهند گوشواره را در گوش چپ بیندازند، اما این تنها به سلیقه و روند مد مرتبط بوده و هیچ معنای خاصی القا نمی‌کند.

از این پس اگر مردی را با یک گوشواره در گوش چپ دیدید، به دنبال معنای خاصی نگردید؛ به‌هرحال گوشواره فقط یک زینت است. با این مطلب دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رازهای زیبایی و جذابیت زنان فرانسوی فاش شد

گوشواره در گوش راست مردان

همانند گوشواره در گوش چپ، گوشواره در گوش راست مردان نیز در طول تاریخ فراز و فرود‌های مختلفی داشته است. اما چیزی که مهم است این است که اکنون استفاده از گوشوارده در گوش راست مردان، معنای خاصی ندارد و تنها جنبه زینتی‌بودن مدنظر است.

با این حال گاهی ممکن است استفاده از گوشواره در گوش راست (و نه گوش چپ) در مردان، نماد اعتماد به‌نفس و توان رهبری بالا باشد. به‌عبارت دیگر، این احتمال وجود دارد که برخی از مردان از گوشواره گوش راست خود استفاده کنند تا نشان دهند که افراد با اعتماد به‌نفس و قوی هستند و توان رهبری دیگران را دارند. از آنجا که قسمت راست مغز توانایی رهبری و منطق را در فرد ایجاد می‌کند، منطقی است که استفاده از گوشواره در گوش راست، نشان‌دهنده توانایی‌های رهبری یک مرد باشد.

با این حال این معنا نیز همه‌گیر نیست و اگر بخواهیم کلی بگوییم، استفاده از گوشواره درگوش راست مردان معنای خاصی را ندارد و تنها جنبه زینتی آن مطرح است.

معنای گوشواره در گوش چپ و راست مردان در طول تاریخ

در طول تاریخ، استفاده از گوشواره در گوش چپ و راست معانی مختلفی داشته است.

در زمان‌های قدیم، گوشواره‌ در مردان به‌عنوان نمادی از ثروت و موقعیت اجتماعی استفاده می‌شده است. به‌عنوان مثال، در مصر باستان، مردانی با منزلت بالا، از جمله فراعنه، به نشانه ثروت و قدرت خود گوشواره می‌انداختند. به‌طور مشابه، در روم باستان، گوشواره‌ها اغلب توسط برده‌ها و به‌عنوان علامت بندگی استفاده می‌شد، اما مردان رومی دارای موقعیت و ثروت معمولاً از آن استفاده نمی‌کردند.

معنای گوشواره در گوش چپ مردان

قرون وسطی و رنسانس

در قرون وسطی، استفاده از گوشواره در گوش چپ و راست مردان رو به اضمحلال گذاشت. دلیل آن هم سخت‌گیری‌های کلیسای مسیحی بود که زینت را برای مردان ناپسند می‌دانست.

معنای گوشواره در گوش چپ مردان، با این حال، در دوران رنسانس، گوشواره‌ در میان مردان اروپایی، به‌ویژه در میان ملوان‌ها، که گوشواره‌ای در گوش چپ می‌انداختند، دوباره مرسوم شد. تصور می‌شد که این عمل نمادی از حرفه دریانوردی و اعتقاد آن‌ها به این است که اگر غرق شوند و جسدشان به ساحل برسد، یک گوشواره می‌تواند هزینه دفن آن‌ها را تامین کند.

قرن بیستم به بعد

قرن بیستم شاهد تغییر در معانی فرهنگی استفاده از گوشواره در گوش چپ و راست مردان بود؛ به‌ویژه با ظهور جنبش LGBTQ+ و تغییر روند مد. در دهه‌های 1960 و 1970، گوشواره‌های گوش چپ به نشانه‌ای از هم‌جنس‌گرایی تبدیل شد، به‌ویژه در دنیای غرب. این دوره همچنین شاهد ظهور جنبش پانک بود که در آن مردان گوشواره‌هایی را در هر دو گوش به‌عنوان نوعی شورش و عدم سرسپاری استفاده می‌کردند.

در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، معانی ضمنی سوراخ‌کردن گوش کمتر شد، زیرا گوشواره‌ها به‌عنوان یک زینت در جهان مد همه‌گیر شدند. سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته‌شده شروع به استفاده از گوشواره در هر دو گوش یا در یک گوش کردند، بدون اینکه هم‌جنس‌گرا باشند.

امروزه، استفاده از گوشواره در گوش چپ و راست مردان، بیشتر جنبه تزئینات دارد و معمولا پیامی درباره فرهنگ و یا سطح اجتماعی بیان نمی‌کند. با این حال، گاهی در برخی از جوامع استفاده از گوشواره در گوش چپ و راست مردان ممکن است معنای فرهنگی خاصی داشته باشد.

سخن آخر

استفاده از گوشواره در گوش چپ و راست مردان در طول تاریخ معانی مختلفی داشته است. در گذشته، گوشواره‌ها نماد ثروت و موقعیت اجتماعی بودند. مردان مهمی مانند فراعنه مصر از آن‌ها استفاده می‌کردند و برده‌های روم باستان نیز با این وسیله شناسایی می‌شدند. در دوران رنسانس، ملوان‌ها برای تأمین هزینه دفن در صورت غرق‌شدن، گوشواره‌ای در گوش چپ می‌انداختند. در دهه‌های 1960 و 1970، گوشواره در گوش چپ به نشانه هم‌جنس‌گرایی در دنیای غرب تبدیل شد، درحالی‌که در دوران معاصر، این انتخاب‌ها بیشتر به سلیقه فردی و مد مربوط می‌شود و معانی فرهنگی خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید: راه حلی برای ابروهای نازک و کم پشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + سه =

دکمه بازگشت به بالا