;
آشپزیترفندهای زندگی

بوی بد تخم مرغ: چرا تخم مرغ در دسرها و غذاها بوی ضخم می دهد؟| چگونه بوی آن را کاهش دهیم؟

بوی بد تخم مرغ: طعم غذا را بهتر می کند، حتی به تنهایی برای سیر کردن و تغذیه کافی است. یک غلیظ کننده عالی است و برای دسرها ضروری است. بله ما در مورد تخم مرغ صحبت می کنیم. امروز بخش آشپزی چشمک با شماست درباره بوی بد تخم مرغ و راه رفع آن در غذاها و دسرها و … بویی که باعث می شود از غذا و دسری به راحتی رویگردان شویم. با ما همراه شوید.

وقتی صحبت از تخم مرغ می شود، در هر قسمت از زندگی ما یک منطقه استفاده وجود دارد. مزایای این ماده غذایی حیوانی، بی پایان است. علاوه بر اینکه منبع بسیار مهمی از پروتئین است، ویژگی سیر نگه داشتن، آن را به غذای مورد علاقه همگان تبدیل کرده است. به همین دلیل است که همه جا ممکن است با تخم مرغ روبرو شویم، از لحظه ای که چشمانمان را در هنگام صبحانه باز می کنیم تا مخلوط های انرژی زا، از آن کیک های پف دار گرفته تا سوپ هایی که با سس های خوشمزه خود، میزها را رنگ می بخشند.

فقط یک چیز می تواند باعث شود که ما از تخم مرغ کمتر استفاده کنید. این علت هم بخاطر بوی بد تخم مرغ است. به همین دلیل یعنی بوی بد تخم‌مرغ نمی‌توانید به راحتی کیک را بخورید. برای توضیح مفصل و طولانی در مورد سوال “تخم مرغ آنقدر بو نمی دهد؟”اجازه دهید یک نکته کوچک ایجاد کنیم. البته این برای کسانی از شما که قبلاً از بوی بد تخم مرغ خام اذیت شده اند صدق نمی کند.

شاید بپسندید: تشخیص هندوانه شیرین و قرمز: با این ۵ ترفند قرمز ترین هندوانه را برای شب یلدا انتخاب کنید

چرا تخم مرغ در دسرها و غذاها بو می دهد؟

تخم مرغ هایی که در دسرهایتان استفاده می کنید، یا می خواهید بجوشانید یا در وعده های غذایی خود استفاده کنید، اگر بوی عجیب آنها مانع از خوردن یا ریختن در آن دسری که با دقت فراوان تهیه کرده اید، می شود، دلیل دارد. فقط دلایل را بگوییم. اول از همه، می توان گفت که تخم مرغ شما به اندازه کافی تازه نیست. وقتی تخم مرغ کهنه می شود، از قبل بوی بدی دارد. رنگ آن تغییر می کند و ممکن است غیر قابل خوردن شود.

بوی بد تخم مرغ: کهنه بودن تخم مرغ

با این حال، اگرچه از نظر ظاهر و رنگ مشکلی وجود ندارد، اما تخم‌مرغ‌هایی که نزدیک به کهنه شدن هستند، هنگام استفاده، بوی بدی می‌دهند، که باعث می‌شود هنگام خوردن آن دسر یا پختن تخم‌مرغ بگویید “بوی تخم مرغ زیادی می‌آید”. به همین دلیل اگر از جمله کسانی هستید که به بوی تخم مرغ بسیار حساس هستید، باید مراقب باشید که تخم مرغ کهنه نشود.

بوی بد تخم مرغ

درست پخته نشدن

دلیل دیگر بوی بد تخم مرغ، این است که تخم مرغ ها درست پخته نشده اند. اگر مراحل پخت صحیح طبق دستور پخت مناسب نباشد، یعنی پختن کمتر، سریع یا بیشتر ممکن است باعث شود بوی بد تخم مرغ را بیشتر احساس کنید. بیایید توضیح علمی تری در این مورد بدهیم. تخم مرغ سرشار از پروتئین است، همچنین میزان قابل توجهی نیز حاوی گوگرد دارد. گوگرد هنگام قرار گرفتن در معرض گرما به دلیل واکنش ها و ترک خوردن گاز گوگرد تولید می کند که یکی از دلایل بوی بد تخم مرغ به حساب می آید. هرچه تخم مرغ را اشتباه بپزید یا مدت طولانی بپزید این گاز بیشتر می شود و باعث بدبویی می شود.

در مورد پخت اشتباه، تکنیک های کمی وجود دارد، به خصوص در تهیه دسر. به عنوان مثال، تخم مرغ ها را در بن ماری آماده کنید و آنها را در سس یا دسر قرار دهید. در این موارد، از آنجایی که از دماهای صحیح استفاده نمی شود و این فرآیندها خیلی سریع و بدون دقت انجام می شود، متأسفانه تخم مرغ ها بو می دهند و احساس بدی در شما ایجاد می کنند.

شاید بپسندید: رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن و تناسب اندام+ دستور رژیم 14 روزه

چگونه بوی بد تخم مرغ را کاهش دهیم؟

 

بنابراین، آیا راهی برای کاهش این بو در دسرها یا غذاها وجود دارد؟ البته وجود دارد. مطمئن شوید که تخم مرغ ها تازه هستند. اگر تخم مرغ شما تازه باشد احتمال این بو را به حداقل می رسانید. اگر دستور پخت چند تخم مرغ را امتحان می کنید، حتما به زمان پخت دقت کنید و مراحل دستور را دقیقاً انجام دهید.

تخم مرغ آب پز

هنگام درست کردن تخم مرغ آب پز، آب را از قبل خوب بجوشانید. تخم مرغ ها را در آب در حال جوش بریزید و به این ترتیب بپزید. به این ترتیب تخم های شما برای مدت بسیار طولانی با گرما در تماس نیستند و احتمال بوی آن ها کاهش می یابد. اگر در حال درست کردن دستوری هستید که در آن زرده و سفیده به طور جداگانه در هنگام تهیه دسر استفاده می شود، مراقب باشید زرده را با سفیده و سفیده را با زرده مخلوط نکنید.

اگر به این موارد دقت کنید بوی تخم مرغ در غذاها و دسرهایتان به حداقل می رسد. این اطلاعات را در ذهن خود نگه دارید.

شاید بپسندید: پوست تخم مرغ: دیگر پوسته های تخم مرغ را دور نریزید + ۹ کاربرد جالب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا