تازه ها

اگر کودکی با IQ بالا می خواهید این ۸ ابر غذا را به او بدهید!

به عنوان والدین باید قبل از انتخاب هر وعده غذایی، دو بار فکر کنید. تغذیه برای کودکان به ویژه در سنین پایین بسیار مهم است. همان طور که کودک شما رشد می کند، باید تصمیمات مهمی در مورد عادت تغذیه او بگیرید. یکی از چیزهایی که والدین با آن دست و پنجه نرم می کنند، انتخاب مواد غذایی مناسب است. هیچ چیز بهتر از انتخاب های غذایی طبیعی نیست. بهترین راه این است که مطمئن شوید از طریق یک رژیم غذایی غنی و متنوع جسم و هوش کودک تان را تغذیه می کنید. بنابراین در این مطلب به تقویت هوش کودک با تغذیه پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قد در کودکان: با این ۱۱ مواد غذایی قد کودک تان را افزایش دهید!

۸ ابر غذا که هوش کودک را بهبود می بخشد

۱.آووکادو

آووکادو اولین غذای استثنایی برای نوزادان است. نه تنها مصرف و هضم آن آسان است، بلکه به عنوان یک غذای استثنایی تقویت کننده مغز نیز شناخته می شود. آووکادو به بهبود عملکرد شناختی کمک می کند و سرشار از چربی های سالم، فولات، امگا 3، منیزیم، ویتامین ها A، B، C، D، E، پتاسیم است که تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد. به علاوه آووکادو به دلیل کاهش خطر سکته و بیماری های لخته شدن خون در بزرگسالان مشهور است.

۲.تخم مرغ

یکی از مواد مغذی اصلی در تخم مرغ کولین است. کولین برای رشد مغز بسیار مهم است و به کودک نوپا اجازه می دهد تا در یادگیری و رشد خود پیشرفت کند. علاوه بر این، کولین به حفظ حافظه نیز کمک می کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از پروتئین است.

تقویت هوش کودک

۳.توت ها

تقویت هوش کودک، توت ها پر از آنتی اکسیدان هستند، اما این همه چیز نیست. توت ها همچنین سرشار از امگا 3 و ویتامین C  هستند. همه این مواد مغذی در بهبود و تقویت عملکرد مغز معجزه می کنند. آنها در دراز مدت مغز را سالم نگه می دارند و احتمال ابتلا به بیماری های مغزی مانند آلزایمر و حتی زوال عقل را کاهش می دهند. آنتی اکسیدان های موجود همچنین تضمین می کنند که التهاب مغز به حداقل می رسد. عدم اکسیداسیون سلول ها هماهنگی و حرکت بهتری را امکان پذیر می کند که به کودکان و نوزادان کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه دیابت نوع یک در کودکان که نباید آنها را نادیده بگیرید

۴.ماست یونانی

ماست همیشه مورد علاقه همه والدین بوده است. با این حال، آنچه بیشتر والدین تمایل دارند، ماست های طعم دار را انتخاب می کنند. ماست های طعم دار حاوی تمام مواد مغذی نیستند. از سوی دیگر، ماست یونانی پرچرب سرشار از پروتئین‌های مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. علاوه بر این، دارای مقدار زیادی پروبیوتیک است که سلامت روده را تقویت می کند.

یکی دیگر از مواد مغذی کمتر شناخته شده در ماست یونانی ید است. هنگامی که مغز با ید کافی تامین شود، تمرکز بهبود می یابد. از این رو، نوزادان می توانند سریع تر و آسان تر یاد بگیرند. ماست های طعم دار خود را با ماست یونانی تغییر دهید. همیشه می توانید ماست میوه ای خود را با افزودن انواع توت ها یا شیرین کننده های طبیعی مانند عسل درست کنید.

۵.آجیل و دانه ها

تقویت هوش کودک، آجیل و دانه ها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند و مقدار کمی از آنها کمک زیادی می کند. با وجود کوچک بودن، آجیل ها و دانه ها حاوی مجموعه ای از مواد مغذی از پروتئین گرفته تا اسیدهای چرب، آهن، روی و امگا 3 هستند. همه این مواد مغذی برای بهبود رشد حافظه و همچنین عملکرد کلی مغز با هم موثر هستند. برخی از سالم‌ترین انتخاب‌هایی که می‌توانید در آجیل و دانه‌ها انجام دهید، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان و بادام است. آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند و همچنین جریان خون را به مغز بهبود می بخشند. هر دوی آن مستقیما منجر به بهبود حافظه و تمرکز می شود.

بسیاری از والدین نگران این هستند که آجیل باعث خفگی کودک شود. یک راه بسیار آسان برای حل این موضوع وجود دارد. به سادگی کره آجیل را تا زمانی که کودک شما کوچک است، انتخاب کنید. مطمئن شوید که کره های طبیعی را انتخاب کنید که حاوی مواد نگهدارنده مصنوعی و قند نیستند. حتی می توانید خودتان در خانه درست کنید.

بیشتر بخوانید: چرا کودک در خواب گریه می کند + ۳ دلیل مهم که از آن بی خبرید!

۶.غلات کامل

بر کسی پوشیده نیست که غلات کامل بسیار سالم تر از آرد سفید است. آنها برای رشد ماهیچه ها و استخوان ها مهم هستند. همچنین برای سیستم قلبی عروقی و سلامت مغز عالی هستند. غلات کامل به مغز سالم تر و بهبود عملکردهای شناختی کمک می کنند. به علاوه یک راه عالی برای جلوگیری از مه مغزی است زیرا آنها انرژی مغز را در طول روز تامین می کنند. این امر رشد شناختی نوزادان و کودکان را تقویت می کند. به کودکان این امکان  را می دهد تا مهارت های جدید را بیاموزند و در مدت زمان کوتاه تری بر آنها مسلط شوند.

تقویت هوش کودک

۷.لوبیا

تقویت هوش کودک، لوبیاها سرشار از مواد مغذی از جمله فیبرهای سالم، کربوهیدرات ها، امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این یک غذای مهم برای تقویت مغز و هوش است. روش های مختلفی برای پختن لوبیا وجود دارد و مطمئن شوید که برای نوزادان و کودکان لذیذ هستند. چه آنها را در یک دیپ له کنید یا روی تورتیلا یا کراکر بمالید، لوبیاها به طرز خوشمزه ای همه کاره هستند. حتی می‌توانید آن‌ها را در سوپ‌های مخصوص ماه‌های سرد زمستانی بگنجانید.

۸.ماهی

ماهی منبع مهمی از DHA، امگا 3 و EPA است. این مواد مغذی برای کمک به رشد و تکامل مغز ضروری هستند. یکی از سالم ترین و برترین انتخاب ها در بین والدین، ماهی سالمون است. راه های زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید کودک شما عاشق خوردن ماهی است. افزودن این ابر غذای مهم به رژیم غذایی کودک، قطعا به تقویت هوش و رشد مغز او کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ضررهای تک فرزندی: تک فرزندی با دنیای کودک چه می کند؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا