;
دنیای مد

نرم کردن موهای خشک و وز با استفاده از ۷ روش خانگی ساده و موثر!

نرم کردن موهای خشک و وز: مو، تاثیر قابل توجهی بر زیبایی شما دارد. داشتن موهایی نرم و درخشان این تاثیر را دو چندان می‌کند. عوامل بسیاری از جمله افزایش سن، سبک زندگی نامناسب و یا مراقبت ناکافی از موها می‌تواند باعث آسیب به فولیکول‌های ظریف مو شود و باعث می‌شود شما به دنبال یک راه حل مناسب برای نرم کردن مو باشید.

با گذر زمان، چربی طبیعی مو از بین می‌رود و این موضوع باعث خشکی آن می‌شود. البته این بدان معنی نیست که موهایتان همیشه خشک، زبر و شکننده باقی خواهد ماند؛ با استفاده از راهکارهای خانگی، می‌توانید موهایتان را نرم و لطیف کنید. به این منظور به ترکیبی از مواد مرطوب کننده و استفاده از روش‌های صحیح مراقبت از مو نیاز دارید.

در ادامه این مطلب دنیای مد روش‌ها و اقداماتی را برای نرم کردن مو معرفی می‌کنیم که به راحتی می‌توانید آنها را به برنامه روزانه مراقبت از موهای خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان خشکی مو: ۶ روش خانگی موثر برای ابریشمی کردن موهای خشک و آسیب دیده!

۱ جنس موهای خود را بشناسید

شناخت نوع مو، قبل از به کارگیری درمان‌های خانگی اهمیت دارد. اگر موهای خشک و زبری دارید، به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارید؛ این‌‌ درحالی است که موهای صاف در مقایسه با موهای فر و مجعد، کمتر به روغن نیاز دارند. هر چه مو صاف‌تر باشد، حرکت چربی طبیعی از پوست سر به سمت کوتیکول‌های مو آسان‌تر می‌شود.

نرم کردن موهای خشک و وز، اگر چه ممکن است در حال حاضر جنس موهایتان را بشناسید، اما با افزایش سن و پیر تر شدن، تغییراتی در جنس موها ایجاد می‌شود، زیرا با افزایش سن، تولید چربی طبیعی مو کاهش می‌یابد. ممکن است موی شما بر اثر آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تغییر کند. تغییر فصول نیز بر جنس مو تاثیر می‌گذارند.

جالب خواهد بود:برای افزایش ماندگاری آرایش روزانه صورت در ایام تعطیلات نوروز چه کنیم!

احتمالا بپسندید: متخصصان زیبایی چه می گویند: انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست!

۲.برای نرم کردن مو از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل تبدیل به یکی از عناصر مهم در محصولات آرایشی شده است و شما حتما درباره خواص روغن نارگیل برای زیبایی و سامت موها شنیده‌اید.

اگر چه تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از روغن نارگیل فواید زیادی برای پوست خشک دارد، اما ممکن است این روغن فواید بالقوه‌ای نیز برای نرم و لطیف کردن موهای خشک داشته باشد.

روغن نارگیل می‌تواند به اعماق پوست نفوذ کند و می‌توان برخی از اثرات مشابه را در ساقه مو نیز مشاهده کرد.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن نارگیل هستند؛ می‌توانید بعد از شستن موهایتان، به آن‌ها روغن خالص بزنید. اگر بعد از استفاده از روغن، موهایتان خیلی چرب شد، می‌توانید تنها انتهای آن‌ها را چرب کنید. به یاد داشته باشید که یک روز در میان از روغن استفاده کنید.

احتمالا بپسندید: جوان سازی پوست: ۹ روش طبیعی برای جوان سازی و سفت شدن پوست!

جالب خواهد بود: درمان ریزش مو در مردان: ۹ خوراکی محبوب برای جلوگیری از ریزش مو در مردان!

نرم کردن موهای خشک و وز

۳. روغن زیتون را امتحان کنید

این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست. در مورد تاثیر روغن زیتون بر سلامت بدن، تحقیقات بسیاری انجام شده است. در حال حاضر نیز تحقیقاتی درباره تاثیر آن بر مراقبت از موی سر در حال انجام است. تصور می‌شود که روغن زیتون به عنوان یک مانع در برابر آب عمل کند و می‌تواند از آسیب دیدن کوتیکول‌های مو توسط مولکول‌های آب جلوگیری کند.

ایراد روغن زیتون این است که موها را خیلی چرب می‌کند. برای کسب بهترین نتیجه، هر هفته مقدار کمی از روغن زیتون را به صورت یکنواخت به انتهای موهایتان بمالید.

شاید بپسندید: خواص برنج ایرانی برای پوست + ۶ ماسک جادویی جوان کننده!

احتمالا بپسندید: از بین بردن خط اخم با ۸ روش خانگی شگفت انگیز، سریع و آسان!

۴.برای نرم کردن مو از روغن آرگان استفاده کنید

امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان برای زیبایی و سلامت مو، بی خبر است. آرگان، درخت بومی کشور مراکش است و روغن آن، از عصاره میوه‌اش استخراج می‌شود. این روغن به دلیل خواص مرطوب کنندگی، بسیار شناخته شده است. هنوز تحقیقات کافی روی تاثیر این روغن بر سلامت مو انجام نشده است اما تاکنون نتایج مشاهده شده امیدوارکننده بوده‌اند.

تولیدکنندگان محصولات آرایشی، روغن آرگان را به بسیاری از شامپو ها و محصولات نرم کننده و حالت دهنده مو می‌افزایند. اما اگر موهای شما بسیار خشک است، از روغن خالص آن نتیجه بهتری کسب خواهید کرد. علاوه بر این، با استفاده از روغن آرگان، دیگر مجبور نیستید مواد شیمیایی یا دیگر افزودنی‌های نامطلوب را به موهایتان بزنید.

نرم کردن موهای خشک و وز، همانند روغن زیتون، مقدار کمی از روغن آرگان را به صورت یک لایه یکنواخت روی سطح مو بمالید.

احتمالا بپسندید: با این ایده های آرایشی با لباس مشکی و تیره هم خاص باشید!

جالب خواهد بود: 12 مهمترین نکته که بعد از کراتینه کردن مو باید رعایت کنید!

۵.به صورت هفتگی از ماسک مو استفاده کنید

استفاده از روغن‌های گیاهی، روش موثری برای افزودن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک است. اما اگر استفاده از روغن خالص را دوست ندارید، می توانید از انواع ماسک مو استفاده کنید.

استفاده هفتگی از ماسک مو، به مرور زمان می‌تواند به طرز موثری رطوبت را در موهای شما نگه داشته وآن‌ها را نرم‌تر کند. می‌توانید بعد از شستشوی موی سر، از ماسک استفاده کنید، فقط بخاطر داشته باشید، برای این کار باید موهایتان کمی نم داشته باشند. موی کاملا خیس برای استفاده از ماسک مو توصیه نمی‌شود. ۵ دقیقه بعد از استفاده از ماسک، موهای خود را بشویید.

جالب خواهد بود: فرمول قدیمی زنان کره ای برای زیبایی صورتشان!

بیشتر بخوانید: جوان تر به نظر رسیدن: راز خانم هایی که همیشه از سنشون جوان تر دیده شدن

نرم کردن موهای خشک و وز

۶.موهای خود را با آب داغ نشویید

نرم کردن موهای خشک و وز، آب داغ می‌تواند باعث آسیب به موها شود، و آن‌ها را خشک و کدر کند. به جای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین برای نرم‌تر و درخشان‌تر کردن موهایتان، بعد از شستن با نرم کننده، آنها را با آب سرد بشویید. این کار (بدون اینکه رطوبت مو را از بین ببرد) به شسته شدن باقیمانده محصولاتی که برای موهایتان استفاده کرده‌اید کمک می‌کند.

شاید بپسندید: ترند رنگ رژ لب  ۱۴۰۳ مخصوص خانم های شیک و باکلاس + عکس

احتمالا بپسندید: خوشگل ترین فر مو تنها با جوراب + عکس

۷.موهای خود را فقط در زمان نیاز بشویید

ممکن است در سنین جوانی موهایتان را هر روز بشویید؛ اما با افزایش سن، موها تغییر می‌کنند و ممکن است دیگر نیازی به شستن روزانه آن‌ها نباشد.

نرم کردن موهای خشک و وز، در واقع اگر موهای بسیار خشکی دارید، فقط هفته ای یک بار آن‌ها را بشویید.

اگر پوست سرتان در مقایسه با انتهای موهایتان، چرب تر است، آن ها را یک روز در میان بشویید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از شامپوی مناسب موی خشک استفاده کنید، این کار به برطرف کردن چربی و کثیفی موها بدون از دست رفتن رطوبت کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: رفع خشکی مو: ۵ روش خانگی جادویی که موهای خشک را فوری ابریشمی می کند!

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: خواص بی نظیر گزنه برای ریزش مو + روش

جالب خواهد بود: با توجه به فرم صورت، بهترین مدل مو را انتخاب کنید+دیدگاه کارشناسان زیبایی

شاید بپسندید: درمان لک پوست صورت با یک شیشه روغن گیاهی!

بیشتر بخوانید: با این ماده غذایی ریزش موهای تان را متوقف کنید! 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =

دکمه بازگشت به بالا