;
آرایش و زیباییدنیای مد

بمب جوان سازی زنان کره ای: استفاده از آب برنج با روش مخصوص!!

خواص اب برنج برای پوست: بمب جوان سازی زنان کره ای: اگر اهل دور زدن در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تیک‌تاک باشید و محتوای مرتبط با مراقبت از پوست را در آن دنبال کنید حتما با ویدیوهای زیادی مواجه شده‌اید که در آن افراد ادعا می‌کنند آب‌‌‌ برنج، باعث شادابی و طراوت پوست‌شان شده و شفافیت و نرمی پوست‌شان افزایش یافته است. در ادامه این ادعا را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا آب‌‌‌‌ برنج واقعا برای داشتن پوست درخشان و شاداب مفید است یا نه؟ در ادامه این مطلب دنیای مد با خواص آب برنج برای پوست هم آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: پیری زودرس پوست: این ۵ علامت روی پوست یعنی پیری زود رس پوست گرفتین!

ترند تیک‌تاکی؛ آب برنج برای پوست شفاف

شاید فکر کنید که استفاده از آب‌‌‌ برنج برای زیبایی و مراقبت از پوست، یک پدیده‌ی جدید است و به‌لطف تیک‌تاک و سایر شبکه‌های اجتماعی، رایج شده و افراد زیادی آن را امتحان می‌کنند. اما این‌طور نیست و قرن‌هاست که در فرهنگ‌های آسیایی از این ماده‌ی طبیعی برای مراقبت از پوست استفاده می‌کنند. به همین دلیل شواهد زیادی وجود دارد که خواص آب‌‌ برنج برای شفافیت و درخشندگی پوست را ثابت می‌کند که با تجربه‌هایی که این روزها در تیک‌تاک منتشر می‌شود، هم‌سو است.

آب‌‌‌‌‌‌ برنج در واقع همان آبی است که از خیس کردن برنج به دست می‌آید. در مراقبت از پوست، از این آب به‌عنوان تونر یا مایعی برای تسکین دادن پوست استفاده می‌کنند.

قرن‌ها است که در سراسر آسیا از آب‌‌‌ برنج به‌خاطر مزایی که در زیبایی و سلامت پوست دارد، استفاده می‌کنند. وجود مقدار بالای نشاسته، ویتامین و آنتی‌اکسیدان، باعث می‌شود که بتوان از این ماده برای روشن کردن پوست، روشن کردن قسمت‌های تیره و صاف کردن پوست‌های ناهموار استفاده کرد. حتی برای محکم کردن پوست هم از این ماده‌ی طبیعی استفاده می‌شود. اگر دچار برون‌ریزی پوست یا التهاب شده‌اید، آب برنج می‌تواند یک درمان مناسب باشد.

خواص اب برنج برای پوست، درست کردن این ماده بسیار راحت است و در خانه می‌توانید انجام دهید. اما محصولات زیادی هم وجود دارند که در آن‌ها از آب‌‌‌ برنج استفاده شده است. مثلا انواع تونر را می‌توانید پیدا کنید که حاوی آب برنج هستند.

جالب خواهد بود: پیر و سن بالا: اگه این رنگ لباس ها را با هم بپوشید، شما را پیر و سن بالا نشان می ده!

بیشتر بخوانید: مدل مانتو کتی جدید مد سال 1403+عکس

اما چند وقت یک بار باید از آن استفاده کنیم؟

این تونر خانگی و طبیعی را می‌توانید تا دو بار در روز استفاده کنید. برای ترمیم بخشیدن التهابات، حذف کردن نقاط تیره روی پوست، خواص ضدپیری و… این ماده‌ی طبیعی را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. این تونر برای بیشتر افراد قابل استفاده است؛ اما برای کسانی که پوست‌های بسیار خشک و دهیدراته دارند ممکن است عامل خشکی بیشتر باشد. کسانی هم که به برنج حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند.

احتمالا بپسندید: سفت شدن پوست صورت در یک هفته با این روش طلایی!

جالب خواهد بود:جلوگیری از ریزش مو با ۱۰ نکته ساده + فرمول موهای براق و سالم

خواص اب برنج برای پوست

شاید بپسندید: ۱۵ بهترین مدل شومیز دخترانه‌ 1403 که استایل بهاری را زیباتر می‌کند!

احتمالا بپسندید: برای استفاده حداکثری از بو و ماندگاری عطر چه باید کرد+راهنمای استفاده‌ صحیح از عطر

مزایای استفاده از آب برنج برای پوست

اگر قصد دارید از آب‌‌ برنج برای مراقبت از پوست استفاده کنید، بد نیست ابتدا خواص آن را بخوانید.

۱. محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد

خواص اب برنج برای پوست، آب‌‌ برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان است که ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید کمک کند. در یک مطالعه، مشخص شد که این ماده‌ی طبیعی و در دسترس، قادر به جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد در شرایطی است که پوست در معرض اشعه‌ی فرابنفش قراردارد.

یک مطالعه نشان داد که وقتی آب‌‌‌ برنج با برخی دیگر از عصاره‌های گیاهی ترکیب می‌شود، به‌عنوان ضدآفتاب عمل می‌کند. با این حال، متخصصان پوست استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنند. همیشه از SPF معدنی و کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت کامل از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی و اشعه‌های مضر خورشید استفاده کنید.

۲. خواص ضد پیری

خواص اب برنج برای پوست، آب برنج فعالیت الاستاز، یکی از آنزیم‌هایی که فیبرهای الاستیک را می‌شکند و با افزایش سن منجر به چین و چروک و افتادگی می‌شود، مسدود می‌کند. تحقیقات بیشتر برای درک بهتر این خاصیت برنج و مزایای بالقوه‌ی آن در پیشگیری از پیری پوست، ضروری است.

بیشتر بخوانید: کوچک کردن بینی با ۶ تکنیک آرایشی ساده!

جالب خواهد بود: ترندهای رژ لب ۱۴۰۳: ۵ شیک ترین ترندهای رنگ لب که در سال جدید محبوب هستند!

۳. آب‌رسانی

آب‌‌ برنج خاصیت آبرسانی دارد و ممکن است به صاف کردن سطح پوست و بهبود بافت آن کمک کند.

۴. تسکین تحریک و التهاب پوست

آب برنج سرشار از نشاسته و ویتامین است که می‌تواند به آرام کردن پوست تحریک‌شده کمک کند. مطالعات در این زمینه محدود هستند؛ اما برخی از آن‌ها نشان می‌دهند که آب برنج ممکن است اثرات ضدالتهابی داشته باشد که می‌تواند به بهبود مشکلاتی مانند خشکی پوست و اگزما کمک کند. با اینکه هنوز هیچ شواهدی برای اثبات این خاصیت آب‌ برنج برای مراقبت از پوست وجود ندارد ولی منطقی است که یک مایع حاوی ترکیبات آبرسان و ضدالتهاب می‌تواند به بهبود این مشکلات کمک کند.

شاید بپسندید: زردی و لکه های روی ناخن را با این روش خانگی شگفت انگیز فوری درمان کنید!

احتمالا بپسندید: اگر پوستی صاف و بدون افتادگی می خواهید توجه به این نکات را فراموش نکنید!

۵. محو کردن لک‌های صورت ناشی از هایپرپیگمنتیشن

تحقیقات بیشتری برای اثبات این خاصیت آب برنج برای پوست، مورد نیاز است؛ اما آب برنج ممکن است اثرات روشن‌کننده‌ی پوست داشته باشد، که به‌طور بالقوه می‌تواند برای از بین رفتن لک‌های صورت ناشی از هایپرپیگمنتیشن مفید باشد. اینوزیتول قند موجود در آب برنج است که در مطالعات نشان داده شده است که دارای اثرات بالقوه‌ی روشن‌کننده و شفاف‌کننده برای پوست است.

شاید بپسندید: ۱۱ پیشنهاد زنان کره ای برای زیبایی و جوانی پوست!

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه کرم پودر گیاهی: این کرم‌ پودر گیاهی،پوست شما را بازسازی و زیبا می کند!

خواص اب برنج برای پوست

عوارض جانبی احتمالی آب برنج برای پوست

خواص اب برنج برای پوست، اگر به برنج حساسیت نداشته باشید، متخصصان پوست می‌گویند که هنگام استفاده از آب برنج برای مراقبت از پوست، عوارض جانبی زیادی وجود ندارد که نگران آن باشید. اگر پوست بسیار خشک یا کم آب دارید، آب برنج ممکن است انتخاب خوبی نباشد زیرا می‌تواند اثرات خشک‌کنندگی داشته باشد.

برای برخی افراد، آب‌ برنج ممکن است کمی احساس چسبندگی روی پوست ایجاد کند. اگر به‌دنبال اجتناب از این حالت هستید، از این محصول به‌اندازه‌ی کافی استفاده کنید و قبل از استفاده از محصولات دیگر مطمئن شوید که کاملاً خشک می‌شود.

شاید بپسندید: راهنمای گام به گام آرایش حرفه ای+با این آموزش خودتان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید!

احتمالا بپسندید: تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت؛ افسانه یا واقعیت؟

شاید بپسندید: زیبایی زنان هندی: ۴ ترفند زیبایی طبیعی زنان هندی با گیاهان دارویی فاش شد!

چطور از آب‌ برنج برای شفافیت پوست استفاده کنیم؟

آب برنج به‌عنوان تونر بیشترین فواید را برای پوست دارد و برای استفاده‌ی یک یا دو بار در روز پس از پاکسازی مناسب است. برای از بین بردن هرگونه اثر خشکی و هیدراته نگه داشتن پوست، بهتر است بعد از آن از سرم یا مرطوب‌کننده استفاده کنید. البته، مانند بیشتر محصولات مراقبت از پوست، می‌توانید ابتدا مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید و اگر مشکلی با آن نداشتید، روی تمام نواحی پوست استفاده کنید.

برای درست کردن آب‌ برنج، نصف فنجان برنج را در دو فنجان آب خیس کنید و اجازه دهید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بماند. پس از صاف کردن، آب برنج شما به‌عنوان تونر آماده است. باید به طور مرتب آب برنج تازه درست کنید تا فاسد نشود. آب برنجی که نشسته است می‌تواند به باکتری‌ها آلوده شود و به‌طور بالقوه باعث عفونت‌های پوستی شود. پس حتما برنج را بشویید.

خواص اب برنج برای پوست، اگر درست کردن آب برنج، روش مناسب شما نیست، به فروشگاه بروید و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آب برنج یا عصاره‌ی برنج هستند. برای بسیاری از افراد که مشغله دارند، این یک روش ساده‌تر و کم‌هزینه برای گنجاندن آب برنج در برنامه‌ی روزانه‌ی مراقبت از پوست است.

بیشتر بخوانید: سفت شدن پوست صورت در یک هفته با این روش طلایی!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: با این ترکیب ساده گیاهی، پوستی شفاف و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه و مصرف

جالب خواهد بود: رشد سریع مژه در یک هفته با این روش جادویی خانگی!

شاید بپسندید: راهنمای گام به گام آرایش حرفه ای+با این آموزش خودتان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا