;
تفریح و سرگرمی

با پیدا کردن آهوی جنگلی تو این عکس ثابت کن که چشات مثل عقابه!

تست قدرت بینایی با آهو: از دست دادن حافظه و آلزایمر به یکی از مشکلات سلامت و معضلات اصلی نسل جدید تبدیل شده است. نبود یک رژیم غذایی مناسب و کاهش فعالیت های جسمی و روانی در این زمینه نقش اصلی و اساسی دارد. با یک رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت های ورزشی می تواند می تواند تا اندازه زیادی مشکلات جسمی و حتی روانی را پیشگیری و حتی درمان نمود. وب سایت چشمک هر روز با مطالب فکری جدید با شماست.

انجام فعالیت های مربوط به مغز می تواند سبب افزایش کارکرد مغز و در نهایت کاهش مشکلات مغزی شد. تست ها، پازل ها و … در این زمینه می توانند کمک زیادی به ما کنند. در تست قدرت بینایی با آهو با پیدا کردن آهو در میان صخره های خاکی پوشیده از خاک و شاخ و برگ و ریشه درختان در می توان به بهترین شکل مغز را وادار به فعالیت کرد. با بخش سرگرمی مجله خبری چشمک و تست قدرت بینایی با آهو همراه باشید.

شاید بپسندید:با پیدا کردن تفاوت های دو تصویر مرغ سفید ثابت کن که خیلی تیزی!

تست قدرت بینایی با آهو

این تصویر در مکانی صخره ای مملو از شاخ و برگ و ریشه درختان جنگلی گرفته شده است. در این تصویر هر فرد تیزبین و دقیقی می تواند یک آهو را بلافاصله در تصویر شناسایی کند. اگر توانستید در یک دیدآهو را شناسایی کنید، باید گفت که شما به تمام معنا تیز بین هستید! با مجله خبری چشمک و تست قدرت بینایی با آهو همراه باشید.

در آزمونی که در یک پست در شبکه اجتماعی برگزار شد، تنها 17 درصد شرکت کنندگان توانستند در یک نگاه تمام آهو را شناسایی کنند. این عکس یک تست خوب برای به چالش کشیدن دقت و قدرت بینایی شماست. اگر آماده هستید با هم تست قدرت بینایی با آهو را مرور می کنیم.

شاید بپسندید:در دقایق آینده یکی از این دو نفر خواهد مرد، اما کدامیکی، چرا!؟

تست قدرت بینایی با آهو

شاید بپسندید: حکایت مرد نابینای نکته سنج که قماربازان شهر را ضربه فنی کرد!

.

.

.

.

شاید بپسندید:قابل توجه باهوشا: مصرع یا جمله مربوط به این تصویر را پیدا کنید!

 

 

 

.

شاید بپسندید:اگه نکته تصویر رو در یک نگاه شناسایی کنی، در تیزبینی دست کمی از شرلوک هلمز نداری!

پاسخ تست قدرت بینایی با آهو

آیا هنوز در جستجوی حیوانات مخفی تصویر هستید؟

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل آدم گرسنه سنگ را هم می خورد!

.

.

.

 

.

شاید بپسندید: میخای بدونی چقدر خرشانسی، کافیه یکی از کفشدوزک ها را انتخاب کنی تا سطح شانست رو بفهمی!

آهوی زیبای ما دقیقا در اینجا است. آهو یا غزال، شامل گونه‌های زیادی از سرده آهوها است. آن‌ها جانورانی چابک شناخته می‌شوند و می‌توانند به‌طور ناگهانی سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر یا ۶۰ مایل در ساعت برسانند یا هنگام دویدن سرعت خود را در ۴۸ کیلومتر (۳۰ مایل) در ساعت نگه دارند. آهوها بیشتر در صحراها، مرغزارها، ساوانای آفریقا، جنوب غرب آسیا، آسیای میانه و شبه‌قاره هند دیده می‌شوند. این جانور بیشتر به صورت گله‌ای زندگی می‌کند و از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها می‌خورد و کمتر به گیاهان خشک رو می‌آورد.

شاید بپسندید:حکایت فرار از مرگ: داستان مردی که از دست عزرائیل فرار کرد!

تست قدرت بینایی با آهو

آهوها اندام به نسبت کوچکی دارند. بلندی بیشتر آن‌ها تا شانه، میان ۶۱ تا ۱۱۰ سانتی‌متر (۲ تا ۳٫۵ پا) است و رنگ آن‌ها قهوه‌ای مایل به زرد است. در این تصویر این آهو بزرگنمایی شده است.

شاید بپسندید: کمی عجیب است اما با انتخاب یکی از این گربه ها می توانید خود واقعی خود را کشف کنید!

پاسخ تست قدرت بینایی با آهو

اهمیت پرداختن به این آزمون ها

چگونه در این پازل بصری چالش برانگیز عمل کردید؟ آیا احساس کردید که نورون های مغز شما فعال شدند؟ با این فعالیت ساده، به مقابله با کاهش طبیعی «ناهمسانگردی انتشار» کمک کرده‌اید. یعنی شما به معنای واقعی کلمه آب مغز خود را در جریان نگه داشته اید و به این ترتیب پیری، بیماری و آسیب را مهار می کند. هر چه از نظر ذهنی فعال تر باشید، آب راحت تر در بافت مغز حرکت می کند.

دکتر آرفناکیس از موسسه فناوری ایلینویز توضیح می‌دهد: «ناهمسانگردی انتشار بالاتر در بیماران مسن که فعالیت‌های شناختی مکرر دارند، نشان می‌دهد که این افراد دارای ویژگی‌های مغزی شبیه به افراد جوان‌تر هستند». بنابراین فعال نگه داشتن مغز خود با پازل هایی مانند این ممکن است به جوان نگه داشتن مغز شما بدون توجه به سن شما کمک کند.

احتمالاً بپسندید: اگه تو یه نگاه جغد شاخدار را پیدا کنی، دقت ات مثل عقابه!

استتار چیست؟

اِستِتار یا همرنگی(به انگلیسی: Camouflage) یکی از راه‌هایی است که برای در امان ماندن موجودات زنده و غیرزنده از دیده شدن به وسیله دشمن به شیوهٔ غیرقابل تشخیص شدن از محیط پیرامون به‌کار می‌رود. استتار به هر گونه بهره بردن یا ترکیب کردن مواد، رنگ‌ها، ایجاد خطای دید، و چنین چیزها که باعث پنهان شدن یا سخت‌تر دیده شدن جانوران یا اجسام (دیدگریزی) یا اینکه آنها با استتار خود را به چیز دیگری همرنگ ساخته (محاکات) گفته می‌شود.

برای مثال می‌توان به پوست خال‌دار یوزپلنگ‌ها، لباس جنگی سربازان امروزی، بال‌های حشره راست‌بال که شبیه به برگ درخت است، اشاره کرد. رویکرد سوم، حرکت خیره‌کننده که بیننده را با یک الگوی آشکار اشتباه می‌گیرد و باعث می‌شود تا شیء قابل مشاهده باشد اما فهمیدن موقعیت آن لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود. هدف بیشتر روش‌های استتار دیدگریزی است. دیدگریزی اغلب به شیوهٔ شباهت کلی به پس‌زمینه، رنگ متضاد با کنتراست بالا، از بین بردن سایه و دورنگ بودن مانند تیره‌تر بودن در سطح بالایی بدن و روشن‌تر بودن در سطح زیرین بدن صورت می‌پذیرد.

شاید بپسندید: اگه دقت ات خوب باشه میتونی همه پرندگان را در تصویر شناسایی کنی!

استتار چیست
کرم‌های پیله‌ساز شب‌پره فلفلی توانایی تقلید خیلی خوبی از شاخه‌های درخت توس (در چپ) و درخت بید (سمت راست) دارند

در اقیانوس آزاد، که هیچ زمینه‌ای در آن وجود ندارد، روش‌های اصلی استتار شفاف بودن، نقره‌ای بودن و دورنگ بودن است و توانایی تولید نور از جمله موارد دیگری است که برای ضد روشنایی استفاده می‌شود، مانند بخش زیرین بدن سرپایانی همچون ماهی مرکب. برخی جانوران مانند آفتاب‌پرست و اختاپوس توانایی آن را دارند تا به‌طور فعال الگو و رنگ پوست خود را تغییر دهند، چه برای استتار و چه برای علامت‌دهی. ممکن است که برخی از گیاهان برای خورده نشدن توسط جانوران گیاهخوار نیز از استتار استفاده کنند.

شاید بپسندید: چیستان: دو نفر در خیابان به همدیگر می رسند اولی پسر دومی است در حالی که دومی پدر اولی نیست. این دو چه نسبتی با هم دارند!؟

چرا جانوران از استتار استفاده می‌کنند؟

جانوران به علت‌های مختلفی از استتار استفاده می‌کنند.

رایج‌ترین علت استتار، رفع تهدید شکارچیان است؛ چنان‌که قورباغه ممکن است با پنهان شدن در لابه‌لای برگ‌ها، جان خود را در مقابل شکارچیان بزرگ‌تر (مثلاً پرنده‌ها) حفظ کند. اما این تنها کارکرد استتار نیست.

گاهی هم حیوانات شکارچی با استفاده از تکنیک استتار خود را از چشم شکار پنهان می‌کنند. پلنگی که خود را لابه‌لای بافت زمین و درختان در بیابان و جنگل پنهان می‌کند، به این شیوه می‌تواند خود را به شکار بسیار نزدیک کرده و در فرصت مناسب به او حمله کند.

استتار جانوران در طبیعت

از جمله کاربردهای دیگر استتار می‌توان به پنهان شدن از دید جنس مخالف اشاره کرد. برخی از حیوانات، در زمانی که میل به جفت‌گیری ندارند، با استتار می‌توانند خود را از چشم جنس مخالف پنهان کنند و از حملهٔ آن‌ها در امان بمانند.

استتار آهو در جنگل

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل روغن ریخته را نذر امامزاده کرده!

مزایای استتار در طبیعت

در حالت کلی می توان گفت، استتار در طبیعت در مرحله ی اول برای حفاظت از جان در برابر حیوانات و همچنین حملات نظامی صورت می گیرد. اما همیشه حفاظت از جان دلیل این کار نیست، بلکه شکار حیوانات و پرندگان و همچنین شکار سوژه های عکاسی در طبیعت نیز می توانند از جمله مزایای استتار به شمار آیند که به شدت مورد توجه قرار می گیرد.

استتار

اصول مهم استتار در طبیعت

قبل از یادگیری روش های استتار لازم است بدانید که آشنایی با این روش شرط لازم می باشد اما شرط کافی نیست و تا اصول این کار را ندانید، نمی توانید انتظار رسیدن به موفقیت در این زمینه را داشته باشید.

استتار پرندگان

قرار گرفتن در مکان مناسب

اگر عکاسی هستید که قصد دارید از پرندگان و حیوانات، تصاویر ناب و خارق العاده ای را به ثبت برسانید یا قصد حفاظت از جانتان در برابر حیوانات و انسان ها را دارید، در مرحله ی اول باید بتوانید مکان مناسبی را برای ایستادن و قرار دادن وسایل و تجهیزاتتان انتخاب کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که شباهت رنگی بیشتری به وسایل و لباس هایتان داشته باشد.

شاید بپسندید: بازسازی چهره فرعون دوران حضرت موسی با کمک هوش مصنوعی!

استتار سیاهگوش در علفزار

امیدوارم ازتست قدرت بینایی با آهو امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: قابل توجه با هوشا: عدد گم شده را در 10 ثانیه پیدا کن!

 

 

 

 

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

شاید بپسندید:فقط یه چشم عقابی میتونه چنگالی که با بقیه فرق داره رو شناسایی کنه!

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید: چیستان: آن چیست که یک لایش نمی رسد ولی دولایش می رسد!؟

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: اگه تو یه نگاه گربه ای که داره نگات می کنه رو پیدا کنی، چشات مثل شاهینه!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

شاید بپسندید: 3 تفاوت دو تصویر سگ خالدار را پیدا کن و اثبات کن چشات هیچ مشکلی نداره!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: یکی از گل های افتابگردان رو انتخاب کن تا بگم در کل آدم خوش بین هستی یا بدبین!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل شاه می بخشه شیخ علی خان نمی بخشه!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: چه انتظاری از زندگی داری!؟ اگر هنوز مطمئن نیستی بگو اول تو تصویر چی دیدی!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: باهوشا می تونن کوچکترین عدد ممکن رو با جابجایی دو چوب کبریت بدست بیارن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: معنی خط عشق کف دست شما، چه می گوید!؟ | تست شخصیت با خطوط کف دست

شاید برایتان جالب باشد

تست هوش: کدام یک از تساوی های زیر نادرست است!؟

چیستان: کدام جزیره است که اگر وارونه اش کنیم، بچه ها می نویسند!؟

 5 تفاوت موجود میان دو تصویر اسب را در 15 ثانیه پیدا کنید!؟

چقدر به وقت گذاشتن برای خودتان احترام قائل هستید!؟ یه پروانه را انتخاب کن تا بهت بگم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا