;
خواص گیاهان داروییسلامت

خواص ترکیب ماست با ادویه ها | برخی از این ترکیبات برای چربی سوزی شکم عالی اند!

خواص ترکیب ماست با ادویه ها: نعنا، شوید و گل سرخ و … از جمله گیاهان محبوب و خوشمزه‌ای هستند که به طور معمول با ماست مخلوط می‌شوند. ماست ترکیبی شگفت انگیز _ درست است که اضافه کردن بعضی مواد به ماست طعم خوبی به آن می‌دهد. اما هر ماده غذایی را نباید به ماست افزود چون ممکن است از نظر ترکیبات غذایی به گونه ای باشد که به هنگام ترکیب با ماست برای بدن ضرر داشته باشند.

با خواص ترکیب ماست با ادویه ها آشنا شوید و خواص و مضرات آنرا بشناسید و از آن لذت ببرید. با بخش سلامت مجله خبری چشمک  همراه شوید.

جالب است بخوانید: با استفاده از این عرقیات گیاهی، قند خون بالا را کنترل کنید+نحوه مصرف

احتمالا بپسندید: رفع هرگونه آلرژی با ۱۰ روغن گیاهی شگفت انگیز!

خواص ترکیب ماست با ادویه ها

اضافه کردن این سبزیجات با ماست از طبع سرد ماست هم می‌کاهد و هضم آن را برای بدن راحتتر می‌کند. ترکیب ماست با گیاهان و سبزیجات همچنین می‌تواند خاصیت دارویی داشته باشد و ما را از برخی بیماری‌ها دور نگه دارد.

ترکیب ماست و هل

هل یک گونه گیاهی از خانواده Zingiberaceae است و ریشه آن اغلب به عنوان ادویه استفاده می شود. هل دارای طیف گسترده ای از کاربردها به عنوان یک گیاه دارویی است که دارای خواص بی شماری است که سلامتی را برای بدن به ارمغان می آورد. هل همچنین یک ادویه خوشمزه است.

این دانه خوشبو دارای خواص مهمی همچون تسکین مشکلات گوارشی، کاهش حالت تهوع و جلوگیری از التهاب است. مصرف هل با مواد خوراکی دیگر می تواند خواص بیشتری پیدا کند. مصرف این دانه خوشبو به خصوص به همراه ماست توصیه می شود. ببینید فواید ترکیب ماست و هل چیست و خوردن این ترکیب چه فوایدی برای سلامتی دارد.

افزودن هل به ماست ممکن است ایده خوبی برای افزودن طعم و ترکیب فواید این دو ماده مغذی باشد. ماست حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

هل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات می توانند با خنثی کردن رادیکال های آزاد که به بدن آسیب می رسانند از آسیب سلولی جلوگیری کنند. برای پیشگیری از سرطان باید توجه ویژه ای به مصرف هل در سنین پایین داشت. خوردن مرتب ترکیب ماست و هل می تواند از بروز سرطان های مختلف جلوگیری کند.

شاید بپسندید: ترک اعتیاد با این ۷ نوشیدنی‌ خوشمزه خانگی که معجزه می کنند!

 نعناع خشک با ماست

مصرف ماست به همراه نعناع و گردو، خاصیت سردی ماست را کم می‌کند و آن را برای بدن قابل هضم می‌کند. اگر اهل خوردن ماست و خیار هستید حتما به آن نعنا اضافه کنید تا از سردی ماست بکاهید. نعنای تازه به علت این که دارای عطر و اسانس بیشتری است خواص درمانی بیشتری هم دارد و به درمان نفخ معده و تسکین دردهای معده کمک می‌کند.

نحوه مصرف: پودر نعنا یا عصاره آن را به ماست اضافه و مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: دلیل افطار کردن با خرما در ماه رمضان حیرت انگیز است!

جالب خواهد بود: با این میوه ها و دمنوش ها، چربی خون خود را کنترل و درمان کنید+نحوه مصرف

خواص ترکیب ماست و زیره

مصرف ترکیب ماست و زیره لاغرکننده است. شما می‌توانید با ترکیب ماست و زیره روند چربی‌سوزی را در بدن خود سرعت ببخشید. زیره سرشار از فیتوسترول‌ها (مواد شیمیایی گیاهی که مانع جذب کلسترول در بدن می‌شوند) است. محققان حدس می‌زنند که زیره مانند سایر ادویه‌های تند، سرعت سوخت و ساز بدن را به صورت موقتی افزایش می‌دهد. یکی از بهترین روش‌های مصرف زیره ترکیب آن با ماست است.

شاید بپسندید: برای درمان طبیعی یبوست، معجون این میوه معجزه می کند+ نحوه تهیه و مصرف

بیشتر بخوانید: با کمک این ادویه معطر علاوه بر پاکسازی کبد، فشار خون بالا را کنترل کنید+نحوه مصرف

خواص ترکیب ماست با ادویه ها

نحوه مصرف: برای شروع چربی‌سوزی با ماست و زیره 1 قاشق پودر زیره را به 141 گرم ماست اضافه و میل کنید. از مخلوط به دست آمده روزانه پس از صرف غذا استفاده نمایید. این روش را نیز باید حدود 2 هفته انجام دهید تا بتوانید از اثرات زیره برای لاغری شکم استفاده نمایید.

شاید بپسندید: با خواندن این مطلب، کرفس در رژیم غذایی شما قرار می گیرد+شیوه مصرف صحیح

خواص ماست و شوید

شوید جزو دسته‌ای از سبزی‌ها است که علاوه بر طعم و عطر خوب، خواص فراوانی دارد، این گیاه اثرات درمانی زیادی دارد از جمله اینکه به عنوان یک ضدتشنج و ‌ضد درد به کار می‌رود و نفخ شکم را درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: این خوراکی های برای کاهش کلسترول بالا، یک معجزه محسوب می شوند!

احتمالا بپسندید:  با کمک این ترکیب جادویی کلسترول، قند و فشار خون خود را کنترل کنید+نحوه تهیه و مصرف

ماست و شوید

شوید همچنین یک منبع بسیار خوب از کلسیم است و به همین دلیل مصرف این سبزی به همراه ماست می‌تواند از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کند. ترکیب ماست و شوید خشک هم تأثیر مناسبی روی کاهش چربی خون دارد.

نحوه مصرف: شوید خشک با ماست را می‌توانید حداقل یک بار در روز مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: برای تقویت قلب چی بخوریم+ ۱۰ مواد غذایی که سلامت قلب را تضمین می کند!

جالب خواهد بود: 7 بهترین دمنوش گیاهی برای کاهش علائم آلرژی فصلی در بهار+نحوه تهیه و مصرف

خواص پونه و ماست

پونه هم یکی از سبزیجات معطری است که خواص زیادی دارد. از جمله خواص پونه با ماست می‌توان به تسهیل ترشح شیره معده، رفع نفخ و دل پیچه اشاره کرد. مصرف پونه همچنین به دلیل داشتن کلسیم به خانم‌های یائسه، افرادی که دچار پوکی استخوان هستند و کودکان در حال رشد توصیه می‌شود.

نحوه مصرف: شما می‌توانید برای مصرف پونه با ماست آن را ابتدا خشک کنید و 1 قاشق از پودر آن را روی ماست بریزید.

شاید بپسندید: درمان تیروئيد: ۵ مواد غذایی مناسب برای تیروئید!

بیشتر بخوانید: ۵ قانون طلایی برای اینکه همیشه سالم باشیم!

خواص زنیان با ماست

زنیان گیاهی مناسب برای ضدعفونی و پاکسازی معده و دستگاه گوارش است. از همین رو توصیه می‌شود که برای کاهش سردی ماست و پاکسازی معده زنیان را با ماست ترکیب کنید. زنیان با ماست همچنین ترکیب مناسبی برای از بین بردن جای جوش است. پودر دانهٔ زنیان را با ماست ترکیب کنید و روی صورت خود قرار دهید. بعد از سی دقیقه آن را با آب گرم بشویید. این روش درمانی می‌تواند جای جوش را کمرنگ کند.

شاید بپسندید: راسته که خوردن سحری چاق میکنه و نخوردنش لاغر؟

احتمالا بپسندید: میوه های چاق کننده: ۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

زنیان و ماست

خواص ماست و شنبلیله

استفاده از بذر یا دانه شنبلیله به همراه ماست می‌تواند در درمان دیابت مؤثر باشد. یک مطالعه بالینی نشان می‌دهد مصرف دانه‌های شنبلیله که در آب داغ خیس خورده است سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. یکی از خواص ترکیب ماست با شنبلیله کمک به جوان سازی پوست است. برای تهیه ماسک پوستی، یک قاشق بذر شنبلیله را با ماست ترکیب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید.

نحوه مصرف: برای کاهش سطح قند خون، دانه شنبلیله خیس خورده در آب داغ را با ماست ترکیب و میل کنید.

خواص ترکیب ماست و کرفس

کرفس یک سبزی معطر است که علاوه بر خوش طعم کردن ماست، دارای خواص متعدد درمانی است. ترکیب ماست و کرفس به دلیل اینکه دارای فلاوونوئیدها و فتالیدهاست، می‎تواند به مهار کردن تورم معده، درمان روماتیسم و کاهش چربی‌های مضر خون، محافظت از کبد، جلوگیری از التهاب، جلوگیری از بروز دیابت و سرطان و مسمومیت کمک کند.

نحوه مصرف ماست با کرفس: کرفس تازه را رنده کنید و پس از ترکیب با 100 گرم ماست میل نمایید.

ترکیب ماست و زنجبیل و تأثیر آن روی لاغری

زنجبیل خواص ترموژنیک دارد. مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند. به همین دلیل نیز به چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کنند. این گیاه دارویی اگر به همراه ماست و غذا مصرف شود می‌تواند به روند لاغری کمک کند. صرف زنجبیل به‌صورت پودر شده یا رنده شده گیاه تازه آن به همراه مواد‌غذایی خصوصا در ماست تاثیر زیادی در کاهش جذب کلسترول خون و سطح کلسترول کبد دارد.

علاوه بر این زنجبیل برای هضم غذا مفید است، چرا که می‌تواند حرکات مواد غذایی را در معده و روده‌ی کوچک کنترل کند.

نحوه مصرف زنجبیل با ماست: زنجبیل می‌تواند به صورت تازه، خشک شده، پودر، روغن یا آبمیوه مورد استفاده قرار گیرد. اما برای تأثیر بهتر زنجبیل می‌توانید آن را رنده کنید و داخل ماست بریزید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا