;
خانواده و زناشوییزندگی

این اشتباه همسرت رو نباید ببخشی!!

بخشیدن اشتباه همسر: چیزهایی در زندگی وجود دارد که باید آنها را بخشید تا بتوان شاد زندگی کرد و از زندگی صلح آمیز لذت برد. آنها چیزهایی هستند که می بخشیم تا زندگی ادامه، رشد و دوام پیدا کند و از طرف دیگر، مواردی وجود دارد که هرگز نباید آنها را بخشید زیرا تأثیر آنها تا ابد با ما خواهد ماند و گاهی اوقات بخشش نمی تواند احترامی که شکسته شده است را برگرداند. در این مطلب خانواده و زناشویی نکات متفاوتی خواهیم گفت که برای بخشش همسر میتواند شما را به سمت تصمیمی مطمئن تر هدایت سازد.

بیشتر بخوانید: دوستان زندگی مشترک خراب کن!

اشتباهاتی که نباید ببخشید

رفتار بد و بی منطق با همسر هرگز پسندیده نیست اما اینکه از برخی اشتباهات تاثیرگذار او به سادگی بگذرید نتیجه ی خوبی نخواهد داشت، پس در مورد برخی از آنها که در ادامه گفته شده است جدی تر باشید.

زمان حال همسرتان را نبخشید:

تغییر رفتار انسان ها کمی زمان می برد اما اگر متوجه هیچ گونه تغییر کوچک در شخصیت او نشدید، بدانید او قصد تغییر ندارد و به شما وعده بی خود داده است.

اگر همسرتان را برای خطاهای گذشته اش بخشیده اید نباید زمینه ساز سو استفاده او برای امروز و آینده باشد، در غیر این صورت ضرر می کنید و باید در رفتار خود تجدید نظر کنید همانطور که شما خطاهای همسرتان را بخشیدید او هم باید قدردان زحمات و گذشت شما باشد و برای اصلاح رفتار و کردار خود گام بردارد.

او را بخاطر ایجاد حس بد در خود نبخشید:

اگر همسرتان جز آن دسته افرادی است که شما را دسته کم می گیرد و احساس منفی به شما القا می کند که در شأن او نیستید، رفتار این افراد را نباید نادید گرفت و بخشید، زیرا با گذر زمان موجب ضعف در اعتماد بنفس شما می شود و این گونه هیچ لذتی از زندگی نمی برید، مدام احساسی کمبود دارید و هراتفاقی در زندگی رخ دهد شما را مقصر جلوه می دهد.

بخشیدن اشتباه همسر

هرگز او را به خاطر خیانت به اعتماد خود نبخشید:

بخشیدن اشتباه همسر، اگر همسرتان جواب محبت شما را با بی اعتمادی داد و برای شخصیت و تعهد شما احترامی قائل نشد و شما را خیلی راحت تنها گذاشت، لازم نیست به او فرصتی دوباره بدهید زیرا او لایق بخشش نیست.

افراد دروغگو را نبخشید:

فردی که دروغ می گوید را هرگز نبخشید، حتی برای دروغهای کوچک زیرا آنها می توانند دروغ های بزرگتر را بگویند. این افراد بیشتر به شعور شنونده توهین می کنند و امنیت خاطر شما را به خطر می اندازند و قابل اعتماد نیستند. به اینگونه افراد فرصت دوباره دادن اشتباه است.

در واقع آنها اینگونه فکر می کنند که شما لیاقت شنیدن حرف راست را ندارید.

او را بخاطر مراقب نبودن از شما نبخشید:

همه ما دوران سختی را پشت سر می گذاریم اما این بهانه خوبی برای فراموش کردن افرادی که دوستشان داریم نیست. مشغله بهانه ای نیست که همسر نتواند به شما توجه کند. درست است که مشکلات مالی ذهن همسر را خیلی درگیر می کند اما شما باید الویت زندگی همسرتان باشید.

هرگز او را برای خود محور بودن نبخشید:

اگر همسرتان خودش را بیش از حد دوست دارد و شما را در جایگاه دوم قرار می هد، هرگز جای بخشش برای او وجود ندارد. اینگونه افراد به خود و مشکلاتشان بیشتر اهمیت می دهند تا به شریک زندگی خود و عملا برای همسر ارزش قائل نمی شوند.

بخشیدن اشتباه همسر

او را بخاطر رفتار بدش نبخشید:

بخشیدن اشتباه همسر، هرگز شوهری را که با شما از لحاظ فیزیکی و زبانی بد رفتاری می کند طوری که انگار اهمیتی برای او ندارید نبخشید، زیرا این فرد بیشتر از شما سو استفاده می کند.

اگر شما را رها کرد او را نبخشید:

اگر همسرتان در مواقع سختی و فراز و نشیب زندگی، شما را رها کرد، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و عقب نشینی کرد، او را نبخشید، زیرا میان فردی که شما را تنها نمی گذارد و فرد ترسو تفاوت بسیار است.

بیشتر بخوانید: چرا میگن زن نباید از شوهرش بزرگتر باشه؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا