;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

کاهش وزن سریع: ۵ نکته کلیدی برای لاغری قطعی

کاهش وزن سریع: تغذیه مناسب یک نقطه شروع عالی برای یک سبک زندگی سالم است. چیزی که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را از سوء تغذیه متمایز می کند، تفاوت در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مناسب در دوز مناسب از طریق رژیم غذایی است.

در واقع متخصصان می گویند روش قطعی تناسب اندام رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم است. آن ها تاکید می کنند که برای تناسب اندام و کاهش وزن باید عادت های خوب غذا خوردن و  خوب زندگی کردن را بیاموزید. در بخش تناسب اندام و تغذیه چشمک به ۵ نکته کلیدی برای لاغری و کاهش وزن سریع و سالم پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه ساده که از کاهش وزن جلوگیری می کند!

۵ نکته کلیدی برای کاهش وزن و تناسب اندام

۱.روز را به وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها تقسیم کنید

کاهش وزن سریع، برای یک رژیم غذایی متعادل، روز باید به وعده های غذایی اصلی تقسیم شود. شما می توانید کل کالری را ۲۰ درصد برای صبحانه، ۳۵ درصد برای ناهار و ۲۵ درصد برای شام تهیه کنید. همچنین می توانید دو میان وعده بین صبح تا ظهر (۱۰ درصد) و یک میان وعده (۱۰ درصد) بعد از ظهر میل کنید.

هر وعده غذایی باید به طور ایده آل حاوی هر گروه غذایی باشد. انرژی را باید از غذاهایی دریافت کرد که می تواند مفید باشد.

کاهش وزن سریع

۲.مواد مغذی را عاقلانه توزیع کنید

کاهش وزن سریع، یک رژیم غذایی متعادل باید حاوی تمام درشت مغذی ها و مواد ضروری برای بدن و انجام فعالیت های مختلف روزانه باشد. پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها مواد قابل اعتمادی هستند که مقدار مناسبی از انرژی را در اختیار بدن قرار می دهند، البته از طریق روش های مختلف بیوشیمیایی.

مصرف روزانه:

۲۰-۱۰ درصد پروتئین به راحتی در گوشت، ماهی، شیر، تخم مرغ، حبوبات، غلات، آجیل یافت می شود.

انرژی لازم را از طریق دریافت محصولاتی مانند کربوهیدرات ۵۰-۶۰ درصد، آرد سبوس دار، برنج، سیب زمینی، غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه ها تامین می کند.

-چربی های گیاهی یا حیوانی به صورت جامد یا مایع ۲۵-۳۵ درصد.

می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا یاد بگیرید چگونه کالری روزانه خود را بین پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها تقسیم کنید و نیازهای انرژی خود را در طول روز برآورده کنید.

بیشتر بخوانید:  کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

۳.آب کافی بنوشید

کاهش وزن سریع، در یک رژیم غذایی سالم و متعادل، مقدار مناسب آب (حدود ۱.۵-۲ لیتر در روز) برای محافظت از سلامتی شما لازم است. به همین دلیل مهم است که اغلب، به مقدار کم و آهسته بنوشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مصرف غذاهای غنی از آب به تصفیه بدن و کاهش تجمع سموم نیز کمک می کند.

علاوه بر این، مصرف آب کافی برای جایگزینی آب و مواد معدنی از دست رفته در اثر تعریق بسیار مهم است، به خصوص اگر در حال ورزش هستید.

کاهش وزن سریع

۴.نمک و شکر را کم کنید

غذاهای سالم زیادی برای یک رژیم متعادل وجود دارد. برای حفظ یک رژیم غذایی سالم، سعی کنید مصرف نمک را کاهش دهید که فشار خون را بالا می برد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. مصرف روزانه نمک نباید بیش از ۵ گرم (۱قاشق چایخوری) باشد.

از آنجایی که بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی نمک هستند، باید از مصرف چنین محصولاتی اجتناب شود. به همین ترتیب، مصرف نوشیدنی های الکلی و شیرین که در درازمدت می توانند به کل بدن آسیب برسانند باید متوقف شود.

۵.برای خود یک تقویم درست کنید

کاهش وزن سریع، سازماندهی تقویم هفتگی خود با یک رژیم غذایی متعادل و متنوع برای همراهی با یک سبک زندگی سالم و فعال می تواند واقعا مفید باشد.

به عنوان مثال، یک لیست و تقویم ایجاد کنید که در آن می توانید میوه، سبزیجات یا غلات را در هر وعده غذایی، شیر، ماست، تخم مرغ هر روز و ماهی، گوشت، حبوبات را هر هفته بخورید. این تقویم به شما کمک می کند که چه چیزی می خورید و برای رسیدن به هدف خود باید چه بخورید.

بیشتر بخوانید: بدن سالم و خوش فرم: ۱۰ روش خانگی ساده برای کاهش وزن سریع و آسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا