;
سلامت

افزایش قد: بهترین راه برای بلند شدن قد در کوتاه ترین زمان!

افزایش قد: قد نقش مهمی را در افزایش شخصیت فرد بازی می کند. بدون شک، مردم همیشه مشتاق هستند تا قد خود را به هر طریقی افزایش دهند. این روزها، تعدادی دارو و درمان ها وجود دارند که ادعا می کنند تاثیرات زیادی دارند. اما این ها بسیار گران و عوارض جانبی دارند. علاوه بر این، هیچ تضمینی 100 % برای موفقیت این روش ها وجود ندارد.

در این بخش از سلامت راههای بلند شدن و افزایش قد را به دو دسته تقسیم کردیم؛ ورزش و تغذیه. اگرچه این یک واقعیت معروف است که قد بدن با عوامل ژنتیکی تعیین می شود، اما می تواند تا حدی تحت تاثیر عوامل فیزیکی مانند رژیم غذایی و ورزش باشد. وقتی که صفحات رشد در استخوان های دراز بدن با هم ترکیب می شوند، رشد بعد از بلوغ متوقف می شود.

با این حال، رشد هنوز هم برای برخی افراد حتی در سن 22 تا 25 سال ادامه دارد و بنابراین ممکن است چند اینچ به قد حتی بعد از این مرحله با توسل به ورزش برای افزایش قد اضافه شود. این تمرین ها باید به طور منظم 2 تا 3 بار در هفته برای نتیجه بهتر انجام شوند. از ورزش کردن زیاد باید اجتناب کرد چون می تواند باعث آسیب شود.

بیشتر بخوانید: صاف کردن شکم در ۴ روز با دستور باورنکردنی ماست و زردآلو!

حرکات ورزشی برای افزایش قد

بهترین راه ممکن برای افزایش قد به طور طبیعی ترکیب یک برنامه ورزشی با رژیم غذایی مناسب است. ورزش مناسب به نرم کردن و تقویت ماهیچه ای کمک می کند و هورمون های رشد را ترشح می کند که مسئول افزایش قد هستند، ورزش های مناسب شامل :

شاید بپسندید: ۹ کاری که نباید بعد ۴۰ سالگی انجام بدی!

۱. بارفیکس برای بلند شدن قد

افزایش قد، وزن به طور معکوس بر روی قد با فشرده کردن ستون فقرات و مفاصل تاثیر می گذارد، که غضروف را فشار می دهد و ظاهر فرد را کوتاه تر می کند. بارفیکس راه ساده ای برای مقابله با این مشکل است. کششی که در این ورزش ایجاد می شود منجر به افزایش قد از 1 تا 2 اینچ می شود، اما نه بلافاصله. بارفیکس را طوری نصب کنید که پاها کاملا آویزان باشد در این حالت 20 ثانیه بمانید.

۲. شنا روی زمین

این تمرین به عنوان “ضربه متناوب” شناخته می شود و اساسا روی کمر تمرکز دارد. با خوابیدن روی شکم شروع کنید. بدن باید کاملا بسط داده شود. دست هایتان را مستقیم در مقابل خود قرار دهید و کف دست هایتان را به سمت زمین قرار دهید. سپس دست چپ خود را بالاتر از دست راست بلند کنید.

افزایش قد، پاها را صاف نگاه دارید، پای راست خود را تا جایی که می توانید در هوا بلند کنید. حداقل 4 ثانیه در این موقعیت بمانید و سپس روند را با پای دیگر و دست دیگر تکرار کنید. شما باید این موقعیت را 20 ثانیه نگه دارید. اضافه کردن وزن مچ و قوزک پا بیشتر مفید خواهد بود چون باعث می شود ماهیچه های کمر خود را کاهش داده و مقاومت تان را افزایش دهید.

شاید بپسندید: آجیلی که به مغز آسیب می زنه!

افزایش قد

شاید بپسندید:  ۸ درمان طبیعی سوء هاضمه با طب سنتی

۳. کشش لگن

این تمرین به شدت ساده کمک می کند تا بدن خود را از ستون فقرات و همچنین باسن کشش دهید. می توانید با دراز کشیدن روی کمر شروع کنید. شانه ها و بازوهای خود را محکم روی زمین قرار دهید.

افزایش قد، حالا زانوهای خود را خم کنید و هر چه می توانید پاهایتان را به باسن نزدیک کنید. قوس پشت خود را به سمت بالا قرار دهید تا لگن تان را به سمت بالا هل دهید. این موقعیت باید 20 تا 30 ثانیه انجام شود. این تمرین این امکان را می دهد که انعطاف پذیری بیشتری به باسن بدهید.

احتمالاً بپسندید:  آلودگی هوا: در این هوای آلوده این چیزا را بخورید تا سالم بمانید!

۴.کشش کبرا

این تمرین یوگا قصد دارد ستون فقرات را کشش دهد در نتیجه انعطاف پذیر و نرم می شود. برای رشد غضروف بین مهره ها و ایجاد افزایش قد مفید است. روی زمین دراز بکشید و صورت خود را روی زمین زیرشانه قرار دهید.

ستون فقرات و چانه خود را نیز بالا ببرید تا زاویه بالاتری شکل دهید. قوس تا جایی که ممکن است عقب می رود حداقل 3 تا 4 بار بین 5 تا 30 ثانیه طول می کشد.

احتمالاً بپسندید: چای سبز در مقابل قهوه: کدام یک برای سلامتی شما بهتر است؟

۵.کشش سوپر کبری

افزایش قد، با نگه داشتن بازوهای عمود بر کف زمین و ستون فقرات (مشابه موقعیت انتهای کشش کبری) شروع کنید. حالا باسن خود را خم کنید و بدن را بالا بیاورید تا موقعیت ایجاد کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید، چانه خود را در مقابل سینه V قرار دهید و سپس به موقعیت اصلی برگردید. هر تکرار باید به مدت 10 تا 20 ثانیه طول بکشد.

احتمالا بپسندید: کبد چرب را با این میوه درمان کنید!

۶. با یک پا جست و خیز کردن

به عنوان یکی از ساده ترین تمرین هایی که تا به حال انجام شده است، این کار می تواند در هر جایی انجام شود، در هر فعالیتی مثل تماشای تلویزیون، بازی کردن در پارک و یا انجام هر کار دیگری. هشت بار روی پای چپ خود بپرید و دست هایتان را بالا ببرید و سپس روی پای خود آورید. این فعالیت بالا و پایین برای رشد مغز، تقویت پاها و تولید هورمون های رشد مفید است.

احتمالاً بپسندید: شما هم با فحش دادن احساس آرامش می کنید + ۱۰ دلیل جالب که نمی دانستید!

۷. پیلاتس

این ورزش عالی به افزایش کشش ستون فقرات کمک می کند و طول اضافی به بالا تنه می دهد. همچنین به مهره های گردن خود کشیدگی می دهد. با دست به پشت دراز بکشید و دست هایتان را کنار خود طوری که کف دست ها پایین باشد قرار دهید.

پاهایتان را با هم نگه دارید، آن ها را مستقیم به سمت سقف دراز کنید و آن ها را به عقب خم کنید تا به زمین برسند طوریکه زمین را لمس کنند ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد اما با تمرین این کار آسان تر می شود. هر چه بیشتر دراز بکشید، ستون فقرات بیشتر کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن قهوه برای افزایش تمرکز و رفع خستگی!

۸. کشش رو به جلو ستون فقرات

افزایش قد، با پاهای صاف بنشینید. پاهایتان را باید به عرض شانه باز کنید، پاها باید خم شوند. را جلو خود دراز کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید دم انجام داده خم شوید و سعی کنید نوک انگشتان پا را لمس کنید. اگر بتوانید نوک انگشت را لمس کنید، پس می توانید تلاش کنید تا ستون فقرات را تا حداکثر اندازه باز نگه دارید. این ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما این موقعیت می تواند از طریق عمل عادی به دست آید.

شاید بپسندید: این مواد غذایی خوشمزه رو اگه شب مصرف کنید مانع خواب راحت شما میشه!

۹. خم شدن

صاف بایستید و دست هایتان را روی باسن قرار دهید. در این موقعیت بمانید و تا جایی که ممکن است خم شوید. همیشه به خاطر داشته باشید که زانوها را خم نکنید و چانه را از سینه دور نگاه دارید. هر تکرار باید 4 تا 8 ثانیه طول بکشد.

 بیشتر بخوانید: تصفیه و پاکسازی هوای خانه: با این روش به سادگی هوای خانه را تصفیه کنید!

۱۰. ضربه زدن به پا

این در واقع حرکتی از تکواندو است. حرکتی دفاعی است اما به افزایش قد کمک می کند. برای انجام این کار، روی زمین بایستید طوری که پاهایتان کمی از هم فاصله داشته باشند. سپس، انرژی خود را رها کرده بدون اینکه ران خود را جابجا کنید، ضربه بزنید.

۱۱. کمک دو سرعت به افزایش قد

افزایش قد، دو سرعت نیز به افزایش قد کمک می کند. اما کلید موفقیت آن ها انجام مرتب و مداوم آنها است. علاوه بر این، شدت و طول مدت این تمرینات باید به تدریج افزایش یابد و ورزش باید با یک رژیم متعادل برای کسب بهترین نتیجه ترکیب شود.

شاید بپسندید: ۳۰ خواص شگفت انگیز ترب و آب ترب سفید برای زیبایی و درمان بیماری ها!

۱۲. بسکتبال

بسکتبال ورزشی است که تمام ماهیچه ها را تمرین می دهد و به رشد کمک می کند. این ورزش که با پرش ادغام می شود به رشد ماهیچه وافزایش قدرت ماهیچه کمک می کند. هم چنین به افزایش تمرکز و تامین خون به بخش های مختلف بدن کمک می کند.

این تمرین های کششی برای افزایش قد اگر به طور منظم انجام شوند، به تدریج قد را افزایش خواهند داد. علاوه بر رژیم غذایی مناسب و تغذیه خوب، این تمرین ها هم باعث افزایش ایمنی و تسهیل رشد بدن خواهند شد. توصیه می شود بعد از مشورت با یک پزشک متخصص برای تایید این که آیا این ها برای شما مناسب هستند یا نه، شروع به ورزش کنید.

شاید بپسندید: میوه های مفید برای دیابتی ها: ۸ میوه‌ای که دیابتی ها با خیال راحت می توانند بخورند! 

غذاهایی که در رشد قد موثر هستند

رژیم غذایی مناسب، این هورمون ها را تازه و فعال نگه می دارد و در بازسازی کمک می کند.. موارد پیشنهادی این بخش را برای افزایش رشد قدی فرزندانتان در برنامه غذایی آنها بگنجانید.

۱. شیر

افزایش قد، کلسیم برای رشد و نگهداری استخوان های قوی ضروری است و بعنوان تقویت کننده قد عمل می کند. شیر منبع عالی کلسیم است. علاوه بر این، ویتامین آ دارد که کلسیم را در بدن حفظ می کند. هم چنین حاوی پروتئین است که به ساخت سلول ها کمک می کند. شیر را می توان به راحتی هضم کرد و حداکثر جذب پروتیین را تسهیل کرد. شیر عاری از چربی و حاوی 100 % پروتیین است. حداقل 2 تا 3 لیوان شیر به صورت روزانه توصیه می شود.

۲. لبنیات

علاوه بر شیر، غذاهای لبنی نیز باید برای قد مصرف شوند. غذاهای لبنی مثل پنیر، ماست، خامه دار و بستنی غنی از ویتامین های آ، ب، د و ایی هستند. هم چنین آن ها حاوی پروتیین و کلسیم هستند. ویتامین د و کلسیم برای رشد ضروری هستند. کاستی در ویتامین د می تواند منجر به افزایش قد شود. خوردن کلسیم کافی نیز مهم است، به خصوص در دوران بلوغ.

افزایش قد

۳. میوه ها و سبزیجات

افزایش قد، علاوه بر افزایش قد، میوه ها و سبزیجات، نقش حیاتی در حفظ سبک زندگی سالم دارند. آن ها منبع بزرگی از ویتامین، فیبر، پتاسیم هستند. ویتامین آ به رشد استخوان ها و بافت ها کمک می کند. میوه هایی مثل، گریپ فروت، انبه، طالبی، میوه، هندوانه و زردآلو در ویتامین آ فراوان هستند.

ویتامین آ در سبزیجات مثل هویج، نخود، کدوتنبل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم، سیب زمینی شیرین و غیره یافت می شود. علاوه بر این، مرکبات، میوه ها، سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز حاوی ویتامین ث هستند که به رشد سالم استخوان ها کمک می کنند و در قد یک فرد سهیم هستند.

۴. مرغ

جوجه یکی از بالاترین منابع پروتئین را در بین غذاهای حیوانی دارد. در حقیقت، مقدار بیشتری از پروتئین ها را برای تولید بافت ها و ماهیچه ها بدن فراهم می کند.

۵. گوشت گاو

علاوه بر مرغ، گوشت گاو منبع مهم پروتیین ها است اما حاوی چربی نیز هست که سطح کلسترول را افزایش می دهد.

۶. نشاسته و حبوبات

افزایش قد، غلات و نشاسته منابع اصلی انرژی در بدن هستند. علاوه بر این، آن ها ویتامین ب، فیبر، آهن، منیزیم و سلنیوم را تامین می کنند. از آنجا که کالری لازم را تامین می کنند، مصرف آن ها باید افزایش یابد، به خصوص در طول بلوغ، زمانی که کودکان از مرحله رشد سریع عبور می کنند. برنج قهوه ای، ذرت بو داده، گندم و پاستا برای رشد مناسب مفید هستند.

۷. سویا

سویا ها دارای بیش ترین پروتئین در میان تمامی غذاهای گیاهی هستند. پروتیین خالص که در سویا وجود دارد جرم استخوان و بافت را افزایش می دهد. برای افزایش قد، هر روز 50 گرم سویا توصیه می شود. سبزیجات می توانند نیازهای پروتیین خود را از سویا که بسیار مغذی هستند، برآورده کنند.

۸.تخم مرغ

تخم مرغ نیز منبع خوبی از پروتئین ها است. سفید آلبومین آن ها 100 درصد پروتئین دارد اما باید از زرده آن به دلیل چربی پرهیز کنید. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین ب2 است که به ریبوفلاوین نیز مشهور است. به منظور افزایش قد 3 تا 6 عدد تخم مرغ باید به صورت روزانه در غذا ها مصرف شود.

۹. بلغور

افزایش قد، بلغور نیز منبع شگفت انگیزی از پروتیین گیاهی است. که به افزایش تود عضلانی و کاهش چربی کمک می کند. توصیه می شود که روزانه 50 گرم آرد جو دو سر برای صبحانه مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اگر از این مشکلات سلامتی رنج می برید، روزانه چند دانه زردآلو بخورید

 

 

برایتان جالب خواهد بود

بیشتر بخوانید: خواص هویج پخته که باور کردنی نیست | بر خلاف تصور خاصیت هویچ پخته چند برابر خام است!

این مطلب هم جالب است: تشخیص انار قرمز و شیرین با ۶ ترفند ساده و جالب!

بیشتر بخوانید: ۱۰ خاصیت شگفت‌آور دمنوش زنجبیل و لیموترش + طرز تهیه‌ی آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا