;
تازه هاترفندهای زندگی

تمیز کردن یخچال با ساده ترین روش در ۵ مرحله!

تمیز کردن یخچال: تمیز کردن یخچال می‌ تواند رابطه مستقیمی با سلامت شما داشته باشد، زیرا در صورتی که یخچال تمیز و عاری از میکروب نباشد، بهترین مکان برای تجمع و رشد میکروب‌ ها خواهد بود. پس با استفاده از ترفندهایی که در اختیار شما قرار گرفته این کار را به سرعت و راحت انجام دهید

بیشتر بخوانید: رفع بوی یخچال: با این ۸ روش می توانید به سرعت بوی بد یخچال را از بین ببرید و به راحتی آن را تمیز کنید!

مرحله اول : خارج کردن وسایل از یخچال

برای شروع همه مواد غذایی که در قفسه ها و جعبه های پلاستیکی درون یخچال قرار دارند را خارج کنید سپس یخچال را از برق بکشید. جعبه های پلاستیکی که بیشتر در بخش پایینی یخچال قرار می گیرند و جای میوه هستند را درون سینک ظرفشویی قرار دهید سپس اسکاچ نرمی را به مایع ظرفشویی آغشته کرده و درون و بیرون جعبه ها را به طور کامل کف مال کنید و بشویید. برای راحتی بیشتر می توانید جعبه ها را به تراس برده و در آنجا بشویید.

احتمالا  بپسندید: دور کردن بدیمنی و نحسی از خانه با ۵ روش فنگ شویی ساده و جذاب!

تمیز کردن یخچال

شاید بپسندید: شستن کفش در ماشین لباسشویی  + راهنمای کامل 

مرحله دوم : شستشوی قفسه های یخچال

تمیز کردن یخچال، قفسه های داخل یخچال هم مثل جعبه ها کف مال کرده و با آب بشویید تا تمام لکه های ایجاد شده بر روی آن ها پاک شود. استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن درون یخچال مناسب نیست زیرا با دستمال پاک نمی شود و شما باید درون یخچال را با شلنگ آب بشویید که موجب خیس شدن کامل آشپزخانه و دردسر های دیگر می شود. توصیه ما استفاده از راهکار ساده تری مثل ترکیب سرکه و جوش شیرین است. این ترکیب یک پاک کننده قدرتمند و ایده آل برای درون یخچال است.

شاید بپسندید: بهترین زمان کاشت سبزه عید که تا ۱۳ به در سبز بمونه!

مرحله سوم : ترکیب سرکه و جوش شیرین

برای درست کردن این ترکیب، ۱ لیوان سرکه را با ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین درون کاسه ای ریخته و مخلوط کنید. دستکش پلاستیکی بپوشید و یک دستمال نرم و حوله ای درون ترکیب جوش شیرین و سرکه قرار دهید. دستمال را فشار دهید تا آبش گرفته شود سپس درون و دیواره های یخچال را با این دستمال تمیز کنید. بعد از تمیز کردن هر بخشی، دستمال را مجددا درون کاسه قرار داده و دوباره آبش را بگیرید سپس بخش دیگری را با آن تمیز کنید.

شاید بپیندبد: از بین بردن بوی بد مرغ با چند ترفند ساده مخصوص سرآشپزها!

مرحله چهارم : پاک کردن دیواره های یخچال

بعد از تمیز کردن دیواره ها، نوبت به پاک کردن قفسه های کوچک در یخچال میرسد. قفسه هایی که خارج می شوند مثل جای تخم مرغ را بیرون آورده و با مایع ظرفشویی بشویید اما بخش هایی که جدا نمی شوند را با همان ترکیب سرکه و جوش شیرین تمیز کنید. بعد از پاک کردن فضای داخلی یخچال با سرکه و جوش شیرین، نوبت به مرحله پایانی میرسد.

تمیز کردن یخچال، برای این منظور به یک دستمال کاملا تمیز نیاز دارید. دستمال را با کمی آب نم دار کرده و بر روی تمام بخش های داخلی یخچال که قبلا با سرکه و جوش شیرین تمیز شده است، بکشید تا اثرات این ۲ ماده از یخچال پاک شده و باقی نماند.

بیشتر بخوانید:زمان نگهداری انواع مواد غذایی پخته و خام در یخچال!

احتمالا بپسندید: نحوه نگهداری ادویه ها و سبزیجات خشک | راههای شناخت خراب شدن ادویه ها و سبزیجات خشک!

تمیز کردن یخچال

بیشتر بخوانید: سبزه عید فوری: چه دونه ای زودتر سبز میشه؟

مرحله پنجم : مرحله پایانی تمیز کردن یخچال

تمیز کردن یخچال، اجازه دهید همه قفسه ها و بخش هایی که با مایع ظرفشویی شسته بودید، کاملا خشک شده سپس آن ها را مجددا درون یخچال قرار دهید. مواد غذایی که خارج کرده بودید را مجددا درون یخچال چیده و آن را مرتب کنید. توصیه می شود هر ماه یا هر ۲ ماه یک بار یخچال خود را با این روش ساده و کاربردی تمیز کنید.

تمیز کردن یخچال، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین موجب از بین رفتن بوی بد و ضد عفونی شدن درون یخچال می شود و دردسر های وصل کردن شلنگ آب، ایجاد مشکل برای بخش های برقی یخچال، خیس شدن کف آشپرخانه و لیز خوردن را هم ندارد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه داری: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که قطعاً نمی دانید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این چیزا برا ما عجیبه، اما تو ژاپن خیلی عادیه | حقایق جالب درباره ژاپن

جالب خواهد بود: تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو با این ۵ روش ساده خانگی!

احتمالا بپسندید: پوست میوه ها را دور نریزید | کود پوست میوه گیاهان آپارتمانی شما را شاداب می کند+نحوه تهیه

شاید بپسندید: پیش از سال نو این ۴۱ وسیله را از خانه دور بریزید!

بخوانید:سر و وضعی که عربستانی ها برای نیمار ساختن+عکس

بیشتر بخوانید: تمیز کردن خانه برای مهمان سرزده در ۳ مرحله‌ی سریع و آسان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا