;
آرایش و زیباییدنیای مد

سفت شدن پوست صورت در یک هفته با این روش طلایی!

سفت شدن پوست صورت با روش های خانگی: افتادگی و شل‌ شدن پوست، روند طبیعی است که با افزایش سن و کاهش کلاژن پوست ایجاد می‌شود؛ اما بسیاری افراد  به دلیل سبک زندگی نادرست و عدم مراقبت از پوست، در دوران جوانی آن را تجربه می‌کنند. خوشبختانه این مشکل پوستی خصوصا در سنین جوانی، قابل جبران است و با اقدامات مراقبتی به سرعت پوست ترمیم و احیاء می‌شود.

با این مطلب دنیای مد همراه باشید و با روش‌های خاص مراقبت پوست آشنا شوید. اجرای صحیح و مداوم این روش‌ها در مدت کوتاهی باعث جوانسازی پوست شما خواهد شد. بسیاری از افراد با اجرای این تکنیک‌های مراقبتی سفت شدن پوست صورت در یک هفته را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: سفت شدن پوست صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی که برای جوانی پوست جادو می کند!

۱. روغن نارگیل

این نوع روغن به طور عمیق وارد لایه‌های پوست شده و منجر به جوان‌تر شدن سلول‌های پوستی می شود. همچنین این نوع روغن گیاهی با وجود خاصیت آنتی‌اکسیدانی فراوان به خوبی می‌تواند سبب تغذیه پوست گردد و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و  از پیری زود‌رس در پوست جلوگیری می‌کند.

نکته: با مصرف درست این نوع روغن گیاهی می‌توان پوست صورت را تقویت کرد به طوری که قبل از خواب می‌توانید مقدار کمی از روغن را بر روی صورت گذاشته و به وسیله انگشتان دست ماساژ دهید.

شاید بپسندید:رشد سریع ناخن با ۶ درمان خانگی شگفت انگیز!

بیشتر بخوانید:بمب جوان سازی زنان کره ای: استفاده از آب برنج با روش مخصوص!!

۲. روغن خردل

سفت شدن پوست صورت با روش های خانگی، روغن خردل، به صورت موضعی استفاده می‌شود که با وجود ویتامین E زیاد در این نوع روغن، سبب جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری زودرس می گردد.

نکته: استفاده از روغن خردل بر روی پوست صورت گاهی اوقات منجر به التهابات پوستی می‌شود که بهتر است قبل از مصرف مقدار کمی از آن را بر روی بازوی خود امتحان کرده و اگر آلرژی یا حساسیت نداشتید می‌توانید از آن استفاده کنید و به جوانسازی و زیبایی پوست خود کمک نمایید.

شاید بپسندید: چگونه با مواد دم دستی در منزل، پوستی شفاف و تمیز داشته باشیم | روش های شفاف کردن پوست!

احتمالا بپسندید: روتین زیبایی صورت تا عید: چگونه پوستی بدون لک و درخشان داشته باشیم؟

۳. روغن رزماری

اگر برای رفع شل شدگی پوست خود عجله دارید و قصد سفت شدن پوست صورت در یک هفته را دارید روغن رزماری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از اسانس روغن رزماری، سبب به جریان انداختن گردش خون می‌شود و نیز به دلیل قابلیت ارتجاعی بالا و همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدان پوست را بهبود بخشیده و باعث سفت شدن پوست صورت در یک هفته می‌شود.

جالب خواهد بود: مدل های شیک کفش زنانه 1403

بیشتر بخوانید: 6 شیوه استفاده اشتباه از محصولات آرایشی و بهداشتی که احتمالا انجام می دهید!

۴. روغن بادام

روغن بادام، از  روغنهای بسیار پرکاربرد و منحصربه‌فرد است که سرشاز از ویتامین E پاست. این روغن پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و به حفظ سلامت و سفت شدن پوست صورت در یک هفته به طور طبیعی کمک زیادی می‌نماید.

شاید بپسندید: با این ترکیب ساده گیاهی، پوستی شفاف و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه و مصرف

۵. روغن آووکادو

روغن آووکادو، به عنوان مرطوب‌کننده طبیعی و بسیار قوی، به خوبی در پوست جذب می‌شود و نیز به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند و در رفع افتادگی پوست بسیار موثر است.

روغن آووکادو، دارای انواع ویتامین‌های A، B , E  است که با مصرف روزانه این روغن گیاهی می‌توانید به رفع افتادگی و شل شدن پوست خود کمک کنید و حتی شاهد سفت شدن پوست صورت در یک هفته باشید.

سفت شدن پوست صورت با روش های خانگی، همان طور که قبلا ذکر شد روغن‌های گیاهی انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع خود از ویتامین‌های مختلفی برخوردار بوده و بر روی پوست از جمله پوست صورت تاثیر بسزایی دارند.

شاید بپسندید: آموزش مش کردن مو با کلاه + ترکیب رنگساژهای جدید

احتمالا بپسندید: رفع خشکی مو: ۵ روش خانگی جادویی که موهای خشک را فوری ابریشمی می کند!

۶. ویتامین E

اما از جمله ویتامین نهفته در روغن‌های گیاهی ویتامین E است که خاصیت آنتی اکسیدانی ضدالتهاب و ضدحساسیت دارد؛ به طوری که سلامت و ظاهر پوست را درخشان و تقویت می‌بخشد.

۷. روغن ماهی

این نوع روغن گیاهی سرشار از امگا 3 است و با وجود اسیدهای چرب به طور کلی پوست را تغذیه و خون را افزایش می‌دهد که پس از استفاده از آن پوست صورت سفت می‌شود.

۸. روغن زیتون

سفت شدن پوست صورت با روش های خانگی، روغن زیتون، مانند سایر روغن‌های گیاهی دیگر اثرات چشمگیری بر روی پوست صورت داشته به طوری که از پوست در مقابل آفتاب به خوبی جلوگیری می‌کند.

نکته: به جای استفاده ازلوسیون بدن، برای پوست صورت می‌توانید از این نوع روغن گیاهی استفاده کنید و معجزه سفت شدن پوست صورت در یک هفته را تجربه کنید.

شاید بپسندید: زردی و لکه های روی ناخن را با این روش خانگی شگفت انگیز فوری درمان کنید!

احتمالا بپسندید: اگر پوستی صاف و بدون افتادگی می خواهید توجه به این نکات را فراموش نکنید!

۹.روغن آرگان

روغن آرگان، از بهترین و موثرترین روغن‌های گیاهی شناخته شده در این زمینه محسوب می‌شود که علاوه بر تغذیه پوست از قابلیت ارتجاعی بالا برخوردار بوده و نیز اثرات ضدپیری دارد.

جالب خواهد بود: رشد سریع مژه در یک هفته با این روش جادویی خانگی!

شاید بپسندید: راهنمای گام به گام آرایش حرفه ای+با این آموزش خودتان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید!

راه های سفت شدن پوست صورت در یک هفته

در بخش قبلی روغن‌های موثر برای سفت شدن پوست صورت در یک هفته را معرفی کردیم؛ اما علاوه بر این روغن‌ها روش‌های دیگری نیز وجود دارند که برای جوانسازی و سفت شدن پوست صورت بسیار موثرند. این روش‌ها عبارتند از:

شاید بپسندید: راهنمای گام به گام آرایش حرفه ای+با این آموزش خودتان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید!

احتمالا بپسندید: تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت؛ افسانه یا واقعیت؟

شاید بپسندید: زیبایی زنان هندی: ۴ ترفند زیبایی طبیعی زنان هندی با گیاهان دارویی فاش شد!

۱. استفاده از ماسک‌ و اسکراب خانگی

انواع ماسک‌های صورت خانگی شامل ماسک تخم مرغ، ماسک موز، ماسک عسل و غیره هستند که با خواص منحصربه‌فرد برای سلامت پوست صورت بسیار مناسب هستند.

سفت شدن پوست صورت با روش های خانگی، در کنار سایر ماسک‌های خانگی استفاده از اسکراپ، نیز تاثیر بسزایی در حفظ سلامت و تقویت پوست صورت دارند که بسته به نوع کاربرد مورد مصرف قرار می‌گیرند.

از آنجا که داروهای گیاهی نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند امروزه استفاده از داروهای شیمیایی و تکنیک‌ها و ورزش‌ها نیز نقش موثری در این زمینه ایفا می‌کنند.

شاید بپسندید: ۱۱ پیشنهاد زنان کره ای برای زیبایی و جوانی پوست!

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه کرم پودر گیاهی: این کرم‌ پودر گیاهی،پوست شما را بازسازی و زیبا می کند!

۲. ماساژ صورت و مصرف ویتامین‌ها

یکی از ساده‌ترین روش‌های سفت شدن پوست صورت در یک هفته، ماساژ دادن پوست صورت است که در کنار استفاده از روغن‌هایی که معرفی کردیم و همچنین ژل آلوئه‌ورا، نتیجه فوق‌العاده‌ای دارد و  از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌‌کند.

نکته قابل ذکر این است که با استفاده از این نوع ژل می‌توانید به اندازه 15 دقیقه در روز بر روی ناحیه مختلف پوست که دچار افتادگی شده است نتیجه ای مثبت بدست آورید.

سفت شدن پوست صورت با روش های خانگی، استفاده از انواع ویتامین‌های A، B، C، Kو E با خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی می توانند به شل شدن و افتادگی پوست صورت کمک کند.

بیشتر بخوانید: زنان ژاپنی برای سفت شدن پوست صورت و گردن خود از این ۹ ماسک گیاهی سفت کننده استفاده می کنند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =

دکمه بازگشت به بالا