;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

آب کردن شکم و پهلو: با این دو راهکار ساده سریع از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شوید

آب کردن شکم و پهلو:  لاغری سریع یکی از مباحث وسوسه انگیزی است که افراد زیادی به آن فکر می کنند. مهم نیست شما برای رسیدن به سلامتی به دنبال کاهش وزن هستید یا برای زیبایی و اعتماد به نفس، به هر حال این موضوع برایتان مهم است و جلمه آب کردن شکم و پهلو سریع؛ در ذهنتان بارها و بارها تکرار میشود تا راه حل درستی برای آن پیدا کنید.

برای همین افراد و رژیم های زیادی هستند که برای جلب توجه، وعده کاهش وزن سریع را به شما می دهند و از این طریق تبلیغات می کنند. بنابراین بهتر است به این نکته اشاره داشته باشیم که یک رژیم غذایی اصولی به هیچ عنوان سریع و غیر معقول نیست تا با اطمینان، در طولانی مدت به سلامتی ما آسیب نرسد.

با این حساب کاهش وزن سریع برای برخی از افراد ممکن است آسان تر اتفاق بیفتد و دلیل اصلی آن را میتوان ژنتیک، ترشح هورمون ها، سابقه خانوادگی و سبک زندگی فردی را برای نقش آفرینی عنوان کرد. به طور کلی به این نکته توجه داشته باشید که لاغری سریع زمانی مناسب است که همراه آن بهبود کلی رژیم غذایی و سبک زندگی فردی تغییر و از همه مهمتر سلامتی مان تضمین شود.

آب کردن شکم و پهلو، اگر به دنبال روش های لاغری سریع با چاشنی سلامتی هستید چند نکته سالم وجود دارد که تقریبا می توان آنرا برای همه تجویز کرد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: رژیم شوک برای کاهش وزن: رژیمی ۱۴ روزه برای لاغری سریع

برای لاغری سریع چه کنیم؟

۱.کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده

یکی از سالم ترین راه ها برای آب کردن شکم و پهلو سریع، کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده است. کربوهیدرات های تصفیه شده شامل برنج سفید، نان سفید، خوراکی های شیرین و ماکارونی هستند که به شدت فرآوری میشوند و دیگر حاوی فیبر و سایر مواد مغذی نیستند.

این غذاها سریع هضم می شوند و به سرعت به گلوکز تبدیل می شوند. گلوکز اضافی، وارد خون می شود و هورمون انسولین را تحریک کرده و باعث ذخیره چربی در نواحی شکم و پهلو می شود. برای اینکار میتوانید از یک برنامه کم کربوهیدرات پیروی کرده یا آن ها را با غلات کامل جایگزین کنید. با این کار سطح گرسنگی شما کاهش میابد و در نهایت کالری کمتری مصرف میکنید.

آب کردن شکم و پهلو، توجه داشته باشید استفاده از رژیم های کم کربوهیدرات برای مدت زمان طولانی مناسب نمی باشد و احتمال بازگشت وزن را به شدت افزایش میدهد.

خلاصه: کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده مانند برنج سفید، باعث کاهش اشتها و کاهش سطح انسولین شده و به لاغری سریع ران و شکم کمک میکند. طبق تجربه های بدست آمده این روش به تنهایی اثر طولانی مدت ندارد.

لاغری سریع با رژیم آب: با رژیم آب در ۷ روز لاغر شوید + مزایا و معایب آن

آب کردن شکم و پهلو

شاید بپسندید: 10 مهترین فواید تخم مرغ آب پز که قطعاً سلامتی شما را تضمین می کند!؟

۲.افزایش مصرف پروتئین برای کاهش وزن سریع

آب کردن شکم و پهلو، افزایش مصرف پروتئین میتواند به کاهش اشتها و جلوگیری از کاهش توده عضلانی کمک بسیاری کند و شانس شما را برای آب کردن شکم و پهلو سریع، افزایش دهد. پروتئین ها به صورت مستقیم هورمون های اشتها را کنترل کرده و به افراد کمک میکنند تا احساس سیری را در طول روز تجربه کند.

منابع پروتئین سالم برای لاغری سریع عبارت اند از:

۱.انواع گوشت گاو، گوسفند، ماهی(قزل آلا، سالمون، میگو) و گوشت مرغ

۲.تخم مرغ

۳.پروتئین های گیاهی اعم از لوبیا، حبوبات، کینوا

۴.جو دوسرپرک

۵.کره مغزیجات

بیشتر بخوانید: ۱۰ عجیب ترین فواید گوجه فرنگی برای سلامتی که نمی دانستید!

۳.استفاده از سبزیجات برای لاغری سریع

آب کردن شکم و پهلو، مصرف سبزیجات در طول روز برای میان وعده میتواند یک پیشنهاد فوق العاده به جای میان وعده های پرکالری استفاده شود. سبزیجات برگ دار مملو از مواد مغذی، ویتامین و فیبر فراوان هستند و شما میتوانید مقادیر بسیاری را بدون افزایش کالری و کربوهیدرات مصرف کنید.

آب کردن شکم و پهلو، درسته که میگوییم سبزیجات، غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی هستند که باید در رژیم غذایی خود اضافه کنید ولی به یاد داشته باشید سبزیجاتی مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی و ذرت از کربوهیدرات بیشتری برخوردار هستند و احتمال چاقی را افزایش میدهند.

شاید بپسندید: مصرف برنج به روش چینی ها: چینی ها برنج رو چطوری میخورن که چاق نمیشن؟

آب کردن شکم و پهلو

سبزیجاتی که می توانید برای رژیم لاغری سریع خود انتخاب کنید عبارتند از:

۱.گل کلم

۲.کاهو

۳.کلم بروکلی

۴.اسفناج

۵.گوجه فرنگی

۶.خیار

۷.کلم پیچ

۸.هویج

آب کردن شکم و پهلو، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مصرف بیش از اندازه سبزیجات به دلیل حجیم بودن، باعث بزرگ تر شدن حجم معده و در نتیجه افزایش اشتها می شود. پس حواستان باشد در مصرف سبزیجات زیاده روی نکنید.

اجتمالاً بپسندید: ۳۰ سالگی: اگر سن‌تان از ۳۰ عبور کرده، دور این ۷ غذا و خوراکی‌ را مطلقا خط بکشید!

۴.مصرف چربی های سالم برای لاغری سریع

همیشه وقتی صحبت از چربی ها می شود فکر میکنیم همه چربی ها دشمن سلامتی هستند و مصرف آن ها احتمال چاقی را افزایش میدهد در حالی که اینگونه نیست!

بدون توجه به برنامه غذایی که پیروی میکنید، بدن شما به چربی های سالم نیاز دارد.روغن زیتون، نارگیل، آجیل هایی مانند گردو، بادام، بادام زمینی، بادام هندی داراری مقادیر مناسبی از چربی های سالم هستند که میتواند متناسب با نیاز بدن تان استفاده کنید. این کار احتمال گرسنکی شما را کاهش داده و برای روند کاهش وزن سریع شما بیسیار مناسب است.

آب کردن شکم و پهلو

۵.فعالیت بدنی داشته باشید؛ ورزش کنید

آب کردن شکم و پهلو، ورزش کردن کلید کاهش وزن است. ورزش علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد، برای کنترل وزن نیز بسیار مفید است. ورزش هایی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا کردن اغلب ورزش های ارزانی هستند که باعث افزایش متبولیسم(سوخت و ساز) در بدن می شوند.

همچنین انجام تمرینات قدرتی، بافت عضلانی بدون چربی در بدن شما را افزایش میدهد که این اتفاق باعث میشود میزان سوخت و ساز بدن شما حتی در حالت استراحت متوقف نشود. به یاد داشته باشید ورزش کردن به تنهایی برای کاهش وزن سریع مناسب نیست اما میتواند به چربی سوزی شما در کنار رژیم لاغری سریع کمک کند.

خلاصه: عضله بشتر از چربی کالری میسوزاند. همچنین ورزش کردن باعث کالری سوزی میشود و از کند شدن سوخت و ساز بدن جلوگیری می کند.

۶.کالری شماری برای لاغری سریع

آب کردن شکم و پهلو، کالری شماری ممکن است برای برخی از افراد، یک روش مناسب باشد اما برای همه بهترین انتخاب نیست!

آب کردن شکم و پهلو، بسیاری از افراد برای رسیدن به وزن ایده آل و لاغری سریع دست به اقدامات سختگیرانه میزنند و با کاهش کالری در طول روز سعی در کاهش وزن سریع دارند، در حالی که نمیدانند این اقدام خطرناک بوده و میتواند نتیجه معکوس داشته باشد. شاید بپرسید چرا نتیجه معکوس؟ زمانی که کالری های مصرفی بدن به یکباره کم شود بدن فکر میکند در حالت قحطی قرار گرفته و برای حفظ انرژی، متابولیسم بدن را کاهش داده و چربی ذخیره میکند.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در برنامه غذایی کالری شماری به تنهایی نتیجه بخش نیست و برای بدست آوردن نتیجه پایدار نوع و طبع غذاها را نیز باید در نظر گرفت. انجام این موارد به طور منظم باعث لاغری سریع ران و شکم می شود.

بیشتر بخوانید:  کاهش وزن سالم: ۳ راز ساده کاهش وزن سالم و سریع که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا