;
تناسب اندام و تغذیه

با کمک این 5 چای چربی سوز می توانید تا عید، حسابی کاهش وزن داشته باشید!

چای چربی سوز برای کاهش وزن می‌تواند یک راه عالی برای تناسب اندام باشد و می‌توان عنوان کرد که این دمنوش‌ها دارای مزایای بسیاری هستند که می‌توانند به شما در مدیریت وزن کمک کنند. این دمنوش‌ها که در ادامه پنج مورد از آنها را نام خواهیم برد، یک مکمل طبیعی و سالم برای کاهش وزن شما هستند! با بخش سلامت از سری مطالب تغذیه و تناسب اندام مجله خبری چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کم کردن اشتها با طب سنتی: با ۱۰ روش طبیعی کاهش اشتها به سرعت لاغر می شوید!

چای چربی سوز برای کاهش وزن

چای چربی سوز برای کاهش وزن فواید بی‌شماری برای لاغری دارند که از جمله آنها می‌توان به بهبود متابولیسم و هضم بهتر تا کاهش اشتها و افزایش چربی‌سوزی اشاره کرد. برخی از این دمنوش‌ها، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز هستند که در نهایت به بهبود سلامت بدن کمک خواهند کرد.

شاید بپسندید: بهترین برنامه برای کاهش وزن: با این برنامه لاغری یک ماهه تا عید به وزن دلخواهت برس!

چای ترش

اولین چای چربی سوز برای کاهش وزن چای ترش می باشد که حاوی کاتچین‌هایی مانند ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات است و نشان داده شده که به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می‌کند. برای مثال، در یک بررسی که روی حیوانات و انسان انجام شده، مشخص شده که چای ترش در درمان فشار خون و کلسترول بالا بسیار موثر است. علاوه بر این، چای ترش به شما کمک خواهد کرد که وزن خود را در سطح سالم‌تری نگه دارید.

شاید بپسندید: ۲۰ روش خانگی از بین بردن چربی شکم و پهلوها در ۲۰ روز!

احتمالاً بپسندید: با این روش لاغر شو بدون این که پوستت شل بشه!

چای ترش

در مطالعه‌ای روی بزرگسالانی که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و دمنوش چای ترش را به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند، مشخص شده که این افراد در مقایسه با افرادی که این دمنوش را در برنامه خود نداشتند، با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، چربی بدن و نسبت لگن به کمر مواجه شدند. محققان این فواید را به ترکیبات گیاهی موجود در چای ترش نسبت داده‌اند.

بیشتر بخوانید: با کمک استراتژی های کاهش وزن، به راحتی کاهش وزن غیر قابل بازگشت داشته باشید!

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع به کاهش وزن، کاهش سوزش سر دل، بهبود پوست، بهبود خواب و افزایش سیری کمک می‌کند که نتیجه تمام این موارد می‌تواند کاهش وزن باشد. علاوه بر این، چای نعناع تقریبا هیچ عارضه‌ای ندارد، بنابراین می‌توانید آن را هر زمانی بنوشید.

شاید بپسندید: راهکارهای موثر برای حفظ کاهش وزن | آنچه که مهمتر از کاهش وزن است!

دمنوش نعناع

هیچ اکسیر جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد. نوشیدن دمنوش‌های گیاهی به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن خود را بهبود دهید و همچنین بدن خود را همیشه هیدراته نگه دارید. برای مدیریت وزن، باید به دنبال بهترین رژیم لاغری و تغییر سبک زندگی باشید.

احتمالا بپسندید:  لاغر شدن شکم و پهلو در دو هفته + روش

جالب خواهد بود: ۸ نوشیدنی لاغری گیاهی برای چربی سوزی فوری!

چای سبز

بیشتر مکالمات در مورد چای و کاهش وزن معمولا با چای سبز شروع می‌شود و مسلما دلیل موجهی برای تمام این مکالمات وجود دارد. از بین تمام مدل‌های چای، چای سبز نوع ملایم و تلخ است و بیشترین تحقیقات در مورد مزایای آن در کاهش وزن صورت گرفته است. بنابراین می‌توان گفت که، چای سبز یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری است.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داده که افرادی که به مدت بیش از ۱۰ سال روزانه ۲ فنجان چای سبز می‌نوشند درصد چربی بدنشان کمتر و دور کمرشان نسبت به افرادی که به طور معمول چای سبز می‌نوشند، کمتر است. محققان در تحقیقاتی که انجام داده‌اند، ارتباط بین چای سبز و کاهش چربی در بدن را به‌وضوح مشاهده کردند.

تاثیر چای سبز در کالری سوزی ممکن است ناشی از وجود ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات و کافئین باشد، که در کنار هم این خاصیت را به‌وجود آورده‌اند. در مطالعات بسیاری مشخص شده که کافئین همراه با ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات در هر ماده‌ای، به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا سیستم عصبی را برای سوختن کالری بیشتر تحریک می‌کنند. بر اساس یک بررسی تحقیقاتی، چای سبز تنها زمانی برای کاهش وزن موثر واقع می‌شود که ۸۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین در آن وجود داشته باشد.

احتمالا بپسندید: سالم ترین و مغذی ترین میوه ها برای کاهش وزن کدامند!؟

شاید بپسندید: راهکارهای موثر برای آب کردن چربی شکم | این رژیم غذایی می تواند چربی شکم و پهلو را کاهش دهد!

چای چربی سوز برای کاهش وزن

علاوه بر این، ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات و کافئین موجود در چای سبز می‌توانند به طور خاص سلول‌های چربی را هدف قرار دهند. مطالعه دیگری نشان داده که مصرف ۳۰۰ میلی‌گرم ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات به صورت مکمل و به مدت سه روز، به افزایش تجزیه اسیدهای چرب در بدن کمک می‌کند. طبق تحقیقات دیگر، ۳۰۰ میلی‌گرم ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات معمولا در ۳ فنجان چای سبز وجود دارد. علاوه بر این، ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات می‌توانند رشد سلول‌های چربی را مهار کنند، بنابراین بدن سلول‌های چربی جدید تولید نمی‌کند.

شاید بپسندید: چند دسر خوشمزه رژیمی برای کسانی که در عین رژیم بودن، نمی‌توانند از طعم های خوشمزه بگذرند+طرز تهیه

چای سفید

باید بدانید که چای سفید کمترین محصول فرآوری‌شده در بین تمام چای‌ها است که طعم و مزه‌ی بسیار ملایمی دارد. همین که این مدل چای کم‌تر فرآوری‌شده نشان می‌دهد که مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی و ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات چربی‌سوز در آن حفظ شده و آن را به یکی دیگر از دمنوش‌های مفید برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

چای سفید برای کمک به سرعت بخشیدن به تجزیه سلول‌های چربی و جلوگیری از تشکیل سلول‌های جدید پیشنهاد می‌شود، بنابراین می‌تواند مزایای بسیاری برای کاهش وزن داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که عصاره چای سفید دقیقا کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  • باعث افزایش میزانِ تجزیه چربی در بدن انسان می‌شود.
  • از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند.
  • به گفته محققان، تمام این مزایا تا حد زیادی به لطف وجود ترکیبات اپی‌گالوکتشین گالات در چای سفید است.

چای اولانگ

این چای نیمه اکسیدشده، یک انتخاب عالی برای کاهش وزن است که طعمی لذیذتر از چای سبز دارد و در عین حال ملایم‌تر از چای سیاه به‌شمار می‌آید.

شاید بپسندید: میوه های لاغری فوق العاده برای چربی سوزی و کاهش وزن سریع!

بیشتر بخوانید: چرا با وجود تلاش بسیار وزن کم نمی‌کنید + 32 علل کاهش وزن ناموفق

چای چربی سوز برای کاهش وزن

طبق یک بررسی، اولانگ حاوی ترکیبی از پلی‌فنول‌ها است که در چای سبز و سیاه وجود دارند. این پلی‌فنول‌ها شامل کاتچین (چای سبز) و تافلاوین (چای سیاه) می‌شوند. درست مانند دیگر مدل‌های چای، اولانگ نیز کافئین دارد و ممکن است باعث کاهش وزن شود. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان می‌دهد که عصاره چای اولانگ به افزایش چربی‌سوزی در موش‌ها کمک کرده است. تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که این مزایا ممکن است در مورد انسان نیز صدق کند. مطالعه دیگری نشان داده است که مردانی که چای اولانگ را در وعده صبحانه و ناهار نوشیدند، پس از ۱۴ روز ۲۰ درصد افزایش چربی‌سوزی بعد از غذا تجربه کردند.

برخی از محققان معتقدند تاثیر چربی‌سوزی چای اولانگ ممکن است مستقیما با بهبود متابولیسم چربی در ارتباط باشد که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داده که نوشیدن ۴ فنجان چای اولانگ در روز به بزرگسالانی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند کمک کرده، که وزن خود را کاهش دهند. در واقع، تقریبا ۷۰ درصد از افراد مبتلا به چاقی شدید (آنهایی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۵ دارند) تا پایان شش هفته، بیش از ۱ کیلوگرم وزن کم کردند و ۲۲ درصد بیش از ۳ کیلوگرم وزن کم کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا