;
فرهنگ و هنر

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا و دیگر شخصیت های سریال یوسف+ تصاویر

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا: فناوری هوش مصنوعی (AI) یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های نوظهور در عصر حاضر است که توانسته تاثیر عمیقی بر طیف گسترده‌ای از صنایع بگذارد و همه جنبه‌های زندگی را متحول کند؛ اما منظور از هوش مصنوعی چیست؟

شاید بپسندید: طراحی انیمیشن مردم کشورهای مختلف توسط پیکسار+عکس های بخش دوم

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) یا همان «Artificial Intelligence»، شبیه‌سازی هوش انسان در ماشین‌هایی است که برنامه‌ریزی شده‌اند تا مانند انسان فکر کنند و با اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنند، مدام خود را بهبود ببخشند. این اصطلاح، درباره هر ماشینی که ویژگی‌های انسانی مانند یادگیری و حل مسئله داشته باشد، به کار می‌رود. در یک کلام هوش مصنوعی به ماشین‌ها قدرت فکر کردن و یادگیری می‌دهد؛ یک فناوری که با هوشمند کردن ماشین‌ها، بر سرعت انجام کارها می‌افزاید و از خطاهای انسانی در صنایع می‌کاهد.

این فناوری کاربردهای جذاب بسیاری دارد که یکی از آن‌ها در حوزه باستان‌شناسی است؛ حوزه‌ای که از توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌ها در مدت زمان کوتاه و کشف الگوهای پنهان و رمزگشایی از تاریخ استفاده می‌کند.

از کمک به بازیابی متون باستانی تا ترجمه زبان‌های منقرض‌شده، ترمیم آثار باستانی آسیب‌دیده یا کشف الگوهای پنهان؛ هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک ابزار مهم در میان باستان‌شناسان و تاریخ‌شناسان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا تاریخ را زنده کنند.

شاید بپسندید: معنی نام پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش دوم معانی و تصاویر پرنسس ها

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا

در ادامه این مطلب از مجموعه فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک تصاویری را ببینید از بازسازی چهره یوسف و زلیخا توسط هوش مصنوعی و دیگر شخصیت های سریال یوسف. تا قبل از اختراع دوربین، تنها تندیس‌ها و نقاشی‌ها کمک می‌کرد تا چهره افراد برای همیشه ماندگار شود؛ تصاویری که تحت تاثیر ویژگی‌های فرهنگی و آیینی اغلب با اغراق همراه بود. حالا، هوش مصنوعی موفق شده زمان را معکوس کند و خود را به‌دوران فراعنه مصر برساند و به ما نشان دهد که چهره شخصیت‌های تاریخی بزرگی که می‌شناسیم در واقعیت به چه شکل بوده است.

شاید بپسندید: عکس های دیدنی پرنسس های دیزنی که وارد عرصه مُد شده اند+ بخش پایانی

سریال یوسف پیامبر

یوسف پیامبر مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی بر پایهٔ داستان زندگی یوسف مطابق با روایت قرآن و منابع اسلامی، به نویسندگی و کارگردانی فرج‌الله سلحشور است که در ۴۵ قسمت از ۷ تیر ۱۳۸۷ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال سال‌های بعد نیز از شبکه آی فیلم بازپخش شده است.

شاید بپسندید: مرگ حضرت یوسف و علت نبش قبر و شکافتن قبر حضرت یوسف (ع)+عکس

سریال یوسف پیامبر

داستان سریال یوسف پیامبر

داستان این سریال از این قرار است که زمانی که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به یکتاپرستی خوانده و از پرستش خدایان مختلف انذار می‌دهد؛ خدا، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که چهره‌ زیبایی دارد. یوسف در کودکی رؤیایی می‌بیند که در آن خورشید، ماه و ۱۱ ستاره برای او به سجده می‌افتند.

یعقوب که این رؤیا را می‌شنود به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقهٔ پدرشان نسبت به یوسف حسودی می‌کردند، او را به چاه می‌اندازند و در حضور یعقوب مدعی می‌شوند که یوسف را گرگ خورده است و پیراهن خونی جعلی را به یعقوب نشان می‌دهند. پس از مدتی کاروانی او را از چاه درآورده و به عزیز مصر، پوتیفار، می‌فروشند و پوتیفار او را به عنوان غلام به همسرش زلیخا هدیه می‌دهد.

شاید بپسندید: چهره بدون گریم بانو یئون بیرون از سریال جومونگ 2 که اصلا باورکردنی نیست + عکس ها

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا

زلیخا شیفته یوسف می‌شود و زمانیکه زلیخا از او خواست با او وارد بستر شود یوسف فرار کرد. پوتیفار فرا می‌رسد و تمام تقصیرات گردن یوسف می‌افتد و یوسف به زندان می‌رود و هشت سال آنجا می‌ماند؛ اما به واسطهٔ یکی از دوستان خود در زندان که مدت‌ها پیش آزاد شده و به پادشاه مصر آمنهوتب خدمت می‌کند به کمک علم تعبیر خواب، خوابِ فرمانروا را تعبیر کرده و با خِرَد خود به یکی از نزدیکان به فرمانروا تبدیل شده و پس از مرگ پوتیفار عزیز مصر می‌شود.

سرانجام پس از سال‌ها دوری، یوسف طی یک معجزه زلیخای پیر را به زلیخای جوان و زیبا تبدیل و با او ازدواج می‌کند؛ و بالاخره پس از سی و چند سال دوری، پدرش را پیدا کرده و او را با خود به مصر می‌برد.

شاید بپسندید: شب یلدا اولین بار از کی و کجا شروع شد + ۸ نکته جالب که نمی دانستید!

سریال یوسف پیامبر

شاید بپسندید: دختر پژمان بازغی با سریال گناه فرشته قراره پا جای پای پدر بذاره | نفس بازغی رسماً بازیگر شد!

نوشتن فیلم‌نامهٔ یوسف پیامبر بر عهدهٔ سلحشور بود و آن را تا سال ۱۳۸۲ به پایان رساند. ساخت مجموعه در تیر ۱۳۸۲ برای ۴۰ قسمت آغاز شد اما به دلیل عدم تأمین بودجه توسط صدا و سیما، ساخت مجموعه به تعویق انداخته شد و پس از سه ماه، مراحل پیش‌تولید مجموعه در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. فیلم‌برداری مجموعه در اردیبهشت ۱۳۸۳ آغاز شد اما به دلیل مشکلات بودجه از ماه مهر چندین بار به تعویق انداخته شد. فیلم‌برداری یوسف پیامبر در فروردین ۱۳۸۶ به پایان رسید.

احتمالاً بپسندید: عکس های شخصی جونگ ریو وون بازیگر اصلی جومونگ 3

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا

شاید بپسندید: دوبلور های سریال جومونگ،از سوسانو و جومونگ تا موپالمو و…+باور نمی کنید این افراد همچین صدایی دارند!

 

 

 

 

 

شاید بپسندید: عکس های شخصی و بدون گریم بازیگر نقش شاهزاده سریو در امپراطور بادها (جومونگ 2)

 

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازسازی چهره واقعی یوسف و زلیخا

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: گونگ بوک به همراه بازیگران جذاب کره ای با سریال شاه ته جویونگ به شبکه تماشا می آید+عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =

دکمه بازگشت به بالا