;
خانواده و زناشوییزندگی

درمان زود انزالی:  ۴ موثر ترین روش خانگی برای بهبود و درمان زود انزالی

درمان زود انزالی: مقابله با انزال زودرس (PE) می تواند یک تجربه خسته کننده باشد، اما همچنین یک تجربه بسیار رایج است. تقریباً از هر سه مرد یک نفر در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر PE قرار می گیرد. انزال زودرس ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که برخی از آنها قابل پیشگیری هستند.

خبر خوب این است که در اکثر موارد این مشکل قابل درمان است. بسیاری از داروها می توانند به مبارزه با انزال زودرس کمک کنند. به خصوص درمان خانگی نیز برای کمک به PE موثر هستند. در بخش خانواده و زناشویی به ۴ بهترین روش خانگی برای بهبود و درمان انزال زودرس پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: تقویت میل جنسی: ۲۰ غذا با اثر جادویی برای افزایش میل جنسی

انزال زودرس دقیقا چیست؟

درمان زود انزالی، انزال زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از آنچه که دوست دارد یا شریک زندگی‌اش می خواهد، به اوج می رسد. این یک تجربه نسبتا رایج است که اکثر مردان در طول زندگی خود خواهند داشت. اما اگر اغلب اتفاق بیفتد، می تواند یک مشکل جدی باشد. بنابراین اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان های احتمالی با پزشک مشورت کنید:

۱.شما همیشه یا تقریبا اکثر اوقات در عرض یک دقیقه پس از دخول در حین رابطه جنسی انزال می شود.

۲،شما نمی توانید انزال را در طول مقاربت تمام یا بیشتر اوقات به تعویق بیندازید.

۳.در مورد صمیمیت جنسی و در نتیجه اجتناب از آن احساس ناراحتی، اضطراب یا ناامیدی می کنید.

چه چیزی باعث انزال زودرس می شود؟

درمان زود انزالی، علت دقیق انزال زودرس هنوز ناشناخته است، اما پزشکان اکنون می‌دانند که ترکیب پیچیده‌ای از عوامل روانی و فیزیولوژیکی در آن وجود دارد.

۱.عوامل روانشناسی

درمان زود انزالی، برخی از عوامل روانشناختی که بیشتر در ایجاد انزال زودرس نقش دارند شامل موارد زیر می شود.

۱.اختلال در نعوظ

مردانی که اختلال نعوظ را تجربه می کنند ممکن است در مورد امکان دستیابی یا حفظ نعوظی که برای رابطه جنسی به اندازه کافی سفت است، احساس اضطراب کنند. این ممکن است به الگوی عجله برای انزال منجر شود، که می تواند عادتی دشوار برای ترک آن باشد.

درمان زود انزالی

۲.اضطراب

درمان زود انزالی، بسیاری از مردانی که انزال زودرس را تجربه می کنند، با اضطراب نیز مواجه می شوند. یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی خود یا ناشی از مسائل دیگر.

سایر عوامل روانشناختی که می توانند در ایجاد انزال زودرس نقش داشته باشند شامل فشار روانی، افسردگی، احساس گناه، تجربیات جنسی اولیه، تصویر بدن ضعیف، سوء استفاده جنسی، انتظارات غیر واقعی از رابطه جنسی، نگرانی از عملکرد جنسی یا انزال زودرس و سابقه رگرسیون جنسی می شود.

بیشتر بخوانید: درمان استرس و اضطراب: به جای دارو از این ۱۰ غذا استفاده کنید

۳.علل فیزیولوژیکی

درمان زود انزالی، چند عامل فیزیکی وجود دارد که می تواند در انزال زودرس نقش داشته باشد، مانند:

۱.سطوح غیر طبیعی هورمون

۲.سطوح غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی و سایر مواد شیمیایی در مغز

۳.التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار

۴.سطوح پایین تستوسترون

۵.صفات ارثی و ژنتیک

۶.سطوح پایین سروتونین

۴ بهترین درمان خانگی برای انزال زودرس

درمان زود انزالی، درمان‌های پزشکی وجود دارد که می‌تواند به انزال زودرس کمک کند، اما تاکنون هیچ درمان دائمی وجود ندارد. چندین درمان بالقوه را می توان در خانه انجام داد، از جمله مکمل ها و ورزش که  به کاهش دفعات انزال زودرس کمک می کند.

۱.تمرینات کف لگن

بدن شما هر زمان که انزال می کنید از چندین ماهیچه به طور مداوم استفاده می کند. با تمرین و تقویت این عضلات می توانید به طور کلی کنترل بیشتری روی انزال داشته باشید. موثرترین این تمرینات کف لگن، تمرین کگل است.

درمان زود انزالی،  یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد که در طول یک برنامه سه ماهه،۸۲.۵ درصد از مردان کنترل بیشتری بر رفلکس‌های انزالی خود داشتند و زمان قبل از رسیدن به اوج را افزایش دادند. خوشبختانه، این تمرین نسبتاً ساده است و می توان آن را به راحتی در طول یک روز معمولی انجام داد.

۲.کرم ها و اسپری ها

عوامل بی حس کننده موجود در برخی کرم ها و اسپری های موضعی می توانند به تاخیر در انزال کمک کنند. بیشتر این داروهای بیهوشی بدون نسخه در دسترس خواهند بود و عموماً در همه داروخانه ها فروخته می شوند. لیدوکائین احتمالاً رایج ترین بی حسی مورد استفاده است و می توان آن را به صورت کرم یا اسپری و همچنین بنزوکائین یافت.

درمان زود انزالی، برای بهترین نتیجه، هر کرم یا اسپری که انتخاب می کنید باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از انجام رابطه جنسی استفاده شود. البته حتما آن را پنج دقیقه قبل از رابطه جنسی بشویید. زیرا احساس بی حسی را کاهش نمی دهد، و برای شریک زندگی شما بهداشتی تر است. البته مراقب باشید که از این اسپری ها و بی حسی ها به صورت مداوم استفاده نکنید. چرا که در بلند مدت عوارض زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ۷ نشانه تستوسترون پایین در مردان + ۷ نکته برای افزایش آن

درمان زود انزالی

۳.کاندوم

درمان زود انزالی، در کنار جلوگیری از لقاح تصادفی، کاندوم می تواند ابزار مفیدی در به تاخیر انداختن انزال باشد. انواع مختلفی از کاندوم‌ها وجود دارند که حاوی مواد بی‌حس‌کننده‌ای هستند که می‌توانند حس آلت تناسلی شما را در حین استفاده از بین ببرند و این به تاخیر در ارگاسم کمک می‌کند. همچنین می توان اثر مشابهی را از کاندوم های ضخیم تر دریافت کرد که می تواند حساسیت و احساس را کاهش دهد.

۴.مواد معدنی

درمان زود انزالی، مواد معدنی متعددی نقش مهمی در سلامت کلی جنسی دارند. در حالی که هیچ مدرک قطعی مبنی بر این که هر یک از این مواد معدنی می تواند اختلال نعوظ را درمان کند وجود ندارد. حفظ سلامت و انرژی ممکن است به کاهش چندین مشکل مرتبط از جمله اختلال نعوظ و انزال زودرس کمک کند. در حالی که کلسیم، مس، منگنز و سلنیوم ممکن است کمک کنند، دو موردی که بیشترین پشتوانه تحقیقاتی را دارند عبارتند از:

منیزیم

یکی از مهمترین مواد معدنی که در سلامت باروری و تولید اسپرم نقش دارد، منیزیم است. این ماده معدنی با توجه به ارتباط بالقوه آن با انزال زودرس مورد مطالعه قرار گرفته و با انواع عملکردهای جنسی مرتبط است. از آنجایی که منیزیم به افزایش انقباضات عضلانی در طول ارگاسم کمک می کند، ممکن است سطوح پایین منیزیم در انزال زودرس نقش داشته باشد.

درمان زود انزالی، در حالی که تحقیقات در این زمینه هنوز وجود ندارد، مهم است که اطمینان حاصل شود که منیزیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. نه فقط برای سلامت جنسی، بلکه برای سلامت کلی بدن نیز مهم است.  برخی از غذاهای دارای منیزیم بالا شامل آووکادوها، موز، شکلات تلخ، ماهی چرب، سبزیجات، حبوبات، آجیل، دانه توفو، غلات کامل و فلز روی می شود.

روی

یکی دیگر از مواد معدنی مهم که در سلامت جنسی نقش دارد، روی است. در حالی که ممکن است ارتباط احتمالی بین مکمل‌های روی و اختلال عملکرد جنسی وجود داشته باشد، روی نقش مهمی در باروری مردان دارد.برخی از مطالعات نشان داده اند که در مردان مبتلا به ناباروری، سطح روی در مایع منی آنها کمتر از حد متوسط ​​است.

درمان زود انزالی، این امکان وجود دارد که مکمل‌های روی نه تنها اختلالات جنسی را بهبود بخشند، بلکه سطح کلی تستوسترون را در بدن افزایش دهند. تستوسترون بیشتر می تواند به تقویت میل جنسی در مردان کمک کند.  برخی از غذاهای حاوی مقادیر بالای روی شامل پنیر، شکلات تلخ، تخم مرغ، حبوبات، شیر، گوشت قرمز، دانه ها و آجیل، صدف و غلات کامل می شود.

بیشتر بخوانید: ۸ روش خانگی فوق العاده موثر برای درمان اختلال نعوظ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =

دکمه بازگشت به بالا