;
آرایش و زیباییدنیای مد

شکنندگی موهای سر: ۷ ترفند ساده برای جلوگیری از شکنندگی مو

شکنندگی موهای سر: شکنندگی و دو شاخه شدن یک مشکل رایج مو است. این مشکل زمانی رخ می دهد که رطوبت مو به انتهای موها نرسد.  در واقع تارهای مو در معرض ساییدگی و شکنندگی دائمی هستند که باعث می شود ساقه مو در انتهای آن شکافته و دو شاخه شود.

عوامل متعددی از جمله درمان های شیمیایی، رنگ مو و استفاده از وسائل حرارتی در ایجاد شکاف انتهایی مو نقش دارند. اگرچه این یک مشکل بسیار رایج مو است، اما راه هایی برای کاهش شکستگی مو وجود دارد. در بخش آرایش و زیبایی برای جلوگیری از شکنندگی موهای سر ۷ ترفند ساده و موثر بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: درمان موهای خشک و وز در آشپزخانه شما است + ۱۰ ماسک جادویی خانگی

۷ ترفند ساده برای جلوگیری از شکنندگی مو

۱.هنگام شامپو زدن و آبکشی موها ملایم باشید

شکنندگی موهای سر، تارهای مو به دلیل خیس شدن در هنگام شستن بیشتر در معرض آسیب و شکستگی هستند. موهای خود را به آرامی بشویید و نرم کننده را به آرامی تا انتهای آن بمالید. از خشک کردن موها روی حوله خودداری کنید زیرا یکی از دلایل شایع موخوره است. به جای آن از حوله میکروفیبر استفاده کنید.

۲.به طور مرتب مرطوب کنید

کلید کاهش انتهای دو شاخه شدن مو، هیدراتاسیون منظم است. هنگامی که تارهای مو رطوبت خود را از دست می دهند، در انتها دو شاخه می شوند. استفاده از نرم کننده معمولی بعد از شامپو و استفاده از ماسک های هفتگی مو از شکاف موها جلوگیری می کند.

شکنندگی موهای سر

۳.موهای خود را مرتب روغن بزنید

شکنندگی موهای سر، علت اصلی شکافتن ساقه مو، موخوره است. زمانی اتفاق می افتد که موها رطوبت خود را از دست بدهند. چرب کردن منظم موها می تواند به کاهش شدید نوک های مو کمک کند، به خصوص در ماه های زمستان که موها خشک می شوند.

بیشتر بخوانید: براق شدن موها: ۸ روش خانگی موثر برای داشتن موهای براق و صاف

۴.از حرارت دادن به مو خودداری کنید

شکنندگی موهای سر، استفاده از گرما روی تارهای مو، مخصوصا اگر روزانه این کار را انجام دهید، باعث می شود مو پروتئین های ضروری را که ساختار آن را تغییر می دهد از دست بدهد و شکسته شود. بنابراین تا حد امکان از حرارت دادن به موهای خود اجتناب کنید. به جای استفاده از سشوار، می توانید با هوای طبیعی خشک کنید و به جای اتوی حالت دهنده از ژل های حالت دهنده استفاده کنید.

۵.موهای تان را با شانه باز کنید

شکنندگی موهای سر، خلاص شدن از شر دو شاخه شدن موها بسیار آسان است اما همچنین ممکن است به طور تصادفی از آن غافل شویم. تارهای مو را با یک برس دندانه دار باز کنید تا نشکند و به انتهای مو آسیب نرساند، به خصوص وقتی خیس است.

شکنندگی موهای سر

۶.از مسواک زدن زیاد خودداری کنید

شکنندگی موهای سر، باز کردن مو مهم است. با این حال، موهای خود را بیش از یک بار در هر چند ساعت برس نزنید. برس زدن بیش از حد مو می تواند باعث شکافتن و شکستن مو در انتهای آن شود.

۷.از روبالشی های ابریشمی استفاده کنید

شکنندگی موهای سر، این یک روش معمول است که به خصوص برای افرادی که موهای مجعد دارند، رعایت شود. دلیل این امر کنترل الکتریسیته در مو است. پس با استفاده از روبالشی های ابریشمی از شکستگی موها جلوگیری کنید. بهتر است از روبالشی ابریشمی یا ساتن استفاده کنید که به موها کمک می کند روی بالش سر بخورند. همچنین می توانید قبل از خواب یک روسری به موهای خود ببندید.

بیشتر بخوانید: ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده: ۵ ماسکی که موها را ابریشمی می کند

 

شکنندگی موهای سر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا