;
سلامت

میوه هایی که بهترین خون ساز هستند

میوه های خون ساز: کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد.

اگر چهره رنگ پریده و زرد دارید احتمالا مبتلا به کم خونی هستید که با تشخیص زود هنگام می توانید آن را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید، علاوه برغذاها در این مطلب سلامت، میوه هایی را به شما معرفی می کنیم که به بهبود کم خونی کمک می کند:

بیشتر بخوانید: 8 بهترین مواد غذایی خوشمزه که دشمن کم خونی هستند!

میوه های خونساز خوشمزه

۱.انار

انار به دلیل داشتن اسید آسکوربیک و منبع غنی آهن، ویتامین آ، ث و ایی یکی از بهترین میوه های خون ساز است و مقدار آهن موجود در بدن را افزایش می دهد و پلاکت های خون را تنظیم می کند. وقتی انار را در رژیم غذایی روزانه می گنجانید، هموگلوبین بالا می رود. یک لیوان آب انار خانگی روزانه بهتر از آب میوه های فرآوری شده است.

شاید بپسندید: خواص جادویی توت در طب سنتی و مدرن

احتمالا بپسندید: با مصرف این ترکیب خوراکی، قند خون و کبد چرب را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

۲.موز

میوه های خون ساز، موز انتخابی عالی برای گنجاندن در سبد میوه های غنی از آهن است و تولید هموگلوبین در خون را تحریک می کند. منبع خوبی از اسید فولیک را تشکیل می دهد و یک ویتامین ب کمپلکس است و برای ساختن سلول های قرمز خون مورد نیاز است.

شاید بپسندید: با گنجاندن این ۱۳ ادویه و سبزی در رژیم غذایی روزانه، همیشه سالم بمانید+نحوه مصرف

احتمالا بپسندید: این روغن خوراکی ارزان قیمت برای کنترل قند خون معجزه می کند+نحوه استفاده

میوه های خون ساز

۳.سیب

تعجبی ندارد که با خوردن روزانه یک سیب، بتوانید از بیماری در امان باشید. زیرا سیب یک منبع غنی آهن با ترکیبات مختلف سلامتی است که برای تحریک هموگلوبین مورد نیاز است. روزانه حداقل یک سیب را با پوست بخورید.

شاید بپسندید: خواص جادویی توت در طب سنتی و مدرن

احتمالا بپسندید: با مصرف این ترکیب خوراکی، قند خون و کبد چرب را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

۴.آلو

آلو خشک سرشار از ویتامین ث و آهن است و در افزایش هموگلوبین نقش مهمی دارد به غیر از آن، آلو ها منبع غنی از منیزیم هستند که منجر به افزایش قابل توجه تحریک گلبول های قرمز می شود و منیزیم به مدیریت انتقال اکسیژن در بدن نیز کمک می کند.

۵.پرتقال

آهن پرتقال نمی تواند کاملا توسط بدن بدون کمک ویتامین ث جذب شود و پرتقال ها منبع غنی این ویتامین ها هستند. بنابراین روزانه حداقل یک پرتقال را میل کنید تا نتایج مورد نظر را کسب کنید.

بیشتر بخوانید:  غذایی که عمر ژاپنی ها را طولانی میکند

جالب خواهد بود:  مواد غذایی مضر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا

۶.هلو

هلو نیز به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن موجب تحریک کاهش وزن می شود و پوست ، چشم را بهبود می بخشد و همان طور که می دانید ویتامین ث به جذب آهن کمک می کند و مانع از تکثیر سلول های قرمز می شود.

جالب خواهد بود: این دمنوش طبیعی، ترکیبی جادویی است که سلامتی شما را تضمین می کند+ طرز تهیه‌ و مصرف

بیشتر بخوانید: خواص بی شمار عناب برای سلامتی که احتمالاً نمی دانستید+نحوه مصرف صحیح

۷.کیوی

شاید از داشتن مقدار فراوان ویتامین ث موجود در کیوی شگفت زده شوید در صورت کم خونی و مصرف قرص آهن می توانید کیوی بخورید تا جذب آهن بهتر صورت بگیرد.

شاید بپسندید: درمان چربی خون با ۱۰ روش خانگی عملی و ساده

احتمالا بپسندید: ژل آلوئه ورا برای زیبایی و سلامت پوست+عوارض جانبی احتمالی

۸.گریپ فورت

میوه های خون ساز، گریپ فورت و آب آن حاوی ویتامین ث فراوانی است که به جذب آن کمک می کند.

۹.انبه

انبه به دلیل داشتن مواد مغذی ، آهن و و یتامین ث میوه خوبی برای خون سازی است به همین دلیل مصرف آن برای زنان در دوران عادت ماهیانه و بارداری توصیه می شود علاوه براین ایمنی بدن را در برابر بیماری وبا ، سل و دیسانتری بالا می برد.

۱۰.گیلاس

یکی دیگر از میوه های پرخاصیت فصل تابستان گیلاس است که مصرف آن به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن برای افراد مبتلا به کم خونی بخصوص کودکان بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: ۷ خواص بی نظیر شیره توت مخصوص آقایان

جالب خواهد بود:ادویه های مفید برای دیابتی ها

۱۱.توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خون ساز است و مصرف منظم آن کم خونی را بهبود می بخشد البته به شرط آنکه ارگانیک باشد.

میوه های خون ساز

۱۲.زردآلو

اگر کم خونی دارید مصرف زردآلو به عنوان میان وعده می تواند به بهبود شما کمک کند.

۱۳.خرمالو

میوه های خون ساز، خرمالو به دلیل داشتن مس به جذب آهن کمک می کند و همین موجب تولید گلبولهای قرمز خون می شود بنابراین برای درمان کم خونی توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: ۳ راز اساسی برای رسیدن به آرامش درونی

جالب خواهد بود: 9 خوراکی مفید برای درمان کبد چرب

۱۴.انجیر

آهن و ویتامین ث موجود در انجیر آن را به یک میوه عالی برای فقر آهن تبدیل کرده است.

۱۵.طالبی

طالبی به دلیل داشتن مواد مغذی ،کلسیم ،آهن ،مس ،منگنز ، فسفر می تواند کمبود آهن را بهبود بخشد که در نهایت موجب انتقال بهتر اکسیژن می شود.

۱۶.نارگیل

اگر جز آن دسته افرادی هستید که طعم نارگیل را دوست دارید پس از خواص آن غافل نشوید زیرا نارگیل به دلیل داشتن سدیم ، پتاسیم ،فیبر ، ویتامین ب در تولید گلبول های قرمز نقش دارد.

۱۷.کامکوات

میوه های خون ساز، یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن آهن است که می توانید با مصرف کامکوات آن را تامین کنید.

بیشتر بخوانید: با این نوشیدنی های سرشار از آهن، کم خونی خود را جبران کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 17 =

دکمه بازگشت به بالا