;
دنیای مدگوناگون

ریش بلند آقایان: ۷ نکته جالب در مورد ریش بلند آقایان + روش درست مراقبت

ریش بلند آقایان: اگرچه گذاشتن ریش می تواند به جذابیت هر چه بیشتر چهره آقایان کند، اما عدم مراقبت از ریش می تواند به آن آسیب برساند و تا حد زیادی از میزان این جذابیت بکاهد. برای داشتن ریش بلند، حتما باید به صورت روزانه از ریش خود مراقبت کنید و تا زمان رسیدن ریش ها به اندازه مناسب صبور باشید. در این مطلب دنیای مد قصد داریم تا به معرفی نکات مهمی در خصوص نحوه مراقبت از ریش بلند بپردازیم. اگر شما هم ریش بلندی دارید و یا تصمیم دارید که در آینده ریش های خود را بلند کنید، توصیه می کنیم که در این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست: ۷ نکته مراقبت از پوست در فصل بهار که هر خانمی باید آن را انجام دهد!

۱.همواره ریش خود را تمیز نگاه دارید

از آنجایی که ریش بلند این پتانسیل را دارد که آلودگی ها را به خود جذب نماید، ریش های خود را با شستشوی روزانه همواره تمیز و شاداب نگاه دارید. شستشوی ریش ها دو مرتبه در روز (صبح ها و شب ها) مانع تجمع آلودگی و کاهش بروز آکنه و آسیب رسیدن به ریش ها می شود. برای این منظور با استفاده از شوینده ریش خود را به آرامی ماساژ دهید. سپس رویش خود را به صورت کامل با آب ولرم آبکشی کنید و مطمئن شوید تا ماده شوینده به طور کامل از لابه لای ریش ها پاک شده است.

ریش بلند آقایان، برای شستشوی ریش بلند خود از شوینده صورت مخصوص آقایان و یا شامپوی مردانه فاقد سولفات یا دارای فرمولاسیون ملایم استفاده نمایید. اگر پوستی معمولی دارید، می توانید از یک پاک کننده غیر کومدون زا کمک بگیرید. اگر مشکل آکنه دارید نیز می توانید ابتدا پوست خود را به وسیله محصولات مراقبت پوست درمان کنید و حتما از شوینده های فاقد چربی مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

در صورت داشتن پوست خشک، به دنبال شوینده های آبرسان و عاری از رایحه باشید تا خشکی پوست موجب خارش، اگزاما و خونریزی یا پیری زودرس پوست نشود. اگر پوست حساسی نیز دارید، شوینده های فاقد عطر و صابون را انتخاب نمایید تا موجب تحریک پوست تان نشود.

بیشتر بخوانید: رفع تیرگی زیر چشم ها با ۶ تکنیک آرایشی

ریش بلند آقایان

شاید بپسندید: شب یلدا چی بپوشم که باکلاس و شیک باشم + ۱۳ ایده جذاب

۲.ریش را به صورت روزانه آبرسانی کنید

ریش بلند آقایان، اگر قصد دارید ظاهری مرتب داشته باشید، باید ریش و پوست خود را به خوبی با کرم های مرطوب کننده آبرسانی نمایید. مرطوب نگاه داشتن ریش از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می کند و در عین حال به رشد بهتر ریش و کاهش ریزش آن کمک می کند.

برای این منظور صبح ها و شب ها پس از شستشوی صورت، بر روی پوست تمیز خود از محصول رطوبت رسان مخصوص پوست تان استفاده کنید. اگر این محصول دارای فرمولاسیونی سبک است، می توانید از آن روی ریش بلند خود نیز استفاده نمایید. همچنین برای محافظت از پوست در برابر  آسیب های ناشی از آفتاب بهتر است صبح ها از رطوبت رسان های حاوی SPF استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آرایش شاین: ۸ مرحله برای انجام آرایش شاین حرفه ای!

۳.از روغن ریش استفاده کنید

ریش بلند آقایان، از روغن ریش یک مرتبه در روز بر روی ریش های خود استفاده کنید. استفاده از این محصول به ویژه زمانی که برای اولین بار ریش های خود را بلند کرده اید توصیه می شود. استفاده از روغن های طبیعی ریش نظیر روغن جوجوبا، خارش را کاهش می دهد و به ریش ها درخشندگی طبیعی می بخشد. روغن ریش همچنین می تواند موهای ریش را صاف و نرم نگاه دارد.

احتمالاً بپسندید: جوانسازی پوست دست با ۸ روش خانگی شگفت انگیز! 

ریش بلند آقایان

احتمالاً بپسندید: پیر و سن بالا: ۱۲ اشتباه در استایل شما که پیر و سن بالا نشان تان می دهد!!

۴.ریش خود را شانه کنید

بسیاری از آقایان پس از رشدهای ریش های خود، متوجه وجود پیچ و تاپ در آنها می شوند. برای از بین رفتن گره هایی که در ریش ایجاد می شود، شانه کردن روزانه ریش ها توصیه می شود. توجه داشته باشید که گره های موجود در ریش بلند ممکن است موجب ریزش ریش شوند. بنابراین یک شانه یا برس ریش می تواند برای شما معجزه کند، شانه کردن، ظاهری صاف و مرتب به ریش می دهد. برای این منظور به دنبال شانه های صیقلی باشید که فاصله دندانه های آن به هم نزدیک است.

شاید بپسندید: معجزه ای به نام روغن کرچک برای پوست و زیبایی!

۵.خط ریش خود را مرتب نگاه دارید

آقایان دارای ریش بلند باید خط ریش مرتب و تمیزی داشته باشند. کوتاه کردن و مرتب نگاه داشتن خط ریش نشاندهده آن است که شما به مرتب بودن ریش های خود اهمیت می دهید. این امر در مورد گونه ها و گردن نیز صدق می کند؛ زیرا عدم رسیدگی به آنها موجب می شود تا ریش های شما کثیف و نامرتب به نظر برسد.

برایتان جالب خواهد بود: پوشیدن کفش پاشنه بلند خوبه یا بد + ۶ نکته جالبی که نمی دانستید!

۶.در صورت نیاز ریش خود را کوتاه کنید

ریش بلند آقایان، برای آنکه ریش های شما ظاهری زیبا و مرتب داشته باشد، آن را هفته ای یک مرتبه به وسیله ماشین اصلاح، قیچی و سایر ابزارهای اصلاح مرتب کنید. با این حال برای زیبایی بیشتر و فرم دهی فوق العاده به ریش ها بهتر است هر یک ماه یا حداکثر هر دو ماه یک بار به آرایشگاه مراجعه کنید. اگر تمایل دارید که ریش خود را کاملا کوتاه کنید و مشکل تحریک پوست دارید، به جای تیغ دستی از یک ماشین اصلاح برقی استفاده نمایید.

احتمالاً بپسندید: آرایش صورت گرد و تپل: چند راز مهم برای آرایش حرفه ای صورت گرد و تپل

ریش بلند آقایان

شاید بپسندید: خانم های باکلاس، هیچ وقت از این مدل کفش ها نمی پوشن؟

۷.شوره ریش را برطرف کنید

ریش بلند آقایان، ریش نیز مانند موی سر می تواند دچار شوره شود. در این شرایط شاید به اشتباه تصور شود که دلیل شوره زدن ریش عدم رعایت بهداشت است اما باید بدانید که علت اصلی آن درماتیت سبورئیک است. از آنجایی که ریش ها پوست صورت را می پوشانند، می توانند موجب به دام انداختن باکتری ها و قارچ ها شوند. برخی از اوقات نیز پوست به رشد بیش از حد مخمری به نام مالاسزیا در بدن واکنش نشان می دهد و منجر به قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

بیشتر بخوانید: از بین بردن لکه های قهوه ای صورت: راهنمای مراقبت از پوست که نمی توانید نادیده بگیرید!

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

این مطلب هم جالب است: لباس هایی که خانم های چاق رو لاغر و خوش هیکل نشان می ده!

شاید بپسندید: ۱۰ بهترین ماسک روشن کننده پوست با مواد گیاهی و اثر فوری

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای آشپزخانه از منظر روانشناسی چیست +تصاویر

شاید بپسندید: اگه با موی خیس می خوابی منتظر این ۹ اتفاق وحشتناک باش!

احتمالا بپسندید: عوارض دکلره کردن مو: ۶ عارضه دکلره کردن مو که جدی تر از تصور شماست!

شاید بپسندید: خواستگاری این لباس ها رو نپوش + تیپ خواستگاری دخترانه شیک و خاص!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا