;
فرهنگ و هنر

تاریخ دقیق و روز شیرخوارگان حسینی 1403

روز شیرخوارگان حسینی: ماه محرم ماهی است که امام حسین (ع) و 72 نفر از یارانش برای دفاع از حق در مقابل باطل جنگیدند و شهید شدند. چون روش ائمه در بزرگداشت شهادت امام حسین(ع) از اول محرم بوده است شیعیان هم با تأسی به سیره پاک آن ذوات مقدس از اول محرم عزاداری خود را آغاز می کنند. مسلمانان در محرم نه تنها به نوحه خوانی، سینه زنی، روضه خوانی و…می پردازند بلکه به یاد کوچکترین شهید کربلا باب الحوائج حضرت علی اصغر مراسمی به نام همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار می کنند. روز شیرخوارگان حسینی 1403 چندم محرم است؟ در ادامه این مطلب فرهنگ و هنر  پاسخ این سوال را عنوان می کنیم.

بیشتر بخوانید: شهادت امام حسین (ع) در ظهر عاشورا : این تصویر، به تنهایی یک روضه است!

مراسم شیرخوارگان حسینی 1403

مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌شود. اولین جمعه محرم سال 1403 و تاریخ مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم 1403 عبارتند از:

روز شیرخوارگان چه ساعتی است؟

روز شیرخوارگان حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌شود. در این مراسم مادران و کودکان شیرخوارشان شرکت می کنند و به یاد حضرت علی اصغر ع به سوگواری و مرثیه سرایی می پردازنند. ساعت دقیق و مکان برگزاری همایش شیرخوارگان 1403 هنوز مشخص نیست.

شاید بپسندید: دونگی با موهای چتری، انگار یکی دیگه شده!

روز شیرخوارگان حسینی

روز علی اصغر چندم محرم است؟

در دهه محرم معمولاً شب و روز هفتم محرم به سوگواری برای علی‌اصغر اختصاص دارد. این روز در تقویم سال 1403 برابر با روز شنبه 23 تیر ماه است.

شاید بپسندید: عباس عالی زاده بازیگر نقش بشیرو در فیلم به خاطر هانیه الان چه شکلی شده؟+ عکس

مراسم شیرخوارگان حسینی در کشورهای دیگر

روز شیرخوارگان حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و…همه ساله به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا برگزار می‌گردد. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند.

علت نامگذاری روز شیرخوارگان

حضرت علی اصغر نماد مظلومیت در قیام عاشورا هستند، به همین علت به یاد حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخوار و کودکان کشته شده در روز عاشورا مراسمی با عنوان روز شیرخوارگان حسینی توسط مسلمانان در سراسر جهان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: خاص ترین و زیباترین پیام های تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا