;
خانواده و زناشوییزندگی

از بین بردن درد پریود:  ۱۳ راه قطعی برای درمان گرفتگی های پریود

از بین بردن درد پریود: سندرم پیش از قاعدگی ۹۰ درصد زنان در حال قاعدگی را تحت تاثیر قرار می دهد. سندرم پیش از قاعدگی چند روز قبل از شروع قاعدگی شروع می شود و تا یک یا دو روز اول قاعدگی ادامه می یابد. پزشکان فکر می کنند PMS ناشی از کاهش سطح استروژن و پروژسترون قبل از شروع هر دوره است. علائم زیادی دارد، از جمله خستگی، تحریک پذیری و دردهای قاعدگی ملایم یا خیلی شدید.

مقابله با دردهای قاعدگی هر ماه می تواند به همان اندازه که دردناک است خسته کننده باشد. خبر خوب این است که درمان های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا این درد را از بین ببرید. در این مطلب ۱۳ بهترین درمان خانگی برای از بین بردن دردهای قاعدگی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: گیاهان ضد درد: ۶ گیاه دارویی ضد روماتیسم، میگرن و سایر دردها

۱۳ بهترین درمان خانگی برای از بین بردن دردهای قاعدگی

۱.برای کاهش نفخ، آب بیشتری بنوشید

از بین بردن درد پریود، نفخ می تواند باعث ناراحتی و تشدید دردهای قاعدگی شود. اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما نوشیدن آب نفخ را در طول دوره قاعدگی کاهش می دهد و برخی از دردهای ناشی از آن را از بین می برد. همچنین نوشیدن آب داغ می تواند جریان خون را در سراسر بدن افزایش دهد و ماهیچه های شما را شل کند. این می تواند گرفتگی های ناشی از انقباضات رحمی را کاهش دهد.

شاید بپسندید: عشق واقعی چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان اطمینان یافت که عشق واقعی‌ را یافته‌ایم + ۲۶ ویژگی

۲.از دمنوش های گیاهی برای تسکین التهاب و اسپاسم عضلانی استفاده کنید

از بین بردن درد پریود، انواع خاصی از دمنوش های گیاهی دارای خواص ضد التهابی و ترکیبات ضد اسپاسم وجود دارند که می توانند اسپاسم عضلانی رحم را که باعث گرفتگی می شوند، کاهش دهند. نوشیدن چای بابونه، رازیانه یا زنجبیل یک راه آسان و طبیعی برای تسکین دردهای قاعدگی است. به علاوه، این دمنوش‌های گیاهی می‌توانند فواید دیگری مانند تسکین استرس و کمک به بی‌خوابی داشته باشند.

احتمالاً بپسندید: خاطرات پایان رابطه عاشقانه: پس از پایان یک رابطه عاطفی با خاطرات آن چه کنیم؟

۳.برای تسکین دردهای قاعدگی از غذاهای ضد التهابی استفاده کنید

برخی از غذاها می توانند به طور طبیعی برای گرفتگی عضلات تسکین دهند و طعم عالی دارند. غذاهای ضد التهابی می توانند به افزایش جریان خون و آرامش رحم کمک کنند. سعی کنید توت، گوجه فرنگی، آناناس و ادویه هایی مانند زردچوبه، زنجبیل یا سیر بخورید. سبزیجات برگ سبز، بادام، گردو و ماهی های چرب مانند سالمون نیز می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

احتمالاً بپسندید: دلایل شکست روابط عاطفی: به این ۵ دلیل روابط عاطفی بیشتر شکست می خورند

۴.برای جلوگیری از نفخ اضافی از خوراکی های سرخ شده اجتناب کنید

از بین بردن درد پریود، در حالی که سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه به نظر می رسد، غذاهای سرشار از قند، چربی ترانس و نمک می توانند باعث نفخ و التهاب شوند که درد عضلانی و گرفتگی عضلات را بدتر می کند. برای مبارزه با هوس شکر، یک موز یا یک تکه میوه دیگر بخورید، یا اگر می‌خواهید مواد غذایی خوشمزه‌تری را امتحان کنید، به سراغ آجیل‌های بدون نمک بروید.

احتمالاً بپسندید: مردی که قصد ازدواج ندارد: ۷ نشانه که مرد مورد علاقه تان قصد ندارد با شما ازدواج کند!

از بین بردن درد پریود

۵.برای بهبود درد پریود به سراغ قهوه بدون کافئین بروید

کافئین باعث باریک شدن رگ های خونی شما می شود. این می تواند رحم شما را منقبض کند و گرفتگی عضلات را دردناک تر کند. اگر به نوشیدن قهوه نیاز دارید، در طول قاعدگی خود قهوه بدون کافئین بنوشید. اگر برای غلبه بر بی حالی بعد از ظهر به کافئین متکی هستید، یک میان وعده سرشار از پروتئین بخورید یا یک پیاده روی سریع ۱۰ دقیقه ای انجام دهید تا انرژی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: افراد با این ۱۲ مشکل هرگز نباید قهوه بنوشند، برای آن ها سم است!

۶.مکمل های غذایی را برای کمک به علائم قاعدگی امتحان کنید

از بین بردن درد پریود، ویتامین D می تواند به جذب کلسیم بدن و کاهش التهاب کمک کند. سایر مکمل ها، از جمله امگا 3، ویتامین E و منیزیم، به کاهش التهاب کمک می کنند و حتی ممکن است باعث کاهش درد قاعدگی شما شوند. برای بهترین نتیجه، مکمل ها را هر روز مصرف کنید، نه فقط در طول قاعدگی. همچنین، از آنجایی که برخی از مکمل ها با داروها تداخل دارند، قبل از مصرف هر چیز جدید، حتما از پزشک خود سوال کنید.

۷.از کیسه آب گرم استفاده کنید

از بین بردن درد پریود، کمی گرما می تواند به آرامش عضلات شما، بهبود جریان خون و کاهش تنش کمک کند. سعی کنید با یک پد گرم کننده بنشینید، دوش آب گرم بگیرید یا در حمام آب گرم استراحت کنید و یا از کیسه های آب گرم استفاده کنید.

شاید بپسندید: روش های بهبود روابط عاطفی: ۵ روشی که امسال رابطه عاطفی شما را بهبود می بخشد

۸.برای آرامش عضلات و اندورفین ورزش کنید

اگر درد دارید، ورزش ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می رسد. اما حتی ورزش ملایم هم باعث ترشح اندورفین می شود که به شما احساس شادی می دهد، درد را کاهش می دهد و ماهیچه های تان را شل می کند. پانزده دقیقه یوگا، حرکات کششی سبک یا پیاده روی ممکن است تمام چیزی باشد که برای احساس فواید فیزیکی و ذهنی ورزش نیاز دارید.

۹.کاهش استرس برای بهبود علائم دوره ذهنی و جسمی

از بین بردن درد پریود، استرس ممکن است گرفتگی عضلات را بدتر کند. از تکنیک های کاهش استرس مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا یا روش مورد علاقه خود برای کاهش استرس استفاده کنید. به سادگی چشمان خود را ببندید، یک نفس عمیق بکشید و مکانی آرام و امن را تصور کنید که برای شما مهم است. در حالی که نفس های آهسته و عمیق می کشید، حداقل برای چند دقیقه روی این فضا متمرکز بمانید.

احتمالاً بپسندید: دلیل شکست رابطه عاطفی: ۱۰  دلیلی که باعث شکست خوردن رابطه عاطفی می‌شود

۱۰.ماساژ درمانی را برای کاهش گرفتگی و استرس امتحان کنید

از بین بردن درد پریود، یک مطالعه نشان داد که ماساژ درمانی به طور قابل توجهی درد قاعدگی را در زنان مبتلا به اندومتریوز کاهش می دهد. ماساژ ممکن است با شل کردن رحم، اسپاسم رحم را کاهش دهد. به منظور مدیریت موثرتر گرفتگی های پریود، ماساژ درمانی باید بر روی ناحیه شکم متمرکز شود. اما یک ماساژ کامل بدن که استرس کلی شما را کاهش می دهد ممکن است به تسکین دردهای قاعدگی نیز کمک کند.\

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های آرامش بخش: ۷ روغن گیاهی برای درمان استرس

از بین بردن درد پریود

۱۱.داروهای بدون نسخه (OTC) را برای خلاص شدن از شر دردهای پریود مصرف کنید

از بین بردن درد پریود، هورمون پروستاگلاندین می تواند باعث انقباض و درد عضلانی شود. داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن می‌توانند با کاهش میزان پروستاگلاندین‌ها در بدن، تسکین سریعی ایجاد کنند. برای بهترین نتیجه، داروهای OTC را فقط زمانی مصرف کنید که شروع به احساس گرفتگی می کنید. داروهای OTC ممکن است همیشه به طور جادویی دردهای قاعدگی را درمان نکنند، اما اغلب می توانند درد را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. برای بهترین نتیجه، داروهای OTC را فقط زمانی مصرف کنید که شروع به احساس گرفتگی می کنید.

۱۲.طب جایگزین را برای تسکین PMS امتحان کنید

از بین بردن درد پریود، برخی از افراد با روش های طب جایگزین مانند طب سوزنی و طب فشاری تسکین پیدا می کنند. طب سوزنی عملی است که با قرار دادن سوزن در پوست بدن را تحریک می کند. طب فشاری با اعمال فشار بر نقاط خاصی از بدن، بدن را بدون سوزن تحریک می کند. این تمرین‌ها می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید و درد تان کاهش پیدا کند.

۱۳.کنترل بارداری هورمونی را شروع کنید

از بین بردن درد پریود، اگر گرفتگی عضلات ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد، کنترل بارداری می تواند درد پریود را متوقف کند. متعادل کردن سطح استروژن و پروژسترون به نازک شدن پوشش رحم کمک می کند تا راحت تر از بین برود.

کنترل بارداری هورمونی همچنین طول و دفعات پریود شما را تنظیم می کند. برخی از انواع پیشگیری از بارداری می توانند با توقف کامل پریود، گرفتگی های پریود را به طور کامل کاهش دهند. در مورد گزینه های کنترل بارداری، از جمله قرص، واکسن ضد بارداری یا IUD هورمونی، با پزشک متخصص زنان صحبت کنید. سپس، می‌توانید نوع کنترل بارداری را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خواص بابونه: از تسکین درد تا آرامش اعصاب و درمان استرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا