;
زندگیکودک و مادر

۹ روش خانگی برای درمان دل درد در کودکان + راه های جلوگیری از درد

کودکان هرازگاهی دچار دل درد می شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به دل درد در کودکان منجر شود. ممکن است شب های زیادی را به خاطر دل درد و گریه های کودک تان بیدار باشید و تا صبح نگران حال او باشید. اما دل درد در کودکان یک امر طبیعی است. مهم این است که روش های درمان این دل دردها را بدانید. شاید خیلی از پدر و مادرها به خاطر گریه و دل درد های کودک بارها به پزشک مراجعه کنند. ولی بهترین گزینه استفاده از روش های طبیعی است. زیرا روش های طبیعی راحت و بدون عوارض جانبی است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان می پردازیم. این روش های طبیعی می تواند در کوتاه ترین زمان به تسکین دل درد کودک شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه دیابت نوع یک در کودکان که نباید آنها را نادیده بگیرید

۹ روش خانگی موثر برای درمان دل درد در کودکان

 

۱.روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان، کودک خود را هیدراته نگه دارید

هر نوع چای شیرین نشده مانند چای نعناع یا زنجبیل را به مقدار مناسب به کودک خود بدهید تا او را هیدراته نگه دارد. این کار باعث تسکین اعصاب دردناک شکم او می شود و به کاهش دل درد او کمک می کند. تا زمانی که احساس بهتری نکند از دادن محصولات لبنی یا محصولات سرخ شده/روغنی به او خودداری کنید. وقتی احساس گرسنگی کرد می توانید به او نان تست یا بلغور جو دوسر بدهید. اگر درد معده او با استفراغ همراه است، به او غذای جامد ندهید. اجازه دهید تا زمانی که درد از بین برود، رژیم غذایی مایع داشته باشد.

۲. روش های خانگی برای درمان دل درد در کودکان، کمپرس گرم را امتحان کنید

یکی از مطمئن ترین و موثرترین درمان ها برای معده درد کمپرس گرم است. بهترین چیز در مورد کمپرس گرم این است که هیچ عارضه ای ندارد و باعث تسکین سریع درد می شود. اگر از پد گرمایشی استفاده می کنید، کمترین سطح حرارت را انتخاب کنید و آن را روی شکم کودک خود نگه دارید. اما آن را مستقیماً قرار ندهید. اگر پد گرمایشی ندارید، از بطری پر از آب گرم استفاده کنید. آن را در یک پارچه بپیچید و کمپرس گرم شما آماده است. مطمئن شوید که پد گرم کننده یا بطری آبی که استفاده می کنید گرم باشد و داغ نباشد. شما نمی خواهید به فرزندتان صدمه بزنید. کمپرس گرم بسیار موثر است. گرما باعث شل شدن ماهیچه های او و تسکین دل درد می شود.

۳.خمیر گیاه آنقوزه را به شکم کودک بمالید

آنقوزه نیز یک درمان موثر برای دل درد در کودکان است. با کمک به ترشح گازها از بدن دل درد را کاهش می دهد. مقداری پودر آنقوزه را در آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و آن را در اطراف ناف کودک بمالید. باید کودک در حالت افقی دراز کشیده باشد تا مطمئن شوید که خمیر وارد ناف نمی شود. مخلوط کردن پودر آنقوزه با روغن زیتون و ماساژ ناحیه شکم کودک با آن برای مدتی تسکین سریعی برای کودک ایجاد می کند.

روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان

۴.روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان، ماست و سایر غذاهای پروبیوتیک به کودک بدهید

غذاهای پروبیوتیک نیز به تسکین دل درد کمک می کنند. به عنوان مثال، ماست که دارای پروبیوتیک است، می تواند اسهال و گرفتگی عضلات را تسکین دهد. ماست همچنین مملو از باکتری های خوب است که از بین رفتن میکروب های روده را جبران می کند. دانه شنبلیله همچنین به درمان معده درد در کودکان  کمک می کند. یک مشت دانه شنبلیله را آسیاب کنید، ماست را به آن اضافه کنید و اگر کودکتان دل درد داشت به او بدهید. به جای دادن غذای سنگین به او برنج ساده و نرم بدهید. زیرا این برنج برای شکم سبک است و شکم ناراحت کودک شما را آرام می کند.

بیشتر بخوانید: افزایش قد در کودکان: با این ۱۱ مواد غذایی قد کودک تان را افزایش دهید!

۵. روش های خانگی برای درمان دل درد در کودکان، دمنوش های گیاهی به او بدهید

دمنوش های گیاهی نیز برای تسکین درد شکم در کودکان موثر است. مقداری زنجبیل را رنده کنید و بگذارید مدتی در آب گرم خیس بخورد. سپس آن را صاف کرده و در صورتی که کودک دو سال به بالا است به او بدهید. اگر کمتر از دو سال سن دارد، می توانید آب زنجبیل را در اطراف ناف او بمالید. همچنین می توانید یک فنجان چای با چند برگ نعناع و چند قطره آب لیمو به او بدهید. زیرا به کاهش دل درد کمک می کند. نعناع می تواند به حذف باکتری های مضر از روده کمک کند در حالی که لیمو می تواند به یبوست کمک کند. با این حال، قبل از دادن دمنوش های گیاهی به کودک خود، با پزشک مشورت کنید.

۶.روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان، به او عسل بدهید

عسل منبع خوبی از کربوهیدرات ها، قندها و آنتی اکسیدان ها است. می توان عسل را با افزودن در چای های گیاهی یا در آب گرم به نوزادان داد. بچه ها نیز عاشق خوردن آن هستند. با این حال، اگر کودک کمتر از ۲ سال است، به او عسل ندهید.

روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان

۷. روش های خانگی برای درمان دل درد در کودکان، او را به آرامی ماساژ دهید

درد اعصاب و ماهیچه های ناحیه معده و شکم را می توان با تقویت گردش خون در اطراف آن تسکین داد. با ماساژ ملایم می توان به راحتی به این امر دست یافت. با استفاده از کف دست و انگشتان خود، به آرامی با حرکات دایره ای در جهت عقربه های ساعت اطراف ناف کودک خود را ماساژ دهید. ماساژ از چانه به سمت پایین تا قسمت پایین شکم نیز می تواند تسکین دهنده باشد.

۸. او را به حرکت و تکان دادن بدن وادار کنید

اگرچه این یک درمان خانگی نیست، اما می تواند به کاهش درد کمک کند. اگر کودک شما از دل درد شکایت دارد، هر اقدامی که می تواند به تحریک دستگاه گوارش کمک کند، توصیه می شود. فعالیت های متوسط ​​مانند راه رفتن و دویدن بدون هیچ گونه پیچ و تاب یا چرخشی می تواند دل درد کودک شما را تسکین دهد.

۹. رژیم غذایی مناسب را امتحان کنید

رژیم غذایی برای کودکان و نوزادان بسیار مهم است. به همین دلیل باید بدانید برای کودک تان چه رژیم غذایی مناسب است. زیرا برخی غذاها باعث افزایش دل درد می شود. اما برخی مواد غذایی دل درد را کاهش می دهد. به عنوان مثال غذایی موز، برنج، سس سیب و نان تست می تواند در صورت ابتلا به اسهال، دل درد کودک شما را تسکین دهد. این غذاها فاقد هر گونه ادویه هستند، بنابراین باعث تشدید اسهال نمی شوند. علاوه بر این، این رژیم غذایی ملایم برای بچه‌هایی که بیمار هستند و می‌خواهند چیزی بخورند که با جوانه‌های چشایی آن‌ها مطابقت دارد، عالی است.

روشهای خانگی برای درمان دل درد در کودکان

بیشتر بخوانید: ۹ مواد غذایی که طول عمر شما را کوتاه می کند! 

چگونه از دل درد در کودکان جلوگیری کنیم؟

اگر کودک شما مدام از دل درد شکایت می کند، نباید آن را نادیده بگیرید. حتما مشکلی در رژیم غذایی او وجود دارد و باید آن را برطرف کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این مشکل رعایت کنید.

۱.اگر کودک شما به دلیل یبوست دل درد دارد، غذاهای فیبردار را در برنامه غذایی او قرار دهید.

۲.بیش از حد به کودک خود غذا ندهید. به جای این که سه وعده غذایی بزرگ به او بدهید، بگذارید وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورد.

۳.عادت شستن دست ها قبل از غذا خوردن را از سنین پایین در کودک تشویق کنید. زیرا از ابتلای کودک شما به عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند.

۴.او را مجبور نکنید قبل از خواب غذا بخورد. زیرا ممکن است منجر به سوء هاضمه شود.

۵.دل درد یک مشکل رایج در کودکان است. اگر کودک دل درد دارد، او را به حالتی راحت روی تخت دراز بکشید. در کنار او دراز بکشید و داستان های مورد علاقه اش را بخوانید تا توجه او را منحرف کنید. ۶.همچنین می توانید از داروهای خانگی ذکر شده در بالا برای تسکین او استفاده کنید.

۷.با این حال، اگر این درمان ها مؤثر نبودند و کودک شما قادر به حرکت نیست یا درد همراه با تب است. او را نزد پزشک ببرید و در اولین فرصت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی شگفت انگیز برای داشتن استخوان های قوی و سالم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا