;
تفریح و سرگرمی

کی گفته بود که مرغ نمی تواند پرواز کند!؟ + ویدیو

پرواز مرغ: آیا می دانستید که برخی از نژادهای مرغ می توانند پرواز کنند و برخی دیگر نمی توانند پرواز کنند. و حتی گاهی ممکن است در یک نژاد خاص، برخی از آنها بتوانند پرواز کنند و برخی دیگر نتوانند پرواز کنند.

مرغ و خروس ها ابزار مناسب برای پرواز یعنی بال را دارند. آنها (معمولاً) در جناغ سینه خود پر دارند که بال‌هایشان به آن می چسبد و در نتیجه قطعاً ماهیچه نیز در بال‌هایشان دارند. با تمام این جزئیات، این سوال باقی می ماند: آیا آنها می توانند پرواز کنند؟ جواب این است که بله، به نوعی می توانند پرواز کنند. و این بستگی به نژاد آنها دارد. در ویدیوی زیر پرواز مرغ از نژاد آنکونا (ancona) را مشاهده می کنید.

 

 

پرواز مرغ: چرا مرغ و خروس توانایی پرواز کردن ندارند؟

مرغ ها معمولاً برای دو مورد پرورش می یابند: تخم مرغ و گوشت. گوشت سفید ماهیچه ای است و این گوشت سفیدی است که اجداد ما به آن علاقه داشتند. این پرورش انتخابی برای بدست آوردن گوشت مورد علاقه‌مان، اندازه ماهیچه های سینه مرغ و خروس ها را به حداکثر رسانده است. لذا باید مرغ ها را جزو موجودات قادر به پرواز دانست. با این حال، در واقعیت، این قضیه درست نیست. برای پرواز، مرغ‌ها باید بدن های سبک با عضلات قوی داشته باشند تا بتوانند وزن خود را تحمل کنند.

بدنی برای پرواز ایده آل است که بتواند خود را از روی زمین به حرکت درآورد و به اندازه‌ای سبک باشد که بتواند در هوا بماند. پرواز پایدار مستلزم استقامت است. مرغ های پرورش یافته توسط انسان به ندرت قدرت، سبک وزنی و استقامت لازم برای پرواز را دارند. به عبارت دیگر: ما مرغ‌های خود را طوری پرورش داده‌ایم که بزرگ‌تر از واقعیت و خلفت آنهاست و در نتیجه  توانایی پرواز را از دست داده اند. یک مرغ معمولی که دستکاری نشده باشد، ​​می تواند در حدود ۱۰ فوت ارتفاع از سطح زمین پرواز کند.

دیگر ویدیوهای جالب:

ویدیوی جالب گوزنی که فرزند خود را از دهان خرس نجات می دهد!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام. چرا جواب نهایی در دوبخش تست ریاضی (گربه ها و کفشو دستکشها) اشتباه نوشتید؟؟
    علامت ضربدرو در خط آخر لحاظ نکردید
    تازه با لحاظ اون, یه اشتباه دیگه هم هست!!!
    ممنون میشم اگه جوابمو بدئد
    09127475332

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا