;
خانواده و زناشوییزندگی

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند: اگر با این افراد ازدواج کنیم بدبخت می شویم!

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند: شناخت یکی از مهم ترین ارکان برای انتخاب همسری مناسب است. ازدواج حتی با عشق ولی بدون شناخت کامل و دقیق اشتباه است. زیرا ثبات زندگی مشترک شما را به خطر می اندازد. بنابراین اگر شما هم قصد ازدواج دارید بهتر است با شناخت کامل از طرف مقابل این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوب و ایده آلی را بدست آورید.

به علاوه بهتر است قبل از هر چیزی بدانید که با چه کسانی نباید ازدواج کنید. در بخش خانواده و زناشویی شخصیت هایی که به درد ازدواج با هم نمیخورند و هرکز نباید با آن ها ازدواج کنید، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: چرا مردان زنان را ترک می کنند؟ + رفتارهای زنانه ای که مردان را فراری می دهد

کدام شخصیت ها نباید با هم ازدواج کنند

برای تشخیص این که چه شخصیت هایی به درد ازدواج با یکدیگر نمی خورند و این که چه شخصیت هایی نباید با یکدیگر ازدواج کنند، ابتدا باید شخصیت های مختلف را مورد بررسی قرار داده و خصوصیات آن ها را بخوبی شناخت. آن وقت است که می توان گفت کدام افراد با چه شخصیت هایی به درد ازدواج نمیخورند و نباید با هم ازدواج کنند.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند

۱.نظریه شباهت

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، در این زمینه دو نظریه وجود دارد یکی نظریه شباهت که در آن پیشنهاد می شود افرادی که دارای خصوصیات رفتاری مشابه هستند به درد ازدواج با هم میخورند و اگر با هم وارد زندگی مشترک شوند موفق خواهند بود.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند, ولی این نظریه یک مشکل دارد و آن هم این است که مثلا اگر دو نفری که هر دو ویژگی اخلاقی خود برتر بینی دارند با یک دیگر ازدواج کنند مدام در زندگی با هم درگیری دارند زیرا هر دو طرف خود را از دیگری بالاتر میبینند.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، پس میتوان نتیجه گرفت نظریه شباهت همیشه موفق نبوده و نمی توان گفت دو نفر با شخصیت هایی مشابه به درد ازدواج با یکدیگر می خورند.

احتمالاً بپسندید: نشانه های علاقه مردان: ۸ نشانه واضح که مردی شما را دوست دارد

۲.نظریه مکملیت

این نظریه خود به دو قسمت مکملیت بیمارگونه و مکملیت سالم تقسیم میشود:

۱.مکملیت بیمار گونه

در این نظریه گفته می شود افرادی که دارای شخصیت های مکمل هستند به درد ازدواج با یکدیگر می خورند این نظریه هم مانند نظریه قبلی همیشه موفق نخواهد بود. مثلا فکر کنید یکی از طرفین شخصی قدرت طلب و دیگری فردی وابسته و بدون اعتماد به نفس باشد.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، شاید این دو در ظاهر شخصیتهایی مکمل کننده داشته باشند ولی زمانی که با یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند بعد از مدتی فردی که دارای اعتماد به نفس پایین است دچار آسیب های غیر قابل جبران خواهد شد.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، می توان نتیجه گرفت نظریه مکملیت بیمارگونه نتیجه خوشایندی نخواهد داشت و بهتر است این گونه افراد هرگز با یکدیگر ازدواج نکنند. زیرا در این ازدواج یکی از طرفین آسیب جدی خورده و زندگی آن ها دوام چندانی نخواهد داشت.

۲.نظریه مکملیت سالم

در مقابل نظریه قبلی نظریه سالم معتقد است اگر فردی دارای شخصیت تند مزاج است بهتر است با فردی آرام و صبور ازدواج کند و این دو مکمل های خوبی برای یکدیگر خواهند بود. یا مثلا اگر دو فرد که دارای شخصیت درون گرایی و برون گرایی خیلی خفیف هستند برای ازدواج با یکدیگر هستند و آسیب زیادی متوجه طرفین نخواهد بود.

به هر حال برای ازدواج نباید عجول باشید بهتر است قبل از این تصمیم مهم ابتدا شخصیت طرف مقابل تان را بخوبی بشناسید و آن را با شخصیت درونی خودتان مقایسه کنید و معیارهای طرف مقابل تان را در کنار معیارهای خود قرار دهید اگر ویژگی های تان با خصوصیات شخصیتی طرف مقابل تان تطبیق داشت و با یکدیگر متناسب بود آن موقع تصمیم بگیرید که آن شخص برای ازدواج با شما مناسب است یا نه.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، اگر در تصمیم خود مردد هستید و به تنهایی قادر به تشخیص راه درست نیستید میتوانید از یک مشاور کمک بگیرید تا با ارائه راهکارهای مناسب شما را در این راه راهنمایی و کمک نماید.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، نمی توان به صورت صد در صد تضمین کرد که دو نفر که از نظر خانواده، تحصیلات، فرهنگ و ویژگی های شخصیتی مشابهی با یکدیگر ازدواج کنند زوجی موفق خواهند بود و در غیر این صورت ازدواج بین زوج هایی که شبیه هم نیستند اساس و بنیاد سستی دارد.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، در برخی از مواقع تفاوت بین زن و مرد در زندگی مشترک لازم است و از رکود آن جلوگیری میکند و تنها چیزی که بسیار مهم است تضاد خصوصیات شخصیتی در افراد است که میتواند بنیاد زندگی مشترک افراد را با خطری جدی روبرو کند.

سخن آخر

حتما قبل از ازدواج از طرف مقابل به شناخت کامل برسید تا یک زندگی مشترک موفق را تجربه کنید چرا که یک انتخاب غلط موجب یک عمر پشیمانی شما خواهد بود. خانم ها قبل از ازدواج بیشتر به صحبت های مردان اعتماد کرده و اساس اعتماد و ملاک خود را صحبت های طرف مقابل قرار می دهند و این یکی از نقاط ضعف آن هاست و خسارات جبران ناپذیری را برای آن ها به دنبال دارد.

افرادی که هرگز نباید با هم ازدواج کنند، اما مردان رفتارهای طرف مقابل را زیر نظر گرفته و شخصیت او را مورد بررسی قرار می دهند. در کل باید قبل از ازدواج با دقت کامل همسر آینده خود را انتخاب کنید و به تعاریف و کلمات بسنده نکنید.

شما چه فکر می کنید؟ به نظر شما کدام افراد نباید با هم ازدواج کنند؟ دو نفر مناسب برای ازدواج چه ویژگی هایی دارند؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما در کامنت، زیر این پست در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: مرد بی تعهد: مردانی با این ۱۲ نشانه هیچ وقت به شما متعهد نمی شوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا