;
آرایش و زیباییدنیای مد

مراقبت از پوست چرب: کنترل چربی پوست با این ۷ اسکراب خانگی شگفت انگیز!

مراقبت از پوست چرب: مراقبت از پوست چرب کار بسیار دشواری است. زیرا  پوست چرب به مراقبت بیشتری نسبت به روتین معمول پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده نیاز دارد. اسکراب یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست است. اسکراب منافذ را باز می کند و به تنفس پوست کمک می کند.

اگر پوست شما چرب است، باید حداقل دو تا سه بار در هفته صورت خود را لایه برداری و اسکراب کنید تا از تجمع چربی که می تواند منافذ را مسدود کند، جلوگیری کنید. می‌توانید اسکراب‌های شگفت‌انگیزی را در خانه تهیه کنید که به درخشش و زیبایی پوست شما کمک می‌کند و تجمع چربی روی صورت‌تان را کاهش می‌دهد. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۷ اسکراب خانگی برای پوست چرب آورده شده است.

بیشتر بخوانیدطرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

۱.اسکراب شکر

مراقبت از پوست چرب، این یکی از ساده ترین اسکراب ها برای از بین بردن سلول های مرده پوست و کاهش چربی اضافی پوست است. آنچه شما نیاز دارید، ۱ قاشق غذاخوری شکر گرانول، ۱ قاشق چایخوری عسل ارگانیک است.  شکر و عسل را مخلوط کنید. سپس این مخلوط را با حرکات دایره ای روی تمام صورت بمالید. سپس با  آب گرم بشویید. هفته ای دو بار از اسکراب شکر استفاده کنید.

۲.اسکراب لیمو و شکر

این اسکراب برای حفظ تعادل pH پوست و همچنین کاهش اندازه منافذ باز پوست عالی است. برای این اسکراب ۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه ، ۲ قاشق چایخوری شکر قهوه ای گرانول، چند قطره روغن زیتون است. همه مواد را در یک کاسه بریزید، خوب مخلوط کنید. با استفاده از نوک انگشتان روی صورت خود بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت  خود را با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته برای حداکثر فواید استفاده کنید.

مراقبت از پوست چرب

۳.اسکراب برنج

مراقبت از پوست چرب، دانه های درشت برنج یکی از بهترین مواد برای از بین بردن چربی اضافی پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست است. ۱ قاشق غذاخوری پودر برنج درشت، ۱ قاشق چایخوری عسل، نیم قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز دارید.  همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. با حرکات مالشی کوچک روی تمام صورت و گردن خود بمالید. سپس با آب بشویید. این اسکراب را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پوست چرب: ۵ بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب و جلوگیری از آکنه

۴.اسکراب کیوی

مراقبت از پوست چرب، کیوی سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و به بهبود بافت پوست نیز کمک می کند. برای تهیه اسکراب کیوی شما ب یک عدد کیوی کامل، ۲ قاشق چایخوری شکر، چند قطره روغن زیتون نیاز دارید. ابتدا کیوی را به خوبی له کنید. سپس شکر و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این خمیر به دست آمده  را روی تمام صورت خود بمالید، با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این اسکراب را هفته ای یک بار استفاده کنید.

مراقبت از پوست چرب

۵.اسکراب بلغور جو دوسر

برای تهیه این اسکراب شما به ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۱ قاشق عسل ارگانیک و ۱ قاشق ماست غلیظ نیاز دارید. این اسکراب یکی از بهترین اسکراب های طبیعی است. زیرا در این اسکراب، بلغور جو دوسر خاصیت ضد التهابی دارد، عسل به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می کند و ماست تولید سبوم را کنترل می کند. همه مواد را در یک ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس روی صورت خود بمالید و چند دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید و در آخر .با آب سرد بشویید. از این اسکراب می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

۶.اسکراب قهوه

مراقبت از پوست چرب، از این اسکراب لایه بردار برای پوست های چرب استفاده کنید تا درخشندگی طبیعی داشته باشید و گردش خون را در صورت خود بهبود بخشید. آنچه شما نیاز دارید ۱ قاشق غذاخوری دانه های قهوه ریز آسیاب شده، ۱ قاشق غذاخوری ماست تازه است. دانه های قهوه آسیاب شده و ماست را بردارید و خوب مخلوط کنید. مخلوط دانه های قهوه را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس صورت تان را با آب بشویید. این اسکراب را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

مراقبت از پوست چرب

۷.اسکراب گوجه فرنگی

مراقبت از پوست چرب،  گوجه فرنگی دارای خواص قابض طبیعی است و همچنین برای تمیز کردن پوست و سفت کردن منافذ مفید است. برای تهیه این اسکراب شما به ۱ عدد گوجه فرنگی، ۲ قاشق چایخوری شکر نیاز دارید. گوجه فرنگی را رنده کرده و پوست آن را دور بریزید. شکر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این اسکراب گوجه فرنگی را روی صورت و گردن خود بمالید. چند دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب ولرم بشویید. این اسکراب را دو بار در هفته استفاده کنید.  البته اگر پوست بسیار حساسی دارید، لیمو را با عسل جایگزین کنید.

سخن آخر

آیا پوست شما هم چرب است؟ شما هم از جوش و آکنه و چربی پوست تان کلافه شده اید؟ از چه روش هایی برای رفع چربی پوست تان استفاده می کنید؟ آیا استفاده از روش های خانگی در مهار چربی پوست تان را موثر می دانید؟ برای کنترل چربی پوست تان کدام روش ها موفق بوده است؟ لطفا تجربیات تان را در کامنت، زیر این پوست با ما شریک کنید، تا بقیه خواننده های عزیز ما هم از تجربیات شما استفاده کنند. اگر در این موارد پرسش هایی داشتید لطفا با ما در میان بگذارید، کارشناسان بخش سلامت و زیبایی ما حتما به شما پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: پاکسازی پوست صورت: ۱۰ روش طبیعی پاکسازی پوست ملکه کلئوپاترا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا