;
تفریح و سرگرمی

چیستان: آن چیست که در آسمان فقط یکی از آن هست اما در زمین بسیار زیاد!؟

معمای عحیب 2 : یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد.این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد.

شاید بپسندید: آزمون تمرکز:تفاوت های دو تصویر زن خانه دار را پیدا کنید!؟

چیستان چیست؟

چیستان کلمه ای مرکب از «چیست» و «آن» است که در علم بدیع در فارسی، معادل کلمه «لغز» عربیست. لغز در لغت به معنی پیچیدگی و پوشیدگی است و و در اصطلاح به معنی کلام موزونی است که نام چیزی در آن برده نشود ولی اوصاف آن طوری برشمرده شود که خواننده با خواندن آن اوصاف پی به نام آن چیز ببرد. طراح چیستان سعی می‌کند تا با بیان اجزای حسی و مادی یک پدیده و معرفی برخی از ویژگی‌های آن مخاطب را برای شناسایی آن به تلاش و تکاپوی فکری وادارد.

علت نام گذاری این صنعت به «چیستان» در فارسی، این است که جملات پرسشی معمولاً به صورت سؤال و با عبارت «چیست آن» یا «چیست» آغاز می‌شوند. در ادامه با معمای عحیب 2 همراه باشید. شما در مطلب امروز از سری مطالب بخش تفریح و سرگرمی چشمک به این سوال پاسخ دهید: آن چیست که در آسمان فقط یکی از آن هست اما در زمین بسیار زیاد!؟

 

معمای عحیب 2

 چیستان: آن چیست که در آسمان فقط یکی از آن هست اما در زمین بسیار زیاد!؟

معمای عحیب 2

شاید بپسندید: چیستان: آن چیست که هم در بدن انسان است هم در اجزای اتومبیل!؟

.

.

.

.

شاید بپسندید:تست قدرت تمرکز: نیم رخ پنهان را در تصویر پیدا کنید!

.

.

.

شاید بپسندید:آزمون تمرکز: شمشیر گلادیاتور کجاست!؟

معمای عحیب 2

شما در معما یا چیستانی که امروز با آن روبرو هستید می توانید ضریب هوشی خود را محک بزنید. باید بدانید که پاسخگویی به معما در یک لحظه میزان اطلاعات عمومی شما را نشان می دهد. در ادامه با معمای عحیب 2 همراه باشید.

شاید بپسندید: تست تمرکز: کودکی که در اتاق مخفی شده است را پیدا کن!؟

.

.

.

.

.

 

 

 

 

شاید بپسندید: بگو در تصویر چی دیدی تا بگم چه چیزی بیشتر سبب نارحتی ات می شود!؟

پاسخ “مشتری” می باشد.

 

معمای عجیب 2

امیدوارم از معمای عحیب 2 استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: چیستان: در عین اینکه اسم یک پرنده است، اسم یک غذا نیز هست!

 

برایتان جالب خواهد بود

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا